Citat:
Ursprungligen postat av
Skogismyra
Jag förklarade även att det är svårt att bevisa Gud eftersom själva beviset är Gud, och Gud är beviset.
Så andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud. Men då har bara Gud bevisat Gud för Gud. Det blir lite knepigt.
Ja verkligheten/Gud kan även vara Anita.
Det kan även vara jflfirjfbeiwolöa.
Det kan även vara
Jag har genomgått andlig upplysning, där fanns ingen gud där heller.
Har genomgått t.o.m religiös buddhistisk praktik, innan dess zen - inte som sagt var tillstymmelse till gud
är personligen nästan övertygad om att gudaretoriken äe, och här kan man inte omskriva till artig variant, ledsen
men det är sämsta sortens skräp, på rak engelska pure crap
bullshit , jag ville in i andligt och transendentalt.. ja det var fint.. önskar jag gav mig mer tid o allt.. men du kan ta bort gudsspektaklet, jag är så immun man kan bli
men respekterar andras irrfärder, det är deras vilsegångna färder och man märker också när en individ inte längre kan relatera nyktert, andlighet kan enl mig fördumma.. inte enbart förhärliga! finns många som helt tappar fotfästet och knappt kan gå på sina ben.. så otroligt medgörliga de blir, jag gick igenom en sådan fas.. kändes inte alldeles ok, men efteråt fick jag ju ett annat perspektiv så klart.
för mig finns inte gud, ärligt - jag lever likväl på samam jord som du, så kom inte med med slentriantugget - tråden ska försöka komma fram med bevis för guds existens, mitt svar efter åratals buddhistisk andlighet -
svar - NEJ den existerar inte.. men kanske är på väg
då är jag död, den kom isf förgäves, och jag livet levs fint för det, om inte bättre (klart jag anser det) har sett bedrövlighetens uppsyn, i dem som drabbats av duperingarna