2018-09-19, 19:41
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Detta postulat kan du kanske börja med att belägga på tråden "Definiera gud", före du användet det som irrelevant predikande på tråden här.
Det var ett direkt svar på Honey.B.Blues kommentar.
Så om du ska gå på den linjen så kan jag lika gärna säga att din kommentar är irrelevant.
Citera
2018-09-19, 19:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Detta postulat kan du kanske börja med att belägga på tråden "Definiera gud", före du användet det som irrelevant predikande på tråden här.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Det var ett direkt svar på Honey.B.Blues kommentar.
Så om du ska gå på den linjen så kan jag lika gärna säga att din kommentar är irrelevant.

Det är irrelevant vem du adresserade ditt inlägg till. Det är relevant att du först belägger ditt postulat på¨lämplig tråd.
Citera
2018-09-19, 19:56
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Gud är ingen extern kraft. Gud är allt.

Gud är även själva önskan om att få ett bevis.
Om du letar efter bevis för Gud i ett mikroskop så är mikroskopet Gud, stolen är Gud, bordet är Gud, du är Gud, luften är Gud, osv.
Eller med andra ord: Medvetande. Verkligheten. Själva existensen. Alltet.
Hmm... men du vet väl att Gud, är ett egennamn?

Verkligheten skulle kunna vara Anita.
Citera
2018-09-19, 20:16
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Det är irrelevant vem du adresserade ditt inlägg till. Det är relevant att du först belägger ditt postulat på¨lämplig tråd.
Jag förklarade även att det är svårt att bevisa Gud eftersom själva beviset är Gud, och Gud är beviset.
Så andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud. Men då har bara Gud bevisat Gud för Gud. Det blir lite knepigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Hmm... men du vet väl att Gud, är ett egennamn?

Verkligheten skulle kunna vara Anita.
Ja verkligheten/Gud kan även vara Anita.
Det kan även vara jflfirjfbeiwolöa.
Det kan även vara
Citera
2018-09-19, 20:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag förklarade även att det är svårt att bevisa Gud eftersom själva beviset är Gud, och Gud är beviset.

Visst, det är ju ett cirkelargument ... med zero bevisvärde.

Citat:
Så andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud.

Då får du väl börja med att legitimera denna typ av bevisföring.
Senast redigerad av Bogomil 2018-09-19 kl. 20:28.
Citera
2018-09-19, 20:22
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Då för du väl börja med att legitimera denna typ av bevisföring.
Läs på om andlig upplysning.
Googla, använd YouTube, läs böcker, osv.
Citera
2018-09-19, 20:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Läs på om andlig upplysning.

Jag är bra bekant med "andlig upplysning", och det är bl.a. av den anledning att jag förväntar mig att du först legitimerar sånt som en bevisförings-metod ... istället för att predika irrelevant nonsens när bevis efterlysas.
Citera
2018-09-19, 20:37
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Jag är bra bekant med "andlig upplysning", och det är bl.a. av den anledning att jag förväntar mig att du först legitimerar sånt som en bevisförings-metod ... istället för att predika irrelevant nonsens när bevis efterlysas.
Det verkar inte som att du är det.
Aja.

"On that day you will realize that I am in my Father, and you are in me, and I am in you."
John 14:20 (Johannes 14:20)

"On that day": Andlig upplysning/Frälsning/Befrielse.
🙏
Senast redigerad av Skogismyra 2018-09-19 kl. 20:39.
Citera
2018-09-19, 20:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Så andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud. Men då har bara Gud bevisat Gud för Gud. Det blir lite knepigt.

Ja verkligheten/Gud kan även vara Anita.
Det kan även vara jflfirjfbeiwolöa.
Det kan även vara
Jag har genomgått andlig upplysning, där fanns ingen gud där heller.

Har genomgått t.o.m religiös buddhistisk praktik, innan dess zen - inte som sagt var tillstymmelse till gud

är personligen nästan övertygad om att gudaretoriken äe, och här kan man inte omskriva till artig variant, ledsen
men det är sämsta sortens skräp, på rak engelska pure crap

bullshit , jag ville in i andligt och transendentalt.. ja det var fint.. önskar jag gav mig mer tid o allt.. men du kan ta bort gudsspektaklet, jag är så immun man kan bli

men respekterar andras irrfärder, det är deras vilsegångna färder och man märker också när en individ inte längre kan relatera nyktert, andlighet kan enl mig fördumma.. inte enbart förhärliga! finns många som helt tappar fotfästet och knappt kan gå på sina ben.. så otroligt medgörliga de blir, jag gick igenom en sådan fas.. kändes inte alldeles ok, men efteråt fick jag ju ett annat perspektiv så klart.

för mig finns inte gud, ärligt - jag lever likväl på samam jord som du, så kom inte med med slentriantugget - tråden ska försöka komma fram med bevis för guds existens, mitt svar efter åratals buddhistisk andlighet -

svar - NEJ den existerar inte.. men kanske är på väg

då är jag död, den kom isf förgäves, och jag livet levs fint för det, om inte bättre (klart jag anser det) har sett bedrövlighetens uppsyn, i dem som drabbats av duperingarna
Citera
2018-09-19, 20:41
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jag har genomgått andlig upplysning, där fanns ingen gud där heller.

Har genomgått t.o.m religiös buddhistisk praktik, innan dess zen - inte som sagt var tillstymmelse till gud

är personligen nästan övertygad om att gudaretoriken äe, och här kan man inte omskriva till artig variant, ledsen
men det är sämsta sortens skräp, på rak engelska pure crap

bullshit , jag ville in i andligt och transendentalt.. ja det var fint.. önskar jag gav mig mer tid o allt.. men du kan ta bort gudsspektaklet, jag är så immun man kan bli

men respekterar andras irrfärder, det är deras vilsegångna färder och man märker också när en individ inte längre kan relatera nyktert, andlighet kan enl mig fördumma.. inte enbart förhärliga! finns många som helt tappar fotfästet och knappt kan gå på sina ben.. så otroligt medgörliga de blir, jag gick igenom en sådan fas.. kändes inte alldeles ok, men efteråt fick jag ju ett annat perspektiv så klart.

för mig finns inte gud, ärligt - jag lever likväl på samam jord som du, så kom inte med med slentriantugget - tråden ska försöka komma fram med bevis för guds existens, mitt svar efter åratals buddhistisk andlighet -

svar - NEJ den existerar inte.. men kanske är på väg

då är jag död, den kom isf förgäves, och jag livet levs fint för det, om inte bättre (klart jag anser det) har sett bedrövlighetens uppsyn, i dem som drabbats av duperingarna
Okej...
Nej du blev inte andligt upplyst.
Det spelar ingen roll om du har försökt hårt. Många som försöker hårt lyckas inte.
Senast redigerad av Skogismyra 2018-09-19 kl. 20:44.
Citera
2018-09-19, 20:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Det verkar inte som att du är det.

Det återstår att se ... om eller när du bestämmer dig fär att föra en seriös dialog (på lämplig tråd omkring "andlig upplysning") istället för bara att predika.
Citera
2018-09-19, 20:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Okej...
Nej du blev inte andligt upplyst.

Aaah, så det är ditt navelskådande som definierar "andlig upplysning".

Men i vilket fall, så är detta ändå inte ett legitimt bevisförings-underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in