Är du intresserad av fler fall så kan du alltid prova att fråga.
Varnar för bilderna i förväg btw.
Jag har blivit väldigt intresserad av mordfall på sistone och karaktärerna bakom dessa sjuka mord.Så det är stor risk att jag kommer komma tillbaka och fråga om andra äldre fall. Ska ta en titt på bilderna, men av kommentarerna i tråden kring mordet så lär jag ångra mig. Well, vi människor är nyfikna..
Jag har blivit väldigt intresserad av mordfall på sistone och karaktärerna bakom dessa sjuka mord.Så det är stor risk att jag kommer komma tillbaka och fråga om andra äldre fall. Ska ta en titt på bilderna, men av kommentarerna i tråden kring mordet så lär jag ångra mig. Well, vi människor är nyfikna..
Absolut. Bara att hojta.
Är likadan. Oerhört fascinerad och hade jag inte valt annat i livet så hade jag kanske blivit kriminaltekniker, "profilerare" eller liknande.
En 32-årig göteborgare, avdelningschef på ett större företag, döms för att ha sålt sin förra sambo till andra män.
Han ska också ha utsatt en annan kvinna för förnedrande sexuellt tvång.
Mannen slipper dock fängelsestraff.
Det var för ett par år sedan som 32-åringen annonserade ut sin unga fästmö på en så kallad eskortsida på internet och erbjöd sexuella tjänster mot betalning.
– Jag var kär i honom och ville vara en duktig flickvän. Han planerade hur det skulle gå till och jag sade inte emot, berättade kvinnan inför rätten.
Skulle få ihop 30.000
Verksamheten – som enligt mannen bara var tänkt att pågå tills paret tjänat ihop 30.000 kronor – höll på att ta en ände med förskräckelse.
En av kunderna var beväpnad med pistol och vägrade plocka fram den överenskomna summan. 32-åringen tvingades larma polis.
När förhållandet mellan mannen och den unga kvinnan sprack, valde hon att anmäla honom.
– Jag fattar inte varför hon nu ljuger om mig, sade 32-åringen under förhandlingen.
Nytt på Tinder
Under 2017 inledde mannen, via dejtingsajten Tinder, en relation med en annan ung kvinna.
För att visa att hon älskade den svartsjuke 32-åringen var hon, enligt domen, tvungen att låta sig fotograferas naken och dessutom medverka i udda samlagsformer.
Kvinnan spelade in ett samtal mellan dem på sin mobiltelefon, där mannen hotade att sprida materialet på sociala medier:
”Jag vet att det är din största fasa, din största rädsla, att bilder och sånt kommer ut på dig", säger han på bandet.
Dömd mot nekande
Tingsrättens tror på de två kvinnorna vittnesmål och dömer 32-åringen mot hans nekande för koppleri, olaga hot och sexuellt tvång.
Domstolen var emellertid oenig gällande påföljden. En nämndeman yrkade på ett års fängelse.
Majoriteten ansåg att mannens agerande visserligen motsvarade åtta månader bakom lås och bom, men fastnade ändå för villkorlig dom med samhällstjänst 200 timmar:
Ingen framtida risk?
"Den tilltalade är tidigare ostraffad och har av frivården bedömts som lämplig att utföra samhällstjänst. Det saknas vidare anledning att tro att han kommer att göra sig skyldig till fortsatt brottslighet", skriver rätten.
De två offren får ett sammanlagt skadestånd på 35.000 kronor.
32-åringen är alltså hög chef inom ett större bolag. Han har nyligen också sökt en chefstjänst inom Göteborgs kommun.
Någon som sitter på fupen från operation eskil? Den med ett 15-tal personer från revolutionära fronten. Jag sökte i tråden men fanns endast en död länk.
Jag söker efter FUP på styckmördade Marcus Norén, Halmstad 2002.
Hans huvud hittades nedfruset av ett par lekande barn och två män dömdes i Tingsrätten. 47-åringen till 9 års fängelse för dråp och den yngre mannen till fängelse i ett år och nio månader för grovt skyddande av brottsling.
Jag har försökt hitta den, men den verkar inte finnas upplagd.
Tråd: (FB) Styckmördade Marcus Norén, Halmstad 2002
Jag har målnumret, kan man beställa den fast ärendet är så gammalt?
B 2684-02
Hans huvud hittades nedfruset av ett par lekande barn och två män dömdes i Tingsrätten. 47-åringen till 9 års fängelse för dråp och den yngre mannen till fängelse i ett år och nio månader för grovt skyddande av brottsling.
B 2684-02
Du kan inte beställa den från tingsrätten. Ingen tingsrätt sparar en förundersökning längre än fem år.
Det är polisen du ska vända dig till och jag hoppas du förstår att den kommer kosta ganska mycket.
B 2684-02
Har även jag letat efter den!
Kan ge ett tips om en bok som Marcus pappa skrev angående mordet.
Jag lyckades få tag på en pocket för drygt 50:-, minns tyvärr ej varifrån.