2018-09-19, 07:40
Medlem
Enligt brå är skolan bland det platser som det är störst risk för sex övergrepp på, iof långt efter allmänplats men ändå. Den gamla sanningen den farligaste platsen för en kvinna är hemmet, är sen länge inte korrekt.

Sjukt att det inte är krigsrubriker på detta.
Citera
2018-09-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Enligt brå är skolan bland det platser som det är störst risk för sex övergrepp på, iof långt efter allmänplats men ändå. Den gamla sanningen den farligaste platsen för en kvinna är hemmet, är sen länge inte korrekt.

Sjukt att det inte är krigsrubriker på detta.

Hur många gånger våldtas inte elever i skolan? Varför är det värre med en lärare? Här har dessutom redan mannen som våldtog blivit avstängd. När en elev blivit våldtagen har det å andra sidan oftast varit eleven som fått lämna.

I den riktningen skolan varit på väg förvånar tyvärr inte denna händelse mig alls. Undrar mest hur många andra som vuxeneleven också har varit på innan han våldförde sig på en lärare.
Citera
2018-09-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hur många gånger våldtas inte elever i skolan? Varför är det värre med en lärare? Här har dessutom redan mannen som våldtog blivit avstängd. När en elev blivit våldtagen har det å andra sidan oftast varit eleven som fått lämna.

I den riktningen skolan varit på väg förvånar tyvärr inte denna händelse mig alls. Undrar mest hur många andra som vuxeneleven också har varit på innan han våldförde sig på en lärare.

För att det är en udda händelse. Av precis samma anledning som det skulle varit om en polis skulle bli våldtagen (eller som det är när polis blir skjuten.)

Ja, skolan förefaller vara en mkt farlig plats för, får man förmoda, unga flickor; och nu mera även lärare. Enligt brå sker 20% av övergreppen där.
Citera
2018-09-19, 08:09
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Detta är ett mysterium. En hel jävla stad och ingen hänger på flashback.
Skolan måste ha hundratals elever. Klart dom vet vem som våldtagit.

Snacket måste ju också gå ute bland folk i staden. Har inte internet kommit till Nässjö ännu?
Är alla svenskar redan bortkörda av babbarna och har alla dessa naturfolk beslutat att inte yppa ett knyst?

Konstigt är det.

Nej det är inte konstigt. Även om man antar att uppgifterna i tråden stämmer, dvs att det lutar åt en nyanländ så är det jäkligt många som läser språkintroduktion på den skolan.

Dessa umgås troligen mest i sin grupp och hänger troligen ej på flashback. Även om någon utanför den gruppen råkar notera att en viss person saknas vore det dumt att posta det, för det finns mängder av möjliga kandidater så det fattas troligen ett flertal varje dag.

Ryktet om att det gäller en av demonstranterna från Stockholm håller ändå min nyfikenhet vid liv, men vi får nog ge oss litet till tåls.
Citera
2018-09-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Med flashback logik;

Är det inte kvinnas egna fel att hon blev våldtagen som valt att arbeta som lärare i en skola med många invandrare? Jävla kulturlärarefitta

i sverige har vi skolplikt i grundskolan men den gäller bara eleverna och inte lärarna

så jag tycker faktiskt mer synd om barnen än lärarna
Citera
2018-09-19, 08:33
Medlem
eireanns avatar
Om mannen blivit häktad så borde det väl gå att ta reda på namnet?
Någon som vet om han är frisläppt?
Citera
2018-09-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

I tidningen stod det att han var anhållen. Så då har vi sannolikt en häktningsframställan att vänta oss inom kort.
Citera
2018-09-19, 08:38
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
i sverige har vi skolplikt i grundskolan men den gäller bara eleverna och inte lärarna

så jag tycker faktiskt mer synd om barnen än lärarna
Gymnasiet (där detta hänt) är inte ”grundskolan”. Ergo ingen skolplikt för någon där. Ja, förutom den faktiska - för dem som måste gå gymnasiet för att få afghanamnestin som beslutats av Centern, Miljöparian och Sossarna.
Citera
2018-09-19, 08:39
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

Men om man är minderårig så maskas det väl?
Citera
2018-09-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Fast nu är han ju vuxen
Citera
2018-09-19, 08:52
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Nej det är inte konstigt. Även om man antar att uppgifterna i tråden stämmer, dvs att det lutar åt en nyanländ så är det jäkligt många som läser språkintroduktion på den skolan.

Dessa umgås troligen mest i sin grupp och hänger troligen ej på flashback. Även om någon utanför den gruppen råkar notera att en viss person saknas vore det dumt att posta det, för det finns mängder av möjliga kandidater så det fattas troligen ett flertal varje dag.

Ryktet om att det gäller en av demonstranterna från Stockholm håller ändå min nyfikenhet vid liv, men vi får nog ge oss litet till tåls.

Vi behöver inte veta exakt vilken Muhammed, Hussein eller Kent som våldtagit. Men här har absolut noll framkommit. Noll.

Inte en enda liten Nässjöbo (av 30 000 i kommunen) som avslöjat: "det är ett skäggbarn från Afghanistan", "överhörde på bussen att det handlar om en efterbliven neger", "jag känner en lärare på skolan, det ska tydligen röra sig om skolans enda svensk", "jag bor granne med den våldtagna, hon har i åratal förlustat sig med skäggbarn"................... ingenting.
Citera
2018-09-19, 08:52
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Säkert. Bara kostnader och som vi vet, ofta inga resultat. Utom möjligen då lite livsförstörande åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in