2018-09-19, 17:13
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Alltså gällande KM och PU
Den misstänkte ... var på samma fest som Helene
Åkte taxi från festen till Mariestad med Helena
Gick in på hotellet m Helena
( osäkert ) gick på bron m Helena
Var med på eftersöket efter Helena
Har hänvisat till ” minnesluckor under den kritiska tiden på natten .
Vad jag kan se måste detta vara PU ! Han hänvisar än i dag till att han för för full och inget minns ? Eller är jag ute och Cycklar ?
Det har cirkulerat massor av namn så det blir bara snurrigt 😕 Rätta mig gärna nu om jag virrat till allt .
Du cyklar och PU åkte taxi(med en annan puma/andra pumor)
Citera
2018-09-19, 17:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Alltså gällande KM och PU
Den misstänkte ... var på samma fest som Helene
Åkte taxi från festen till Mariestad med Helena
Gick in på hotellet m Helena
( osäkert ) gick på bron m Helena
Var med på eftersöket efter Helena
Har hänvisat till ” minnesluckor under den kritiska tiden på natten .
Vad jag kan se måste detta vara PU ! Han hänvisar än i dag till att han för för full och inget minns ? Eller är jag ute och Cycklar ?
Det har cirkulerat massor av namn så det blir bara snurrigt 😕 Rätta mig gärna nu om jag virrat till allt .

PU har hävdat minneslucka i tråden samt farit med extremt konstiga förklaringar. Dessutom har han ändrat sig i tråden under årens gång. Ett exempel är att han först sa att han gick hem och lade sig efter besöket hos PK för att några år senare säga att han gick till en efterfest - och kunde till och med namnge flera personer. Så nog passar han in på Skövde-polisens beskrivning, alltid. Frågan är bara om han var med på Pernillas inflyttningsfest, för om han inte var det kan han inte gärna vara "mannen med pilotglasögon". Dock är det i så fall mycket märkligt att vi har två personer som var på Stadt med nästan identiska "problem" efter det att Stadt stängde. Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon", kan han i så fall knytas till PU på något sätt? Kompisar? Släkt? Den person som sågs parkera vid sjukhuset runt 04:20 och sågs springa mot Lockerud, tror jag var en person som bodde i det området. (Givetvis Bråten inräknat.)
Citera
2018-09-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PU har hävdat minneslucka i tråden samt farit med extremt konstiga förklaringar. Dessutom har han ändrat sig i tråden under årens gång. Ett exempel är att han först sa att han gick hem och lade sig efter besöket hos PK för att några år senare säga att han gick till en efterfest - och kunde till och med namnge flera personer. Så nog passar han in på Skövde-polisens beskrivning, alltid. Frågan är bara om han var med på Pernillas inflyttningsfest, för om han inte var det kan han inte gärna vara "mannen med pilotglasögon". Dock är det i så fall mycket märkligt att vi har två personer som var på Stadt med nästan identiska "problem" efter det att Stadt stängde. Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon", kan han i så fall knytas till PU på något sätt? Kompisar? Släkt? Den person som sågs parkera vid sjukhuset runt 04:20 och sågs springa mot Lockerud, tror jag var en person som bodde i det området. (Givetvis Bråten inräknat.)

Det var en privat inflyttningsfest med inbjudna. Finner ingen koppling till PU, tror inte PW mfl bjöd honom... Det var ju ingen röj röj fest där vem som helst kunde dyka upp som kanske PU och hans dåvarande krets var van vid..Den enda anknytningen är via PK till PU är PKs dåvarande tjej som Freija påstod var kompis med UA. Men PW och resten av Helenas kompisar hade ingen relation med PKs dåvarande tjej. Blir långsökt om dessa skulle varit bjudna på denna privata fest bara för att UA var där...
Citera
2018-09-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du cyklar och PU åkte taxi(med en annan puma/andra pumor)

Denna tråd har mycket svårt att inse detta faktum och hänger sig åt allsköns andra villfarelser.
Citera
2018-09-19, 18:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Hej och tack för svar. Skall undersöka denna fond samt dess funktion. Återkommer

Om du nu ska kolla denna fond kan du kanske kolla upp om GW är intresserad av att putta in lite stålar, borde han göra tycker jag då han har pengar samt även att han har skuld i fallet då hans utpekanden av vissa personer/person kan inskränkt kraftigt på deras "famijers" livskvalitet.

Bra initiativ.

Återkom gärna i tråden om vad du gjort om du nu gör något?
Citera
2018-09-19, 20:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var en privat inflyttningsfest med inbjudna. Finner ingen koppling till PU, tror inte PW mfl bjöd honom... Det var ju ingen röj röj fest där vem som helst kunde dyka upp som kanske PU och hans dåvarande krets var van vid..Den enda anknytningen är via PK till PU är PKs dåvarande tjej som Freija påstod var kompis med UA. Men PW och resten av Helenas kompisar hade ingen relation med PKs dåvarande tjej. Blir långsökt om dessa skulle varit bjudna på denna privata fest bara för att UA var där...

Låter som ett vettigt resonemang.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-19 kl. 20:27.
Citera
2018-09-19, 20:34
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Den MMPG som påstås ha fått skjuts, bl.a tills. med HA, till PW's inflyttningsfest, påstås ha åkt taxi, bl.a tills.med HA, till Stadt, påstås ha setts "klänga" på HA inne på Stadt (möjligen kan ytterligare ngn kille klängt), har blivit intervjuad av lokalradions PW o MÖ samt suttit anhållen ett antal timmar i maj 2017. Denne man är sannolikt KM.

Har också svårt att se att PU skulle varit på PW's fest. Därmed inte sagt att det därför inte är möjligt att han skulle kunna vara inblandad ändå. Om nu KM skulle vara GM så känns det lite knepigt att få in PU i ekvationen då han är sex år yngre än KM vilket i de åldrarna är ganska mycket, så någon slags kompisrelation känns tveksam. Däremot kan det teoretiskt finnas någon form av släktförhållande alt. att PU umgicks med någon av KM's syskon. KM kan ju trots allt vara oskyldig och PU teoretiskt vara GM/inblandad på eget bevåg lr tillsammans med någon/några andra, t.ex BW för att ta en ur högen.
Citera
2018-09-19, 20:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Den MMPG som påstås ha fått skjuts, bl.a tills. med HA, till PW's inflyttningsfest, påstås ha åkt taxi, bl.a tills.med HA, till Stadt, påstås ha setts "klänga" på HA inne på Stadt (möjligen kan ytterligare ngn kille klängt), har blivit intervjuad av lokalradions PW o MÖ samt suttit anhållen ett antal timmar i maj 2017. Denne man är sannolikt KM.

Har också svårt att se att PU skulle varit på PW's fest. Därmed inte sagt att det därför inte är möjligt att han skulle kunna vara inblandad ändå. Om nu KM skulle vara GM så känns det lite knepigt att få in PU i ekvationen då han är sex år yngre än KM vilket i de åldrarna är ganska mycket, så någon slags kompisrelation känns tveksam. Däremot kan det teoretiskt finnas någon form av släktförhållande alt. att PU umgicks med någon av KM's syskon. KM kan ju trots allt vara oskyldig och PU teoretiskt vara GM/inblandad på eget bevåg lr tillsammans med någon/några andra, t.ex BW för att ta en ur högen.

Min fetning: Absolut, jag har tänkt i de banorna också.
Citera
2018-09-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om du nu ska kolla denna fond kan du kanske kolla upp om GW är intresserad av att putta in lite stålar, borde han göra tycker jag då han har pengar samt även att han har skuld i fallet då hans utpekanden av vissa personer/person kan inskränkt kraftigt på deras "famijers" livskvalitet.

Bra initiativ.

Återkom gärna i tråden om vad du gjort om du nu gör något?

Sant !! Det skall jag banne mej göra !!
Han brukar svara på kortare e-mail frågor så jag skall föreslå att han i alla fall är med och drar igång
något
Citera
2018-09-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Eepaz, Är killen på bron och mannen på stadt samma person?
Mannen på stadt ar namngiven av vittnen, men inte han på bron..?
man vet ju inte, han på broen er inte namngiven men beskrivelsen passade den namngivna mannen på stadt
Citera
2018-09-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Trodde i min enfald att några fler kanske skulle börja använda sina hjärnceller och ifrågasätta några av alla tveksamma trådsanningar som finns i denna tråd, men ack så fel jag hade!
Jag ska lämna er ifred så ni kan fortsätta att blunda och köra på era enkelriktade vägar!
Lycka till!
det var vel motsatt anliggende sannngen i den her diskusjonen, o ingen stadfestar pilot som gm om det er det du er engstelig for
Citera
2018-09-19, 21:36
Medlem
Det startades mycket riktigt en fond något år efter försvinnandet. Startsumman var 100 000 kr.
Men inte ens den kvinnliga journalisten som var Helenas bästis och stod familjen Andersson mycket nära kommer ihåg om fonden existerar eller vem som förvaltar den. Detta svarade journalisten en person som ställde frågan när P4 Skaraborg hade offentlig chatt 2017-06-14...

Märkligt tycker jag, borde inte en sådan fond varit mer till allmänhetens kännedom om den nu var/är seriös... Och varför har den fallit i glömska ??
Begriper inte ens journalister hur stor effekt stora belöningar har i sådana här fall !!

Hjälp till nu gott folk !!
Fakta om denna "fonds" existens, ursprung, förvaltare, upplägg, nuvarande summa etc skulle kunna vara ett steg åt rätt håll gällande fallet Helena...
Borde ju för bövelen vara rimligt att NÅGON vet något om ovan nämnda frågetecken/undringar som jag tagit upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in