2018-09-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Alltså gällande KM och PU
Den misstänkte ... var på samma fest som Helene
Åkte taxi från festen till Mariestad med Helena
Gick in på hotellet m Helena
( osäkert ) gick på bron m Helena
Var med på eftersöket efter Helena
Har hänvisat till ” minnesluckor under den kritiska tiden på natten .
Vad jag kan se måste detta vara PU ! Han hänvisar än i dag till att han för för full och inget minns ? Eller är jag ute och Cycklar ?
Det har cirkulerat massor av namn så det blir bara snurrigt 😕 Rätta mig gärna nu om jag

virrat till allt .

Ok jag backar och har nog virrat till allt 😕 men det är fortfarande otroligt märkligt att denne” person är så ” hemlig ? Människorna som var på PW fest borde veta vem han var ? Någon nämde privat liten fest ? Bara inbjudna 😕 alltså var mannen kompis m PW och säkert Helena och syrran ochså . Sedan så har såklart fest gästerna och vänner pratat om detta och självklart så pratas det än idag om ” personen som var bjuden på inflyttnings festen och sedan blev misstänkt för mord ! Hur i hela helv.... kan det vara så tyst om detta ? Efter 26 år så borde ju skvallret nådd de flesta . Dessa människor har umgåtts med en kompis/ vän , bekant på en fest för att senare bli misstänkt för mord 🙄 låter helt omöjligt att det ska ha tystats ner så otroligt .Det lilla som sipprat ut från Polisen borde ju ändå få de människor som var på festen , åkte taxin och var på hotellet ... att lägga ihop 1+1 eller 😕🤔
Citera
2018-09-19, 22:48
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Det startades mycket riktigt en fond något år efter försvinnandet. Startsumman var 100 000 kr.
Men inte ens den kvinnliga journalisten som var Helenas bästis och stod familjen Andersson mycket nära kommer ihåg om fonden existerar eller vem som förvaltar den. Detta svarade journalisten en person som ställde frågan när P4 Skaraborg hade offentlig chatt 2017-06-14...

Märkligt tycker jag, borde inte en sådan fond varit mer till allmänhetens kännedom om den nu var/är seriös... Och varför har den fallit i glömska ??
Begriper inte ens journalister hur stor effekt stora belöningar har i sådana här fall !!

Hjälp till nu gott folk !!
Fakta om denna "fonds" existens, ursprung, förvaltare, upplägg, nuvarande summa etc skulle kunna vara ett steg åt rätt håll gällande fallet Helena...
Borde ju för bövelen vara rimligt att NÅGON vet något om ovan nämnda frågetecken/undringar som jag tagit upp

Länkar till en artikel från oktober 2004. Ska man tro på det som står där så var inte startsumman 100 000. Tyvärr har jag inga svar på någon av dina frågor men håller med om att det borde spridas bland allmänheten att en sådan fond finns och det borde väl då även vara möjligt för den som vill att ge ett bidrag.

Citat:
Genom en fond skapad av Helenas vänner, Helenafonden, kan tipsare som bidrar till att lösa fallet få en belöning. Fonden har just nu 87 581 kronor på kontot och Helenas föräldrar har lovat att fylla på med pengar så att en belöning på 100 000 kronor kan betalas ut.

https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-har-graver-polisen-efter-forsvunna-helena/
Citera
2018-09-19, 22:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Sant !! Det skall jag banne mej göra !!
Han brukar svara på kortare e-mail frågor så jag skall föreslå att han i alla fall är med och drar igång
något

Försöka duger. Hörde honom i tv4 med pk Malou von Diva där han hävdade att så fort han fick in massa pengar så försöker han att ge bort dom.
Citera
2018-09-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Länkar till en artikel från oktober 2004. Ska man tro på det som står där så var inte startsumman 100 000. Tyvärr har jag inga svar på någon av dina frågor men håller med om att det borde spridas bland allmänheten att en sådan fond finns och det borde väl då även vara möjligt för den som vill att ge ett bidrag.

https://www.expressen.se/nyheter/just-nu-har-graver-polisen-efter-forsvunna-helena/

Hittar inte inlägg...men hoppas Prinzzezan kan bringa klarhet.
Det kompisgäng som startade det första org. söket med BW i täten och framförallt en person till som jag glömt..det vet Prinzzezan...
Var det på deras initiativ fonden startades, BW mfl?
Citera
2018-09-20, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset

Citera
2018-09-20, 01:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hittar inte inlägg...men hoppas Prinzzezan kan bringa klarhet.
Det kompisgäng som startade det första org. söket med BW i täten och framförallt en person till som jag glömt..det vet Prinzzezan...
Var det på deras initiativ fonden startades, BW mfl?

Det första söket, som dock inte var organiserat av polisen, drogs igång av BW och Henrik Jungert (då Magnusson) med hjälp av Björn Berggren (BB d ä). Jag har för mig att det skedde på tisdagen och att det stod i media på onsdagen. Jag är dock inte säker, men kan leta fram det.

Jag är inte säker på vems initiativ fonden startades, men ska kolla om jag kan hitta på det i någon artikel. Om jag inte minns fel så ska den ha dragits igång ganska så tidigt. Kan det ha varit i samband med manifestationen mot våld, där bl a syster G talade, den aktuella sommaren?

Kollar upp detta senast om ett par dagar; ligger däckad just nu.
Citera
2018-09-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om du nu ska kolla denna fond kan du kanske kolla upp om GW är intresserad av att putta in lite stålar, borde han göra tycker jag då han har pengar samt även att han har skuld i fallet då hans utpekanden av vissa personer/person kan inskränkt kraftigt på deras "famijers" livskvalitet.

Bra initiativ.

Återkom gärna i tråden om vad du gjort om du nu gör något?
Det bästa som skrivits i denna tråd någonsin! Money talks. Bra Globetrotter och Greensky!
Citera
2018-09-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det bästa som skrivits i denna tråd någonsin! Money talks. Bra Globetrotter och Greensky!

Tyvärr tror jag inte pengar hjälper....det är nog inte så enkelt. Money dosn’t save your soul.
Citera
2018-09-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om du nu ska kolla denna fond kan du kanske kolla upp om GW är intresserad av att putta in lite stålar, borde han göra tycker jag då han har pengar samt även att han har skuld i fallet då hans utpekanden av vissa personer/person kan inskränkt kraftigt på deras "famijers" livskvalitet.

Bra initiativ.

Återkom gärna i tråden om vad du gjort om du nu gör något?

Då kan även de som medvetet vilseledde utredarna, utpekande tipsare, de som ljög och de som undanhåller sanningen med hjälp av både lögn och tystnad, cascha in....
Citera
2018-09-20, 12:22
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag inte pengar hjälper....det är nog inte så enkelt. Money dosn’t save your soul.
Om summan kommer upp i låt säga 2 miljoner så tror jag nog att en person som har kännedom om vad som hände och vet var HA är, kan tänka sig att snacka förutsatt att det inte är en bror eller släkting som hen skvallrar på. Efter 26 år så kommer den skyldige ändå inte att dömas. Den skyldige kommer aldrig att krypa fram oavsett storlek på summan.
Citera
2018-09-20, 13:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om summan kommer upp i låt säga 2 miljoner så tror jag nog att en person som har kännedom om vad som hände och vet var HA är, kan tänka sig att snacka förutsatt att det inte är en bror eller släkting som hen skvallrar på. Efter 26 år så kommer den skyldige ändå inte att dömas. Den skyldige kommer aldrig att krypa fram oavsett storlek på summan.

Låt oss säga att ett syskon till gärningsmannen tvingades att ställa upp med en bil. Jag kan inte tänka mig att detta syskon börjar prata efter 26 år - även om jag tycker att personen borde kunna/klara att ta sitt ansvar.
Citera
2018-09-20, 13:35
Medlem
Citat:
Då kan även de som medvetet vilseledde utredarna, utpekande tipsare, de som ljög och de som undanhåller sanningen med hjälp av både lögn och tystnad, cascha in....

Håller med till 100 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in