2018-09-19, 12:48
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Bankomatgänget ska ha fortsatt sin promenad norrut, och hela tiden på den östra trottoaren, ända tlll Rådmansgatan, för att därefter passera Saltmätargatan där de gått uppför trappan för att komma till diskot Glädjehuset, beläget Holländargatan 32. - Ingen av AB:s kompisar tror att AB följt med någon längre sträcka. - Ingen behöver heller ha uppmärksammat makarna Palme; de gick och pratade med varandra.

Det föreligger flera osäkra faktorer: Exakt tid för bankomatuttag, uppehållstid i övrigt vid banken, hastigheter, exakta sträckor mm.

Man kan ju också spela med en tidigare variant gällande AB-gängets uttag, t.ex:
23:17:01 AB&Co framme vid hörnet
23:17:16 AB&Co framme vid banken
23:17:26 - 23:17:59 Uttag 1
23.18.09 - 23.18.42 Uttag 2
23:18:52 AB&Co rör sig snabbt norrut (2 min 28 sek till skottlossning - Har AB uppehållit sig så länge på platsen för att vänta in sina kompisar?)
23:18:59 NF passerar hörnet - Varför ser han inte AB?
23:19:14 NF passerar banken – 22 sek efter AB&Co – Nu har AB&Co (antaget samma hastighet som NF; 1,47 m/s) hunnit gå 32 m (ungefär till Skandias ingång)
23:19:47 NF passerar makarna Palme – AB hunnit vända – Bankomatgänget har från hörnet räknat hunnit gå 22 m (till banken) + 55 sek x 1,47 = 103 m. De ska nu befinna sig 122,7 ./. 103 m = 19,7 m från korsningen A F:s Kyrkogata...

Tensonmannen (som "gick lite underligt") existerar som en möjlighet (det kan också vara en helt ovidkommande person som korsat Sveavägen rätt snabbt efter att han setts av NF, AB:s ev. rörelser norrut kan inte uteslutas, osv). - Sedan hur stor sannolikheten är för att NF skulle ha lagt en katalogblå jacka på minnet och sedan AB råkat ha precis samma nyans på sin täckjacka kan ju också diskuteras. - Att döma av alla täckjackor som olika vittnen sett är sannolikheten ganska stor.

I know. Det finns osäkerhetsfaktorer i frågan. Det är därför kompetenta detaljanalyser som dina är så viktiga. Först med en närgången genomlysning av avstånd, tider, promenadtakt etc går det att försöka förstå vad som kan ha hänt.

Om vi nu utgår från grundfrågan ”Hur tog sig GM till Dekorima?” och fortsätter befinna oss i sinnevärlden/verkligheten så finns det 4 tänkbara väderstreck:

Norr, inkluderande nordväst och nordost
Öster, inkluderande sydost och nordost
Väster, inkluderande sydväst och nordväst
Söder, inkluderande sydväst och sydost

Om vi nu studerar vittnesmålen från ungefär en minut före mordet och frågar oss ”Finns det vittnesmål som gör att ett särskilt väderstreck är mer troligt än något annat?” så utfaller svaren enligt följande:

Norr 3 vittnen
Öster 0 vittnen
Väster 0 vittnen
Söder 0 vittnen

Om vi fortsatt frågar oss ”Finns det något i signalementet som gör det troligt att de 3 vittnena i norr verkligen sett GM och ingen annan?” så får vi svaret att vittnet KN endast såg en mörkt klädd man, att vittnet NF såg en man i en längre blå Tensonliknande jacka och att vittnet CA såg en man klädd i ”en täckjacksaktig jacka” följa efter ett par som sneddade in från trottoarkanten mot Dekorima.

I signalementsdelen är det med andra ord ganska tunt. Det är endast vittnet NF som med åtminstone viss tydlighet anger ett signalement som överenstämmer med GM:s signalement. Även CA får anses betydelsefull eftersom hennes man i ”täckjacksaktig jacka” följer efter paret in mot Dekorima endast sekunder före mordet.

Därutöver har vi, som du påpekar, möjligheten att mannen som NF såg gå bakom paret Palme inte följde efter dem till mordplatsen ca 85 meter söderut utan omedelbart gick tillbaka till västra sidan eller vek norrut.

Om vi istället utgår från att varken KN, NF eller CA såg gärningsmannen ansluta norrifrån så återstår frågan hur GM tog sig till mordplatsen.

En avgörande faktor i sammanhanget är att paret Palme bytte från den västra till den östra trottoaren lite drygt 1 minut före mordet.

En synsk GM hade vetat att de skulle göra så, men i verkligheten är ingen människa synsk.
Alltså behövde GM (och hans förmodade entourage) studera paret Palmes rörelser och anpassa sitt agerande efter det.

Det fanns en GM vid Dekorima klockan 23.21.30. Han var klädd i en mörk rock/jacka som gick till ungefär 10 cm ovanför knäet/ mitt på låret/ till knäet.

För min del är sannolikheten rätt hög att det var GM som 1 minut före mordet gick 5-10 meter bakom paret Palme i höjd med Sveavägen 44. Det var trots allt endast cirka 85 meter fram till mordplatsen.

Jag vet inte heller med säkerhet naturligtvis. Men jag tycker sannolikheten för norr, utifrån vittnesmålen och situationen som helhet, är högre än för söder, väster och öster.

Om det finns andra, för oss okända, vittnesmål om en GM-liknande man som anlände från väster, öster eller söder minuten/minuterna före mordet så får vi givetvis ompröva saken.

Det är väl IM som flera månader efter mordet plötsligt minns att GM kom släntrande över Sveavägen från den västra sidan och ställde sig vid Dekorima. Så den finns ju också att väga in i sammanhanget.

Själv är jag starkt tveksam till det plötsliga minnet eftersom minnet, så vitt jag förstått av minnesexperter, inte fungerar så.
Citera
2018-09-19, 12:55
Medlem
Vad tror trådens läsare om Michael Lunds teori?

"Vad tror du om polisspåret?

– Jag känner många av dem som pekats ut och jag kan säga att de inte har något med mordet att *göra. Det är ett villospår. Snarare tror jag att det är en grupp poliser och militärer på väldigt hög nivå som ligger bakom. Säkerhetspolisen måste ha något slags finger med i spelet. Och de inblandade har inget intresse för pengar utan har drivits till det här av politiska orsaker."

Vi har ju också lagförslaget som innebar att polisen inte skulle ha några militära uppgifter
om Sverige skulle bli invaderat, lagförslaget var tänkt att träda ikraft 1 juli 1986.
Detta måste ha retat upp många personer, särskilt poliser och militärer.

https://data.riksdagen.se/fil/37F543D2-BFE9-4E6E-A0E1-14D8966321E6

DET HÄR ÄR MICHAEL LUNDH
■ Arbetade som polis mellan 1979 och 2005.

■ Tillhörde en av de hårdaste piket*styrkorna mellan 1983 och 1988.

■ Mjuknade och förändrade arbetssätt när han började arbeta med att mot*verka ungdomsbrottslighet och gäng*kriminalitet.

■ Lämnade polisen 2005. Har suttit i den antirasistiska stiftelsen Expos *styrelse i tio år.

■ Arbetar för nykterhetsrörelsen och *föreläser om hur man ska bemöta sina egna fördomar och rädslor. Har skrivit flera böcker och deltar i debatten om *integration, polismakt och diskriminering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL6X4v/det-fanns-en-grupp-ledande-poliser-som-hatade-palme
Citera
2018-09-19, 12:56
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är som alltid. Ju tidigare och mer opåverkat ett vittnesmål är desto trovärdigare. NF reagerar på skotten på avstånd och beskriver korrekt det han då kan ha sett. Check! Själva hans agerande då säger att han liksom de flesta andra inte genast insåg vem som skjutits utan fortsatte sin färd. När han sedan via media och omgivning får klart för sig vem som mördats sätter efterhandskonstruktionsmekanismerna in för att skapa en logisk helhet. Han tror att han vid något tillfälle måste mött både mannen vid mordplatsen han ser "gömma sig" och paret Palme och beskriver det samt var det skedde helt omedveten om att den platsen var omöjlig eftersom paret Palme korsat Sveavägen senare. Först senare och under en oproffsig "vallning" när han har detta klart för sig och med olika "ledande frågor" kring skyltfönster etc även inkorporerar sådana fragment i sin berättelse finns realitychek som visar att det inte är pålitliga uppgifter då han vidhåller sin position då skotten föll eftersom tiderna inte kan stämma. Varje domare och erfaren utredare som helst men kännedom om vittnespykologi inser snabbt detta. Sådan analys är ju ren rutin. På samma sätt avskrivs vittnet i täckjackas "intryck" att det var en man och två kvinnor som gick tillsammans av helt uppenbara skäl. Man vet att detta intryck var felaktigt och att skytten var en man med ledning från andra iakttagelser. På samma sätt är det med LP:s iakttagelser. Hon tror själv på vad hon säger men helheten och förloppet samt omständigheterna (som ljusförhållanden) motsäger helt hennes senare identifiering av CP helt. Hennes minnen av händelsen är fragmentariska och motsägande på flera punkter.

Ändå återkommer ständigt amatörmässiga fantasier baserat på övertolkning av vittnesutsagor och förändrade vittnesutsagor där vittnen haft tillgång till extern "information". Vi kan vara säkra på en sak i den här saken. Den typen av konstruktioner kan aldrig någonsin leda närmare en lösning.

Jag vet. Jag skulle själv inte vilja gå in i ett rättssal och med stöd av vittnena KN-NF-CA bestämt hävda att GM kom knallande norrifrån.

Samtidigt måste han ju ha kommit någonstans ifrån?

Vittnesuppgifterna från KN-NF-CA antyder att GM kom norrifrån. Några 100-procentiga bevis finns inte att tillgå.

Ett faktum i sammanhanget är att paret Palme bytte trottoar ca 1 minut före mordet. Det visste ingen i förväg så vitt känt.

Ett annat faktum är att inga kända vittnesmål säger att GM kom från något annat väderstreck än norr.

Kvarstår gör givetvis möjligheten att GM osedd tog sig till Dekorima. Men han måste fortfarande ha kommit från något håll (om vi fortsätter befinna oss i verkligheten).

Men att påstå i en rättssal att det gick till så att GM kom norrifrån, det kan man ju inte. Det har du rätt i.

I ljuset av det kravet kan vi väl i stort lägga ner tråden eftersom vi alla funderar utifrån kända uppgifter och ingen av oss kan spika några sanningar som leder till fällande dom.
Citera
2018-09-19, 13:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kan vi inte gärna veta något om. Det är ju bara ett antagande. Vi kan inte förutsätta att alla personer i en liknande situation kommer att känna igen sin bekant. En stor del kommer förmodligen inte att göra det. Det har väl allmänt inte samma värde att förmoda att en person troligen borde ha känt igen en annan person som att de vittnar om att de verkligen har känt igen någon?

Så vilken sannolikhet skulle du då tillmäta detta troligt att Jeppsson skulle ha känt igen Pettersson i procent eller på en utlåtandeskala?

Går inte att sätta någon procentsats på detta. Men i min värld är det klart troligare att om man känner till en person ökar chanserna för identifiering.

I min egen hemstad fanns det en pundare och desperado som var ökänd efter flera svåra våldsbrott som mord och våldtäkt. Denne hade P G a ihärdigt drogande ett minst sagt särpräglat rörelsemönster. Jag tror att hade jag sett honom springa så hade jag kunnat identifiera denne , även om jag endast såg ryggtavlan i skum belysning.

Lars Jeppsson kände väl till Christer Pettersson som en våldsam A-lagare från Sollentuna centrum. Och som Han själv säger " Hade det varit CP tycker jag nog polletten borde trillat ner"
Citera
2018-09-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag vet. Jag skulle själv inte vilja gå in i ett rättssal och med stöd av vittnena KN-NF-CA bestämt hävda att GM kom knallande norrifrån.

Samtidigt måste han ju ha kommit någonstans ifrån?

Vittnesuppgifterna från KN-NF-CA antyder att GM kom norrifrån. Några 100-procentiga bevis finns inte att tillgå.

Ett faktum i sammanhanget är att paret Palme bytte trottoar ca 1 minut före mordet. Det visste ingen i förväg så vitt känt.

Ett annat faktum är att inga kända vittnesmål säger att GM kom från något annat väderstreck än norr.

Kvarstår gör givetvis möjligheten att GM osedd tog sig till Dekorima. Men han måste fortfarande ha kommit från något håll (om vi fortsätter befinna oss i verkligheten).

Men att påstå i en rättssal att det gick till så att GM kom norrifrån, det kan man ju inte. Det har du rätt i.

I ljuset av det kravet kan vi väl i stort lägga ner tråden eftersom vi alla funderar utifrån kända uppgifter och ingen av oss kan spika några sanningar som leder till fällande dom.

Det vi kan dra slutsatser kring är vad som återstår för PU att jobba med och vad som inte är aktuellt att de faktiskt jobbar med.

Självklart är det så att de inte jobbar vidare med kartläggning eller spekulationer kring gammal skåpmat och gamla "teorier" utan det är där vi faktiskt har kunskapsluckor men tydligt kan se mönstren dvs en grupp övervakare med anknytning till både Säpo/SSI (t ex DF och hans aktiviteter) knarkspanarnas förehavanden och lägliga uppslukande av jorden strax innan mordet man jobbar sig vidare. På något sätt vad de antingen delaktiga eller fick flytta sig för uppdraget att mörda OP. Tyvärr kan vi bara efterfråga informationen och klarlägganden där. Hade de varit avskrivna hade man naturligtvis gått ut med det eftersom det varit ett huvudspår att identifiera WT- personer.

Tråden kunde vinna på att klarlägga vilka var etc så gott det går. Jag är helt säker på att vi kan utvinna något där genom att söka efter vilka som ingick i knarkspaningen och i DF:s verkliga aktiviteter.
Citera
2018-09-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
I know. Det finns osäkerhetsfaktorer i frågan. Det är därför kompetenta detaljanalyser som dina är så viktiga. Först med en närgången genomlysning av avstånd, tider, promenadtakt etc går det att försöka förstå vad som kan ha hänt.

Om vi nu utgår från grundfrågan ”Hur tog sig GM till Dekorima?” och fortsätter befinna oss i sinnevärlden/verkligheten så finns det 4 tänkbara väderstreck:

Norr, inkluderande nordväst och nordost
Öster, inkluderande sydost och nordost
Väster, inkluderande sydväst och nordväst
Söder, inkluderande sydväst och sydost

Om vi nu studerar vittnesmålen från ungefär en minut före mordet och frågar oss ”Finns det vittnesmål som gör att ett särskilt väderstreck är mer troligt än något annat?” så utfaller svaren enligt följande:

Norr 3 vittnen
Öster 0 vittnen
Väster 0 vittnen
Söder 0 vittnen

Om vi fortsatt frågar oss ”Finns det något i signalementet som gör det troligt att de 3 vittnena i norr verkligen sett GM och ingen annan?” så får vi svaret att vittnet KN endast såg en mörkt klädd man, att vittnet NF såg en man i en längre blå Tensonliknande jacka och att vittnet CA såg en man klädd i ”en täckjacksaktig jacka” följa efter ett par som sneddade in från trottoarkanten mot Dekorima.

I signalementsdelen är det med andra ord ganska tunt. Det är endast vittnet NF som med åtminstone viss tydlighet anger ett signalement som överenstämmer med GM:s signalement. Även CA får anses betydelsefull eftersom hennes man i ”täckjacksaktig jacka” följer efter paret in mot Dekorima endast sekunder före mordet.

Därutöver har vi, som du påpekar, möjligheten att mannen som NF såg gå bakom paret Palme inte följde efter dem till mordplatsen ca 85 meter söderut utan omedelbart gick tillbaka till västra sidan eller vek norrut.

Om vi istället utgår från att varken KN, NF eller CA såg gärningsmannen ansluta norrifrån så återstår frågan hur GM tog sig till mordplatsen.

En avgörande faktor i sammanhanget är att paret Palme bytte från den västra till den östra trottoaren lite drygt 1 minut före mordet.

En synsk GM hade vetat att de skulle göra så, men i verkligheten är ingen människa synsk.
Alltså behövde GM (och hans förmodade entourage) studera paret Palmes rörelser och anpassa sitt agerande efter det.

Det fanns en GM vid Dekorima klockan 23.21.30. Han var klädd i en mörk rock/jacka som gick till ungefär 10 cm ovanför knäet/ mitt på låret/ till knäet.

För min del är sannolikheten rätt hög att det var GM som 1 minut före mordet gick 5-10 meter bakom paret Palme i höjd med Sveavägen 44. Det var trots allt endast cirka 85 meter fram till mordplatsen.

Jag vet inte heller med säkerhet naturligtvis. Men jag tycker sannolikheten för norr, utifrån vittnesmålen och situationen som helhet, är högre än för söder, väster och öster.

Om det finns andra, för oss okända, vittnesmål om en GM-liknande man som anlände från väster, öster eller söder minuten/minuterna före mordet så får vi givetvis ompröva saken.

Det är väl IM som flera månader efter mordet plötsligt minns att GM kom släntrande över Sveavägen från den västra sidan och ställde sig vid Dekorima. Så den finns ju också att väga in i sammanhanget.

Själv är jag starkt tveksam till det plötsliga minnet eftersom minnet, så vitt jag förstått av minnesexperter, inte fungerar så.

Glöm inte Sigges grupp civilpoliser som närmade sig mordplatsen just innan skotten och som uppslukades av jorden om det inte var de som hade en av de anonyma fordon som enligt Sigge och medresenär blockerade vägen och avlägsnade sig efter skotten.. En av dessa civila kan mycket väl ha hunnit i position inifrån Tunnelgatan med kollegor i skydd av byggställningar mm. Andra iakttagelser av denna grupp gatusoldater troligen tillhörande knarkspans stora operation finns under kvällen och identifieringen kan inte vara särskilt komplex.
Citera
2018-09-19, 13:41
Medlem
Mörkläggning och desinformation är ju bara spekulationer.

Oftast är den enklaste förklaringen den rätta.

Det var James Earl Ray, Mark Chapman, Lee H Oswald och Micaijoliv som mördare framstående personer.

Tyvärr.

Även om det är ”ballare” om det är Area 54 tillsammans med CIA som skickat en alien att likvidera Palme.
Citera
2018-09-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasBen
Mörkläggning och desinformation är ju bara spekulationer.

Oftast är den enklaste förklaringen den rätta.

Det var James Earl Ray, Mark Chapman, Lee H Oswald och Micaijoliv som mördare framstående personer.

Tyvärr.

Även om det är ”ballare” om det är Area 54 tillsammans med CIA som skickat en alien att likvidera Palme.

Tyvärr har du ju helt fel här och det är avslöjande att du försöker koppla alla indikationer på manipulation till stolleteorier. Det råder ingen som helst tvekan om att här förekommer uppseendeväckande desinformation på en stor mängd punkter. Falskeligen har en stor mängd WT observationer avskrivits med olika förklaringar som muterat över tid. Det har förekommit sedan höga politiska företrädare tidigt i utredningen fått luddiga historier om privatspanande knarkpoliser (samtidigt med en pågående stor knarkspaning med över 20 inblandade som skulle pågå) Inte förrän på senare tid har vi fått klart för oss att WT-personerna ej är identifierade och att det är oklarheter kring den knarkspaning som skulle pågått men som påstås avbruten där det både finns uppgifter om att knarkspanare varit så nära att de sett mordet och totala förnekanden samtidigt som personer inom samma organisation uppenbart fabricerat uppgifter kring CP spåret. Det har också DF drivit i en mängd varianter och med stor energi tillsammans med andra som Håård, Hylin mfl. Först nu har PU tydligt markerat att de inte längre följer vare sig CP spåret eller andra spår med ensamma galningar som några av oss har hävdat under mycket lång tid då gamla PU agerat strutsar.

Det finns enormt mycket genom alla år som indikerar att faktiskt aktiv mörkläggning skett från Holmer och framåt. Vi kan också se att det vidtagits en mängd åtgärder för att försöka dränka seriösa efterforskares rön i stolleteorier för att härvda det du försöker hävda med ditt inlägg.

Den enkla förklaringen är att om man grävt i det som inte grävts i men som falskeligen det påståtts ha grävts i så kanske man utan svulstiga fantasier kan hitta både gärningsman vapen(tillgängligt) motiv och tillfälle. Det är det enkla och uppenbara. tunna hypotesbyggen på lösa grunder är det som är både del av mörkläggning och de krystade förklaringarna.

Det fanns folk kring mordplatsen som hade kommunikation med varandra, spaningserfarenhet.. tillfälle , vapen som det som brukades, motiv och inte minst möjligheter att manipulera utredningen och mörka sin egen närvaro.

Med det som är känt idag hade det (dvs någon slags polis/underrättelsepår) med all sannolikhet ha varit huvudspår från dag 1.

Svammliga teorier om annat är inte att ta på allvar.
Citera
2018-09-19, 14:12
Medlem
Citat:
Engström är förmodligen Palmes baneman;

1. Han var på platsen
2. Han ljög om sina förehavanden på platsen.
3. Han ändrar sin historia allteftersom media lägger fram nytt material.
4. Han ringer själv polisen otaliga gånger för att kontrollera och fabricera.
5. Han kontaktar Skandia direkt efter mordet för att kolla utpasseringstiden.
6. Vittnen beskriver Engströms klädsel och utseende (både kvinnan från Grand samt de vid och omkring mordplatsen) och vittnet Yvonne även handledsväskan och lågskorna som han halkar runt med uppe på åsen.
7. Hans alkoholism tilltar efter mordet.
8. Han pratar oavbrutet om mordet med kollegor och bekanta.
9. Han har skjutvana och eventuellt tillgång till en revolver efter sitt jobb på materielverket alternativt från vapensamlaren.
10. De två gärningsmannaprofilerna från Åsgård och amerikanen är kusligt nära.

Inget annat ”spår” har i närheten av samma substans.

Varken CP, polisspåret, CIA, Stay Behind, Sydafrika eller något annat av alla mer eller mindre intressanta idéer.

Jag har själv varit ganska säker på polisers inblandning, kanske tillsammans med någon på Säpo etc, men ska vi vara ärliga finns det inget konkret.

Jag har omvärderat det jag tidigare vetat med de nya uppgifterna från Petterssons bok.

Man måste kunna släppa sin prestige, även om man ägnat de senaste tio åren åt egen forskning, och konstatera att det förmodligen var en bitter, labil och något psykopatisk moderat från Täby som fick ett infall.
Att det inte finns några andra hetare spår gör inte SE automatiskt till mördaren. Det kan finnas en verklig GM som inte lämnade några spår efter sig
Citera
2018-09-19, 14:21
Medlem
Men om det är en mörkläggning, varför satte man inte dit Stig Engström på en gång? De tio punkter jag listade räcker ju för häktning och eventuellt åtal. De fällde CP på MYCKET lösare grunder.

De hade ju sin ”patsy” i SE, varför arbetade inte då dessa korrupta poliser för att framea honom?

Av den enkla förklaringen att det inte fanns/finns en mörkläggning.

Däremot en oehört inkompetent utredning.

Är det konstigt att det förekom knarkspan och diverse civila poliser i Sverige knark- och bustätaste areal?

Så en konspiration med en hitman skjuter Palme i ryggen utan ljuddämpare, i lågskor och bland folk?

Yeah right.
Citera
2018-09-19, 14:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Men om det är en mörkläggning, varför satte man inte dit Stig Engström på en gång? De tio punkter jag listade räcker ju för häktning och eventuellt åtal. De fällde CP på MYCKET lösare grunder.

De hade ju sin ”patsy” i SE, varför arbetade inte då dessa korrupta poliser för att framea honom?

Av den enkla förklaringen att det inte fanns/finns en mörkläggning.

Däremot en oehört inkompetent utredning.

Är det konstigt att det förekom knarkspan och diverse civila poliser i Sverige knark- och bustätaste areal?

Så en konspiration med en hitman skjuter Palme i ryggen utan ljuddämpare, i lågskor och bland folk?

Yeah right.
Tråkigt att du för en ytlig och retorisk diskussion om den nog så intressante Stig Engström. Lite väl trollskt.

Det är faktiskt bevisat att han såg LJ från Sveavägen.
Citera
2018-09-19, 14:46
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det vi kan dra slutsatser kring är vad som återstår för PU att jobba med och vad som inte är aktuellt att de faktiskt jobbar med.

Självklart är det så att de inte jobbar vidare med kartläggning eller spekulationer kring gammal skåpmat och gamla "teorier" utan det är där vi faktiskt har kunskapsluckor men tydligt kan se mönstren dvs en grupp övervakare med anknytning till både Säpo/SSI (t ex DF och hans aktiviteter) knarkspanarnas förehavanden och lägliga uppslukande av jorden strax innan mordet man jobbar sig vidare. På något sätt vad de antingen delaktiga eller fick flytta sig för uppdraget att mörda OP. Tyvärr kan vi bara efterfråga informationen och klarlägganden där. Hade de varit avskrivna hade man naturligtvis gått ut med det eftersom det varit ett huvudspår att identifiera WT- personer.

Tråden kunde vinna på att klarlägga vilka var etc så gott det går. Jag är helt säker på att vi kan utvinna något där genom att söka efter vilka som ingick i knarkspaningen och i DF:s verkliga aktiviteter.

Absolut. WT-männen behöver identifieras. Det ena utesluter inte det andra. Resonemanget om väderstrecket kan faktiskt komma till nytta även där. Vad händer om det visar sig att MS vid Grand såg GM eller en övervakare. I tre minuter. Och om hon kan känna igen mannen i den WT-grupp som letas fram ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in