#JÄH är återigen extremt genomskinligt vad de för för agenda. Inga problem att försöka trycka ner Hanif Bali på diverse sätt som grupp samtidigt som man går in och försvarar en annan som sprider näthat.
Fast denna är ju då en MP:are och inte like "avskyvärd" som en Moderat antar jag?
Man har inga problem med att dela artiklar om hur Hanif Bali "radikaliserats" m.m från en artikel ur "Paragraf"
Ett citat ur "artikeln":
Citat:
Hanif Bali, Ann Heberlein, Katerina Janouch, Joakim Lamotte – listan kan göras längre än så. De har alla startat som relativt normala samhällsdebattörer och sedan alltmer radikaliserats till oigenkännlighet. Det som förenar dem idag är ett starkt hat mot det svenska samhället och ett lika starkt hat mot vår invandringspolitik. Vad hände? Varför blev ett gäng helt vanliga medieprofiler och politiker skogstokiga systemkollapsprofeter?
Detta för att sedan använda citatet
Citat:
”låt dem strejka ihjäl sig”
som bevis på att han har radikaliserats.
Även personen som skrivit denna artikel finns inne i #JÄH gruppen.
In i bilden träder sedan en representant från MP som sprider videos om hur en person är ett "skadedjur", "kukhuvud", m.m för att sedan försvara det med citatet:
Citat:
Jag delade en länk. So what, det var ett intressant inlägg i en viktig debatt.
Denna person går sedan #JÄH aktivt in och stödjer i kommentars-fältet på Expressen Debatt med citat som:
Citat:
Förhoppningarna på Leila Ali Elmi är sannolikt betydligt starkare än det drev av petitesser som nu pågår mot henne. Ja, det var dumt att dela videoklippet om Lamotte, men jag gissar att väldigt många i riksdagen gjort likartade fadäser vid enstaka tillfällen utan att någon kräver deras avgång.
Detta skrevs av Mattias Lahti Davidsson uppvotats av diverse #JÄH mods och andra vanliga i gruppen.
Eller kanske detta är bättre?
Citat:
Det faktum att vissa tongivande ”opinionsbildare” nu på olika sätt försöker smutskasta denna starka och framgångsrika kvinna från förorten för sina egna rasistiska syften talar sitt tydliga språk. Strunta i dem och kör hårt i riksdagen, Leila!
Skrivet av Emma S Nilsson (även detta en högt uppsat inom #JÄH) och uppvotats av diverse andra #JÄH mods m.m.
Det jag ville komma till är att man inte har några problem att gå ut och dreva själva mot personer som Hanif Bali, Heberlein, m.fl samtidigt som man låtsas om att ingenting har hänt och till och med "spelar ned" hatet när det kommer från någon man stödjer politiskt, t.ex att kalla det "
smutskastning" för att man ens drar upp det till att börja med. Eller som Lahti Davidsson skriver, att det är ett "
drev av petitesser".
Eran (#JÄH:s) agenda blir mer och mer genomskinlig måste jag säga och kan inte precis klaga då gemene man också börjar få upp ögonen för vad det är för sorts grupp vilket även syns i kommentars-fältet där folk t.o.m frågar varför man inte vill fördöma detta.