2018-09-20, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror inte på ett ord som du skriver.

Bl.a. skrev du att HD flyttade till sin brors lägenhet.
Där har du ett fakta som inte stämde.
Igen?
Det var inte jag som skrev det, det var en helt annan som skrev det initialt och många andra skrev det innan jag tog upp det.
Citera
2018-09-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att man kan lita på att SD och LW hade chattat på mordkvällen. Den här uppgiften kom väl ganska tidigt, och har sedan bekräftats av bl.a. 'Medinsyn'.

Att SD (eller någon annan) skall ha kommit till LW:s dörr, och att de sedan skall ha promenerat pratande ner till bullerplanket, är bara en teori bland många. Teorin bygger vad jag kan förstå mest på tantens vittnesmål (som dessutom verkar peka ut just SD som den person som iakttogs pratande utanför bostaden).

Uppgiften om att det skulle vara LW:s telefon som hade hittats i skogen bakom SD:s hus bekräftades först av MV, men på senare tid har han börjat vackla ordentligt på den punkten. Här kan det nu finnas anledning att lita på 'LimeTimes' källa, som bestämt hävdar att det inte var LW:s mobil som hittades.
Att SD/LW hade kontakt på mordkvällen tror jag också på.
Det som var lite förvånade, som jag tycker, är att EGT av svaret att döma verkar tycka att det var en naturlig kontakt dom emellan. Uttryckte mig kanske så det var lätt att missförstå frågan/undran.
Citera
2018-09-20, 07:36
Medlem
Honan6s avatar
Notknapparen ska tillskrivas en eloge för sin analys och redovisning av de två inläggen från Medinsyn.

Undrar om det kliade att vilja svara när Medinsyn fick läsa den? Kommer vi få se bulvaners svar eller kanske hen kliver in i tråden igen för ett tredje inlägg?

Något annat. Hur mycket fusk är egentligen tillåtet i geocaching? Är det allmänt vedertaget att skriva och logga åt varandra?
Hur var det med Team Fem Femma - ägnade de sig åt fusk? Softis verkade ju vara så stolt över svit 365 dgr. Jag har svårt att tro hon ville fuska.
Vem i laget 5/5:a gillade mest att fibbla med loggning?
Varför upplöstes teamet?
Citera
2018-09-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är ganska säker på att dom vitala vittnena är förhörda runt området.
Däremot vet jag att en av dom sista som chattade med LW inte är förhörd.
Inte heller en som cachat mycket med LW och vet en hel del kring hennes liv och relation till SD. Inte så att det finns nått kritiskt (tror hen) men om polisen ska lägga pussel borde alla bitar vara framme.
Du kan omöjligt veta vem som blivit förhörd. Även om det så skulle vara nära släkt till Dig så vet Du inte vad dom tycker om SD som gärningsman. Och med Din inställning så finns det nog god anledning att inte berätta för Dig om ev förhör gjorts.
Citera
2018-09-20, 07:58
Medlem
Citat:
Absolut inte agg på något sätt mot ML, snarare tvärtom. Däremot agg mot en mördare....

Uppgiften om vittnen och mordet är ju dalaan. Dator ksn ju vara vem dom helst.
Det MV skriver ringar inte in SD som GM. MV skriver om förloppet.

Så innan ML är friad av alibi så finns mina misstankar. Skulle det vara längre tillbaka i tiden, så håller jag det osannolikt, känslor svalnar. Detta var dock i tiden, vilket jag inte känner att SD faller inom, hans känslor var nog starkast lång tid tillbaka.
Varför skulle SD ha kontakt med LW på mordkvällen... något hade dom med varandra att göra som Du också håller med om. Varför lämnar han inte henne ifred och ägnar sig åt sin fru i stället?
Citera
2018-09-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det som var lite förvånade, som jag tycker, är att EGT av svaret att döma verkar tycka att det var en naturlig kontakt dom emellan. Uttryckte mig kanske så det var lätt att missförstå frågan/undran.
Va? Naturligt?
Jag opponerar mig bara när allt går mot svart, läs en vägs. I sakfrågan så KANSKE dom hade kontakt varje dag?! Det vet inte jag, och ingen annan här i tråden heller. Spekulationen borde då innehålla hela registret?!
Citera
2018-09-20, 08:13
Medlem
Citat:
Va? Naturligt?
Jag opponerar mig bara när allt går mot svart, läs en vägs. I sakfrågan så KANSKE dom hade kontakt varje dag?! Det vet inte jag, och ingen annan här i tråden heller. Spekulationen borde då innehålla hela registret?!
OK, kommentera gärna mina två inlägg före detta också innan Du "glömmer".
Citera
2018-09-20, 08:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det vore väl den perfekta hämnden?
Jag tycker att både SD och LW har burit sig
bedrövligt åt mot henne.
Jag fattar inte att hon vill ha något med den
grisen att göra.

Nä, ssk. efter den muntra ToR-resan över Atlanten utan att få komma in i USA tycker man ju att det kunde räcka.
Citera
2018-09-20, 09:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det rimliga är väl ändå att den ansvarige, som de facto, är den som avgivit trohetslöftet tar konsekvenserna när han medvetet bryter mot dem.

Eller menar du att den ogifta kvinnan, oavsett, även skall bära mannens ansvar. Hur är det med den äkte mannens moralkompass?

Jag har svårt att tro att det var LW som var den drivande parten här.

Jag tror du missförstår vad glorious är ute efter. Var och en får rannsaka sig själv. Det finns inget scorekort med entydiga regler på baksidan som gäller lika för alla överallt. Men svin är alltid svin. Det vet en vigselpräst vanligen om.

Det är inte svårare än så. Men inte heller enklare. Att utifrån döma kommer alla göra alla men ingen eller få borde. Det är också en del av problemet: Inte bara odömda mördare blir isolerade av omgivningen utan även svin i allmänhet. Det där är knappast nyheter för mänskligheten.
Citera
2018-09-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror du missförstår vad glorious är ute efter. Var och en får rannsaka sig själv. Det finns inget scorekort med entydiga regler på baksidan som gäller lika för alla överallt. Men svin är alltid svin. Det vet en vigselpräst vanligen om.

Det är inte svårare än så. Men inte heller enklare. Att utifrån döma kommer alla göra alla men ingen eller få borde. Det är också en del av problemet: Inte bara odömda mördare blir isolerade av omgivningen utan även svin i allmänhet. Det där är knappast nyheter för mänskligheten.

Jag har insett det. Nu i Efterhanden när jag läser hela sviten av inlägg ifrån skribenten

Jag övereagerade utifrån en annan tråd präglad av ständig "victim blaiming". Tack för påpekande!

EDIT. Till glorious
Ber om ursäkt för att jag missförstod ditt inlägg!
Senast redigerad av Remark 2018-09-20 kl. 09:47.
Citera
2018-09-20, 09:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag hänger nog inte med riktigt här, och jag har ingen aning om omfattningen på deras chattande. Men på vilket sätt menar du att det skulle vara onaturligt för SD och LW att chatta med varandra?
Citera
2018-09-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Notknapparen ska tillskrivas en eloge för sin analys och redovisning av de två inläggen från Medinsyn.

Undrar om det kliade att vilja svara när Medinsyn fick läsa den? Kommer vi få se bulvaners svar eller kanske hen kliver in i tråden igen för ett tredje inlägg?

Något annat. Hur mycket fusk är egentligen tillåtet i geocaching? Är det allmänt vedertaget att skriva och logga åt varandra?
Hur var det med Team Fem Femma - ägnade de sig åt fusk? Softis verkade ju vara så stolt över svit 365 dgr. Jag har svårt att tro hon ville fuska.
Vem i laget 5/5:a gillade mest att fibbla med loggning?
Varför upplöstes teamet?

Hm vi hade ju en bulvan som var inne och skrev om SD´s brutna svit, som han nu fått tillbaka. Utan tvekan han själv då bulvanen inte skrivit något mer eller svarat.

Nej det är inte allmänt vedertaget att skriva loggar i geocaching åt varandra, LW skulle aldrig fuska medvetet. Som det framkommit skrev JG, SD in hennes namn på en cache som "internskämt"... inte roligt kan man ju tycka, snarare mobbning.
SD verka tro att andra fuskar så det ligger nära till hands att tro att han fuskar en del, han har ju bevisligen skrivit falska loggar.

Teamet upplöstes då JG fick reda på att LW-SD hade en affär bakom ryggen på honom och HD. Han tog avstånd från LW och behandlade henne som luft, men gosade vidare med SD-HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in