Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-29, 21:04
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankifarmor
någon som har fup:n på den 70-årige mannen som fick 12.000:- böter för att han kallat muslimer för apor? göteborg

Det som behövs av den som frågar efter hjälp är (i detta fallet du):

1: Namnet på den som är dömd/de dömda (Brukar räcka med en).
2: Om du inte kan namnet behöver du ha antingen ett målnummer, en exakt rättegångsdag. En av dem två tillsammans med vad han gjorde. Du har sagt det sista.
3: Du måste veta vart brottet inträffade. (Detta brukar vara lätt via tidningar.)

Målnummer är inte viktigt, inte heller rättegångsdag om man har namnet enligt punkt 1 tillsammans med vart det hände. Ju fler saker du får tag i desto bättre.

Sen vill mods här inne att man länkar en artikel och saxar några rader från tidningen så om länken dör så förstår man fortfarande vad det handlar om.

Tack!
2017-08-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det som behövs av den som frågar efter hjälp är (i detta fallet du):

1: Namnet på den som är dömd/de dömda (Brukar räcka med en).
2: Om du inte kan namnet behöver du ha antingen ett målnummer, en exakt rättegångsdag. En av dem två tillsammans med vad han gjorde. Du har sagt det sista.
3: Du måste veta vart brottet inträffade. (Detta brukar vara lätt via tidningar.)

Målnummer är inte viktigt, inte heller rättegångsdag om man har namnet enligt punkt 1 tillsammans med vart det hände. Ju fler saker du får tag i desto bättre.

Sen vill mods här inne att man länkar en artikel och saxar några rader från tidningen så om länken dör så förstår man fortfarande vad det handlar
Tack!
tack för svar, har inga uppgifter om namn, detta stog på text-tv idag , att 70-åringen dömtst till 12.000:- kr i böter.
2017-08-29, 21:19
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankifarmor
tack för svar, har inga uppgifter om namn, detta stog på text-tv idag , att 70-åringen dömtst till 12.000:- kr i böter.

Kan inte svara dig mer efter detta (vill inte åka på chat) så nu ska jag förklara.

1: När du har den infon så googlar du precis vad du säger. Jag hittade snabbt detta. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kallade-muslimer-for-apor-doms

2: Det ska alltså ha hänt i förra veckan och i Göteborg. Nästa steg är att googla rätt tingsrätt, i detta fallet, "göteborgs tingsrätt" och då kommer alltid rätt upp som första träffen. Klicka och ta mailen till tingsrätten. I detta fallet läser vi gbg.tingsratt@dom.se.

3: Nu mailar du dem såhär enkelt. "Hej jag skulle vilja ha en dom (och/eller fup för det fås på samma ställe) från i förra veckan som berör en 70 årig man som dömdes för hets mot folkgrupp till 12 000 i böter".

Det är all info vi har. Sen kommer du att få svar imorgon. Så gör du varje gång.
2017-09-01, 14:21
Medlem
Meisjes avatar
Söker dom för mordet på Vilhelm Hennberg i Ljungby 2015.

(FB) Ljungby: Vilhelm Hennberg mördad
2017-09-01, 21:52
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
Söker dom för mordet på Vilhelm Hennberg i Ljungby 2015.

(FB) Ljungby: Vilhelm Hennberg mördad

Domen: https://goo.gl/huJKJg

Behöver du även förundersökningen så har jag den med.

MVH
2017-09-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Domen: https://goo.gl/huJKJg

Behöver du även förundersökningen så har jag den med.

MVH

Lägg gärna upp den här

//ox
2017-09-02, 10:27
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Lägg gärna upp den här

//ox

Tjena.

Här är förundersökningen till detta tortyrliknande mord.

Vissa bilder är rätt grova har jag för mig. Ganska längesen jag läste igenom. https://goo.gl/pE5sT7
2017-09-02, 13:45
Medlem
Någon som har fup gällande mordet i Stensjön, Falun?

Motivet misstänks vara att mannen i fråga vägrat döda sina egna döttrar.
2017-09-02, 16:43
Medlem
Dom här "Dödspatrullen" finns det några FUP där dom är inblandade eller typ fall som har med dom att göra så att säga?

tack på förhand !
2017-09-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456
Dom här "Dödspatrullen" finns det några FUP där dom är inblandade eller typ fall som har med dom att göra så att säga?

tack på förhand !

Förklara gärna lite mer vad du avser så är det lättare att få svar

//ox
2017-09-02, 23:28
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikmatta
Någon som har fup gällande mordet i Stensjön, Falun?

Motivet misstänks vara att mannen i fråga vägrat döda sina egna döttrar.
Den finns att läsa på Mord.nu.
Registrering gratis.
2017-09-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Förklara gärna lite mer vad du avser så är det lättare att få svar

//ox

Då dom är väldigt aktuella just nu i aktuella brott och fall antog jag att de flesta vet om dem nu:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dKAmJ/dodspatrull-tros-ligga-bakom-narmare-tio-mord

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in