2018-09-19, 12:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är en intressant länk, ett par frågor,

Är metoden beskriven efter Q eller är alla stegen tagna från en metod som tagits fram för den här typen av psyops? Har du isåfall en länk till var metoden är beskriven (som inte börjar med ett email till Soros och innefattar Q)?
Jag gissar att det är CIA lektion 101 i hur man får igång en gräsrotsrörelse och störtar valfri diktatur men det vore kul att se en källa.

Länken är till Cindy Wood men det är en Mike Wood som skrivit sidan, vad har dom två för koppling till varandra?

Bra fråga, det verkar vara nyskrivet utifrån en blandning av tidigare observationer och analys av tidigare kulter och analys av Q-fenomenet, såhär beskriver han det själv:
Psychologically, we have some insight into why this happens – hell, Dorothy Martin’s cult was the subject of “When Prophecy Fails,” one of the foundational texts of social psychology. I’ ll do my best to break down how this works, step by step, using some of that psychology and some of my own observations. As best I can, I’ve tried to accompany each step with some illustrative examples from all of these previous sources (though it’s easier to find Q’s text online – the ZetaTalk website is a mess, NESARA is spread over a billion different 90s websites, etc.).
Men jag kan inte se att han har använt precis samma beskrivningar tidigare - fast jag har inte ägnat ens fem minuter åt att leta, men jag länkar hans publikationer - vissa är läsbara direkt på nätet - i spoiler om länken nedan skulle krångla igen (då går han ändå att hitta via universitetets alfabetiska register)

Vete fasen vad som hände med länken - måste klickat snett nånstans.. Här är den rätta länken: https://www.winchester.ac.uk/about-us/leadership-and-governance/staff-directory/staff-profiles/wood.php
Citera
2018-09-19, 12:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nord och Sydkorea har väl precis skrivit ett avtal om fullständig nedrustning av kärnvapen?

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nord-och-sydkorea-enade-om-nedrustning-11737945

När det gäller korea så tycker jag nog Q fick rätt
Snake et.al. hävdar ju då såklart att datumet var fel.

Men tar vi ett kliv tillbaka, i december hotade Kim med kärnvapenkrig, idag är avtal skrivet om fulltsändig nedrustning och prat om unification.

Ge Q lite kredit...

Fast det finns väl inget bevis för nedrustningen efter att Trump var där eller att han ens hade en påverkan på det hela?
Citera
2018-09-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det finns väl inget bevis för nedrustningen efter att Trump var där eller att han ens hade en påverkan på det hela?

Ja och så där kan man ju hålla på i all oändlighet.

Jag minns inte timelinen direkt men,
Kim hotar med kärnvapenkrig.
Q börjar hinta
Trump möter Kim efter lit flip-floppande.
Pompeo har varit där.
Kim och Sydkoreas president gick runt och höll varandra i handen vid gränsen
Kim har skrivit beundrarpost till Trump
Nord och Syd korea har skrivit under ett avtal om att avveckla kärnvapen.

Jag vill minnas att Q var ute tidigt med det här.
Att Trump inte skulle haft någon påverkan på det hela, är inte det lite långsökt
Citera
2018-09-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bra fråga, det verkar vara nyskrivet utifrån en blandning av tidigare observationer och analys av tidigare kulter och analys av Q-fenomenet, såhär beskriver han det själv:
Psychologically, we have some insight into why this happens – hell, Dorothy Martin’s cult was the subject of “When Prophecy Fails,” one of the foundational texts of social psychology. I’ ll do my best to break down how this works, step by step, using some of that psychology and some of my own observations. As best I can, I’ve tried to accompany each step with some illustrative examples from all of these previous sources (though it’s easier to find Q’s text online – the ZetaTalk website is a mess, NESARA is spread over a billion different 90s websites, etc.).
Men jag kan inte se att han har använt precis samma beskrivningar tidigare - fast jag har inte ägnat ens fem minuter åt att leta, men jag länkar hans publikationer - vissa är läsbara direkt på nätet - i spoiler om länken nedan skulle krångla igen (då går han ändå att hitta via universitetets alfabetiska register)

Vete fasen vad som hände med länken - måste klickat snett nånstans.. Här är den rätta länken: https://www.winchester.ac.uk/about-us/leadership-and-governance/staff-directory/staff-profiles/wood.php

Det är en intressant studie, sparade den.
Citera
2018-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Här är det en som skriker högt , The Loudest var det nån Q som nämnde förut väl ?

https://twitter.com/carlbildt/status/1021320320811192322

https://twitter.com/carlbildt/status/1024327645029384193

Bildt har länkar rakt in i intelligence community i USA, det är inte konspiration utan fakta.
Under kalla kriget hade han kontakt med USA regelbundet. Vad ingen egentligen vet är om det var med regeringens goda minne eller på eget/annan grupps initiativ och det kommer vi nog aldrig få veta
Citera
2018-09-19, 14:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nord och Sydkorea har väl precis skrivit ett avtal om fullständig nedrustning av kärnvapen?

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nord-och-sydkorea-enade-om-nedrustning-11737945

När det gäller korea så tycker jag nog Q fick rätt
Snake et.al. hävdar ju då såklart att datumet var fel.

Men tar vi ett kliv tillbaka, i december hotade Kim med kärnvapenkrig, idag är avtal skrivet om fulltsändig nedrustning och prat om unification.

Ge Q lite kredit...
Q: Även en blind höna...

Men det är ju inte direkt första gången som NK lovar att avstå från kärnvapen. Och det har aldrig hållit hittills. Pga Trump har NK nu dessutom mindre tryck att ändra sig. En faktor hittills har ju varit de omfattande handelssanktionerna mot NK där det så långt som möjligt har varit viktigt att även få med NKs största handelspartner Kina. Ett Kina som Trump handelskrigar allt mer intensivt mot.

---

Lite Q-nyheter. Qanon försöker tydligen fuska på Facebook:

WIRED: QAnon Is Trying to Trick Facebook’s Meme-Reading AI.
https://www.wired.com/story/qanon-conspiracy-facebook-meme-ai/
Citera
2018-09-19, 15:24
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Q: Även en blind höna...

Men det är ju inte direkt första gången som NK lovar att avstå från kärnvapen. Och det har aldrig hållit hittills. Pga Trump har NK nu dessutom mindre tryck att ändra sig. En faktor hittills har ju varit de omfattande handelssanktionerna mot NK där det så långt som möjligt har varit viktigt att även få med NKs största handelspartner Kina. Ett Kina som Trump handelskrigar allt mer intensivt mot.

---

Lite Q-nyheter. Qanon försöker tydligen fuska på Facebook:

WIRED: QAnon Is Trying to Trick Facebook’s Meme-Reading AI.
https://www.wired.com/story/qanon-conspiracy-facebook-meme-ai/

Allt detta för en larp? Jag menar, vi är ju så få och utan betydelse, så att vi får posta lite memes borde ju inte vara farligt?

P.S Ingen glömmer the great meme wars 2016 och God Emperor Trump stod segrande!! Tänk vad lite bilder med text kan göra underverk mot status quo!
Citera
2018-09-19, 16:51
Medlem
ZH igen..

Det här var nog det roligaste jag läst på riktigt länge,

Citat:
Top Congressional Democrats Nancy Pelosi, Chuck Schumer, Adam Schiff and Mark Warner penned a joint letter to ODNI Director Dan Coates, Deputy AG Rod Rosenstein and FBI Director Christopher Wray demanding that the agencies defy President Trump.
In the letter, the lawmakers "express profound alarm" at the decision to "intervene in an ongoing law enforcement investigation that may implicate the President himself or those around him."
https://www.zerohedge.com/news/2018-09-19/fbi-doj-defy-trump-order-redactions-planned-top-dems-demand-insuboordination

Nu står det ju inte riktigt så i brevet men det är ganska magstarkt att kräva att processen bromsas pga. att det kan skada WH när trump begärt att få ut handlingarna

Och brevskrivarna är Trumps värsta motståndare och iallafall Schiffs och Pelosis fall så kan man ju gissa att deras namn finns i handlingarna

Det som sker nu är ju inför öppen ridå så om FBI och DOJ vägrar kan republikanerna ta det huuuuur långt som helst innan primärvalet. Detta brev var inte så smart...

EDIT: brevet var välformulerat och jag gissar att det gått ett par rundor hos de lagkunniga för att inte kunna betraktas som lag/regelbrott.
Det jag tror dom missar här är att Trump kan och förmodligen kommer, göra en enorm propagandastunt av detta. D vill mörka brott, osv. osv. in absurdum.
Senast redigerad av Africanized 2018-09-19 kl. 16:54.
Citera
2018-09-19, 18:40
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag skall försöka samanfatta och förklara vidden av vad som nu håller på att ske för trådens besökare som kanske inte är fullt så insatta som många av oss som aktivt postar.

Igår kväll svensk tid publicerade Vita Huset ett uttalande att POTUS (President Of The United States = Donald Trump) där han krävde offentliggörandet av en del viktig information gällande FISA-skandalen och Rysslandsutredningen.

Uttalandet finns här: https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/statement-press-secretary-34/

Vikten av detta är inte informationen i sig – även om den förväntas vara förödande för korrupta individer – utan att det är startskottet där utrensningen kommer att övergå från utredning till åtal.

Du har tidigare skrivit att mänskligheten just nu har tillgång till oändlig energi, att vi har tillgång till läkemedel som botar alla sjukdomar, etc. men att allt detta undanhålls oss.
Innebär denna "utrensning av Deep State" att ovanstående kommer bli fritt tillgängligt för mänskligheten?

Finns det exempel på konkreta saker som kommer till att förändras? För jag får inte alls grepp om det här - just nu är det mest bara en massa flum i tråden och kommentarer i stil med "Nu kommer revolutionen!" samt "Världen kommer aldrig mer vara sig lik!"
Men på vilket sätt kommer revolutionen? På vilket sätt kommer världen vara drastiskt förändrad?
Citera
2018-09-19, 19:22
Medlem
General Flynn är Q.

149 kr på det ? :0)

https://twitter.com/2runtherace/status/1041059934266445825

https://twitter.com/GenFlynn/status/804633566793572352
Citera
2018-09-19, 19:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Men på vilket sätt kommer revolutionen? På vilket sätt kommer världen vara drastiskt förändrad?
  • Människorna på jorden kommer att kunna kommunicera fritt utan risk för reprisalier (politisk korrekthet är en form av censur).
  • Världshistorien kommer skrivas om till hur det egentligen var.
  • Skolorna kommer börja lära ut användbar kunskap. Yrkesskolorna kommer att komma tillbaka.
  • Vetenskapen kommer att återställas och förbjuden vetenskap kommer tillåtas. Glöm det mesta du tror är sant.
  • Tekniker som är förbjudna kommer att tillåtas; NiCd- och NiFe-batterier kommer åter igen att gå att köpa. Blybatterier som håller några år kommer vara ett minne blott (NiFe håller 100 år+, är lättare och mindre till volym).
  • Tekniker som hålls hemliga kommer offentliggöras; Förbränningsmotorer som använder vatten som bränsle, elmotorer som är mer än 100% effektiva (generar mer elektricitet än dom förbrukar).
  • Tekniker kommer att kunna användas för att människorna inte behöver arbeta så mycket.
  • Lagar som är till för att begränsa vår frihet kommer försvinna; Miljölagar, förbud mot vedeldning, CO2-bluffen kommer avslöjas, Climate Change-bluffen kommer avslöjas, strandskyddslagen (skapad för att beslagta mark).
  • Sjukvården kommer bota sjukdomar istället för att göra oss beroende av mediciner som är skapta för att lindra symptom men inte bota underliggande orsaken. Cancer är en av dom enklaste sjukdomarna att bota.
  • Centralbanssystemet kommer förbjudas. Vi har 83% effektiv skatt i Sverige. Av 100 kronor får du behålla 17 kronor. Tacka centralbankssystemet för det.
  • Allt kommer bli enormt mycket billigare.
  • Varor och produkter kommer åter igen att tillverkas för att hålla. Idag måste producenter snåla på allt för att tjäna pengar.
  • Maten i affärerna kommer både bli billigare och bättre (kemikalier kommer förbjudas).
  • Inkomstskatten kommer tas bort (nästan alla skatter kommer försvinna).
  • Valutor (kronor, dollar) kommer avskaffas och ersättas av pengar (guld och silver). Inflation (inflation = värdet på valutorna minskar pga sedelpressar) kommer vara 0. 100 riksdaler kommer vara värd lika mycket efter 100 år eftersom inga sedelpressar existerar (du kan inte trycka guld och silver).
  • Med mera...

Både Q och Donald Trump har öppet nämnt att det är målet; att frige mänskligheten. Trump har tom nämnt en del av det jag nämner, exempelvis avskaffande av centralbankssystemet (den viktigaste av alla åtgärder), avreglering, guldbackad valuta, avskaffa IRS ("Skatteverket"), offentliggörandet av hemlig teknologi mm. USA kommer frigöras först men resten av världen kommer att behöva friges för att fienden skall kunna besegras (fienden är global).

Titta på viden som Q länkar till i #1093:
Citat:
Q !xowAT4Z3VQ 9 Apr 2018 - 1:58:54 AM
Knowing what you know now.
Watch again.
https://m.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ
God bless you all.
Citera
2018-09-19, 21:25
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Människorna på jorden kommer att kunna kommunicera fritt utan risk för reprisalier (politisk korrekthet är en form av censur).

Trots "PK" så sitter vi här och kommunicerar fritt utan risk för repressalier. Vad är det jag missar?

Citat:
Världshistorien kommer skrivas om till hur det egentligen var.

Hur var det egentligen då? Vad är det som idag lärs ut som är fel?

Citat:
Glöm det mesta du tror är sant.

Som vad? Att vi behöver syre för att leva? Att vi befinner oss i ett solsystem? Vad är det jag tror är sant - som är helt åt helvete falskt?

Citat:
Tekniker som hålls hemliga kommer offentliggöras; Förbränningsmotorer som använder vatten som bränsle, elmotorer som är mer än 100% effektiva (generar mer elektricitet än dom förbrukar).

När kommer detta offentliggöras? Inom tolv månader?

Citat:
Lagar som är till för att begränsa vår frihet kommer försvinna.

En av få lagar som jag anser begränsar en människas frihet, det är narkotikalagar. En människa bör vara fri att få stoppa i sig precis vilken drog som helst. Kommer det vara fritt fram för drogbruk när Deep State blivit nedlagt?
I övrigt kan jag inte direkt komma på någon lag som begränsar min frihet. Har du konkreta exempel?

Citat:
Valutor (kronor, dollar) kommer avskaffas och ersättas av pengar (guld och silver).

Ska sju miljarder människor handla med mynt som är gjorda av guld och silver?
Kommer det vara samma prissättning i alla länder - eller kommer jag få mer för mina silverpenningar i Thailand än vad jag får i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in