Citat:
Ursprungligen postat av
Skogismyra
Honey.B.Blue och Bogomil: Okej.
Mm för religion involverar ännu, så många som enbart bett om att slippa men av okända anledningar, legitimeras ändå en mängd relgiiösa yttringar som att vara självklarheter. Varför beviskraven, som jag tror.. inte kommer att upphöra de närmaste seklet, och milleniet.
En dag kommer man självklart göra upp, och då ryker civilisationen av rena ursinnet. ( eventuellt) verkar så.. iom att religiösa är so otroligt glada för våld, straff straff och ständig onöjdhet med vad man kan tycka är precis ingenting, en dotter äter skinka en dag i skolan, föräldrarna får veta det och hon kan åka på så mycket stryk och förtryck att man undrar NÄR dessa bestraffare som skickar döttrar att gifta sig med gubbar, egentligen ska utkrävas på bevis för sina gudvetbäst-filosofi.
det kommer inte ta slut, sker för mycket brutalitet i gudstrons namn, tycker jag och som jag tror.
igen, nu ERdogan som är som en ursinnig tjur.. vad kommer att ske, så nära inpå.. tar ni gudstroende ens ansvar, det tycker jag inte.. ni tänker bara på er själva.. och skiter i annat.
bara gud ser mig, så får grannarna mörda varandra tio ggr om dagen.. men men.
finns bra sidor med idealism också, inte det alltså!
men ni föraktar evidens, andra sköter livets viktigheter, och gud nåde om en lön är felräknad, då satan ska samtliga bevis fram så man får sin sista sura tusenlapp och 4, 50 ska med , på öret! oj.. vad evidens polötsligt är ett måste.. men den store får vara vad han vill.. skit samma om han inte finns, han ska ändå finnas.
nej, det kom aldrig någon gud och hade nära relation till de fromma, men ord kan faktiskt trösta, det vet ju t.o.m ett marsvin. behövs ingen filosofisk enlightningbok 450 kronors bok , att veta vad ord kan göra med känslor. hur stora är stora frågor. inte så stora så man hedrar med lite evidens, ansats i alla fall, åh nejdå. men ska man köpa sig en liter filmjölk då ska rätt vara rätt.
datummärkningen ska vara där, men boken bibeln? åh nej.. men så behandlar man inte barn, man ska ge dem genuina kunskaper , en chans att överleva eftersom gud ju kan vara stolen och sådant klarar sig en unge på, sådant fluffigt svar? så filmjölken kan kosta 3 kr en dag, och kostar den 125 kr en annan dag, ja so what?