Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-20, 10:51
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Visst, tveksam självbevarelsedrift på henne. Men nej, hon får inte skylla sig själv... jag gick och runka på toaletten när min lärare gjorde mig kåt, jag knuffa inte in henne i en skrubb och försökte våldta henne.. det gjorde troligen mina kompisar också med tanke på hur frekvent hon förekom i samtalen.

.

GJORDE hon dig kåt (med uppsåt), eller BLEV DU KÅT av henne?
För det är skillnad det. I det förstnämnda borde du anmäla!

Om man vänder på det: Vore det ok om en manlig lärare hade skjortan uppknäppt så brösthåren syntes, att han gick runt viskade med basisk röst i elevers öron, flexade musklerna varje gång han lyfte pennan, satt bredbent med tighta jeans som avslöjade hela paketet?
Man hade ju tyckt han var ett slisk, och undrat vad fan han gjorde där,,
-även om det mot sin vilja rann till i en och annan trosa av hans subtila små närmanden och herrparfym som hängde sig kvar i klassrummet.

Fatta skillnaden : det är en sak att bara vara snygg, en sak att gå runt och försöka förföra eleverna mentalt
Senast redigerad av R291 2018-09-20 kl. 10:54.
Citera
2018-09-20, 10:51
Medlem
Om hon nu inte själv kunde inse de olämpliga med sin "outfit", så borde ju omgivningen, inte minst rektorn, påtala det olämpliga i att klä sig sexuellt utmanande, inför en samling ensamkommande barn i 25 års åldern.
Citera
2018-09-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guulag
Sedan när är det acceptabelt att hänga ut eller ens spekulera i beottsoffrets identitet på Flashback? Vet inte om regelverket direkt förbjuder sådana poster, men det har definitivt varit off limits förut.

Ännu så länge vet vi inte om det finns något brottsoffer.

Det vi däremot vet är att en kvinna valt att lägga ut bilder på en offentlig sida.
Offentlig för att hon vill att andra ska kunna se bilderna.
Vill man ej det lägger man bilder privat.

Låt oss avvakta och se vad detta resulterar i.
Citera
2018-09-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Omfattande sms kontakt tyder för min del på att det funnits en form av relation mellan dem.

Om det varit flört eller varit konkret sexuellt förhållande är svårt.

Men det är min tolkning och gissning.
Det har ingen betydelse för brottet?
Att våldta sin fru är väl lika förbjudet som att våldta en främling på gatan?
Citera
Medlem
Kvinnan var tydligen tillbaks i arbete utan några fysiska skador.
Denna händelse kommer dock förfölja henne resten av livet.

Hon hade taggat bipolär och den sjukdomen verkar hon faktiskt ha,hon har en gränslöst beteende med lättklädda bilder och verkar som att detta pågått ett tag.

Lider man av bipolär sjukdom så pendlar individen mellan hypomani/mani el har depressiva skov.
Däremellan kan man ha lugna perioder i flera år utan att man får något skov.

Hon är säkerligen i ett hypomant skov o helt uppåt som ofta innebär att individen hittar på massa dumheter,sedan kommer depressionen som ett svart helvete när man inser vilka tabbar man gjort.

Hennes familj el vänner borde hjälpa henne genom att stoppa henne innan hon ställer till ännu mer oreda för sig själv och andra.Även hennes arbetsgivare borde ta ett snack med henne så hon tar ledigt tills hon fått hjälp och behandling så fort som möjligt.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapolito

Saxat från hennes blogg:
I am a mother of two little babies, I am also a teacher, a writer and woman who is passionate about everything regarding health, wellness and fitness.I have been through a lot of difficulties in my life; sexual abuse, physical abuse, mental abuse, bullying, anorexia, eating disorders, grew up with an alcoholic father, experienced the death of my parents… and much more.
BO har vad man skulle kunna kalla en “trasig bakgrund”. En varm godhjärtad människa som i många år brottats med ett dåligt självförtroende. På senare år, med ett större förtroende och positiv feedback från skolan hon jobbar på, de komplimanger och blickar hon får när hon går ut så känner hon stunder av eufori och lycka. På skolan där hon jobbar så kan hon inte låta bli att le inombords när hon känner de trånande blickar som genomborrar henne.

Hon är nog vad vi patriarkala dödsknarkarnazister misogynt (men ärligt) kallar för "skadat gods". Tyvärr verkar ingen på skolan diskuterat det lämpliga att berätta om sina issues och liv i en öppen blogg. Det handlar inte om att hon borde sluta leva sitt liv som hon vill men behovet av att läsa bekräftande svar från följare om all skit hon gått igenom verkar finnas där. Min manliga intuition säger mig att hon har bekräftelsebehov som inte är lämpliga att slänga ur sig som lärare.
Det är tyvärr så att i vissa yrken ska man tänka sig för, även om man anställts som vikarie utan utbildning eller tas in som en nödlösning via konsultfirmor.

Citat:
Ursprungligen postat av R291
Ja men, hur seriöst är det med en gynekolog i skinnmask, piercad tunga och simmig blick eller en politiker som gör anföranden i riksdagen i rosa kaninöron och nappklubba?

Allt har sin plats och tid.
Vill hon vara "ung, på jakt, visa upp sin sexighet" kan hon göra det efter kl 16 också.
Tror nog att kurvorna finns kvar då med . .

Om hon bara haft en träningsblogg eller klädblogg som hon kunde bjuda in till hade det nog inte varit så farligt. Nu tror jag mest det är hennes ständiga diskussioner om sina issues och ältandet som skolan borde fått igång varningsklockorna av. Talar av egen erfarenhet.
Senast redigerad av Ratad 2018-09-20 kl. 11:04.
Citera
2018-09-20, 10:59
Medlem
Citat:
Jag blev kåt av henne, för att hon var sexig, inte för att hon tog på mig mellan benen osv.. vet inte var relevansen finns i det... min poäng om att kunna behärska sig är väl rätt tydlig?

Man kan vara attraktiv men klä sig propert. Om en manlig lärare hade undervisat i korta cykelbyxor som avslöjar mer än de döljer så hade alla förstått det olämpliga i det. Men när det gäller kvinnor finns en feministisk idé att de ska kunna klä sig och bete sig hur som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Det har ingen betydelse för brottet?
Att våldta sin fru är väl lika förbjudet som att våldta en främling på gatan?

Absolut.

Men nu vet vi ej om någon våldtäkt ägt rum ännu.

Och om man inleder en sexuell relation med en elev, dessutom från Afghanistan där kvinnosynen är usel.
Ja, då sätter man sig själv i en situation som är riskabel.
På samma sätt som jag givetvis blir utsatt för en misshandel om jag en lördag kväll i Rinkeby går omkring på torget med en tröja som det står Sverige åt svenskarna.

Men jag borde kanske i förväg förstått att det framstår som en hopplöst dålig idé att göra just så.
Citera
Medlem
Vem är mannen som leker med hennes barn på bilderna? Är hon gift. Skum kvinna
Citera
2018-09-20, 11:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036

Hon hade taggat bipolär och den sjukdomen verkar hon faktiskt ha,hon har en gränslöst beteende med lättklädda bilder och verkar som att detta pågått ett tag.

Lider man av bipolär sjukdom så pendlar individen mellan hypomani/mani el har depressiva skov.

Hon är säkerligen i ett hypomant skov o helt uppåt som ofta innebär att individen hittar på massa dumheter,sedan kommer depressionen som ett svart helvete när man inser vilka tabbar man gjort.

Hennes familj el vänner borde hjälpa henne genom att stoppa henne innan hon ställer till ännu mer oreda för sig själv och andra.Även hennes arbetsgivare borde ta ett snack med henne så hon tar ledigt tills hon fått hjälp och behandling så fort som möjligt.

Plus ett på detta. Lägg till att skolchefen mycket väl kan vara värdegrunds- och godhetsknarkare som egentligen skiter i sina anställda och elever bara skolans rykte och karriären är okej.

Lärarjobbet är fyllt av så stora krav och elevvolymer så även en frisk person kan bränna ut sig. En borderlineperson är absolut inte lämplig att hantera den miljön eller ansvaret. Speciellt inte någon som anställts som nödlösning. Jag har sett det ske och när de kraschade drog de med både sina egna elever och kollegor i fallet. För de elever som borderlinepersonen såg som sina kompisar blev det extra jobbigt. De elever som läraren festat och kanske knarkat med. I det här fallet kan det varit allt från att han blev hennes avlastningshylla, bekräftelsecuddlebitch, polare till homewreckerpojkvän.

Eller så kan SMS-en betyda att hon tog på sig allt för mycket jobbansvar för att hjälpa honom.

Kort sagt så var många inblandade fel personer på fel plats.
Citera
2018-09-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036

Ja! Vad är det för mesiga idiot ledare på skolorna nuförtiden? Vågar ingen säga ifrån eller vad? Tycker absolut skolpersonal ska ha klädkod och krav på sig att hålla viss stil. Blir mörkrädd, stackars barn
Senast redigerad av popll 2018-09-20 kl. 11:06.
Citera
2018-09-20, 11:03
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Jag blev kåt av henne, för att hon var sexig, inte för att hon tog på mig mellan benen osv.. vet inte var relevansen finns i det... min poäng om att kunna behärska sig är väl rätt tydlig?

Visst.
Men det finns ju två sidor av detta.

1. att afghaen borde (såklart) ha behärskat sig
2. att lärarinnan borde (såklart) ha behärskat sig och taggat ner

Hennes delaktighet är inte o-anmärkningvärd med tanke på hur hon ansträngde sig för att uppfattas som sexig vs utfallet av det hela.
Vore löjligt att inte ens få anmärka på den, för att då kommer pk-folket och undrar om man vill ha sharia

Tror nog att du hade stört dig på din sexiga lärarinna om du kuggade hela termin pga att du inte kunde fokusera utan istället måste gå och tvångsrunka, och hon retade upp dig utstuderat och för skojs skull, bara för att bekräfta sig själv
Senast redigerad av R291 2018-09-20 kl. 11:06. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in