[quote=KungPungPat|65305614]
Citat:
Men jag har ju påpekat att kvinna symboliserar kropp i bibelns symbolism.. så även om det står att kvinnor ska vara tyst i kyrkan så är det ändå symbolism som betyder något helt annat än att kvinnor är mindre värda.. men självklart är det vad svenska kyrkan och alla rleigioner tolkade bibeln som.. att kvinnor ska hålla käften.
Gudstron konsolideras i religion, om du nu försöker dumförklara människor och deras gudstro, varför glömmer du då att det är varit och är ett syndrom som återfinns i också sekter.. som inte erkänner de stora relgionerna utan kommer med egna nichade tolkningar..
..där hon är just så undergiven som de gudstroende vill ha henne, det är ju signifikant "man menar" inte egentligen att nedvärdera henne, eller inte tillerkänna hennes egenvärde, det är bara som det ser ut..
Den gammelganmle vet ju var en rymdålders risker och fallgropar är va? gammelmormor vet nog vilka abonnemang man ska ha, och det står nog i tecknen i stenarna vilken tid som ärlämpligast att logga in sig, och när man egentligken ska jobba och när man absolut inte ska jobba..
Mmmm.. om jag behöver laga min klocka, så ska man nog vända sig till en död.. men å andra sidan, vad är detaljer för en gudssökare?
Att ha klocka på armen, jävla kapitalistmanér va? Mmm är ju som att ha en kvarnsten om halsen va? bättre gnida lite basilika och läsa stenålderstecken med anda.. så man får ut något äkta.. av livet medan man lever?
Citat:
Det står att jesus sa kasta nätet på höger sida om båten så får du fisk.. tror du på riktigt att det betyder att du får mer fisk på höger sida om båten eller kan det kanske betyda något symboliskt som du inte vet om ?
Givetvis, om en person är känd fiskare med erkänt god fångst då innehar den fiskaren en färdighet och skicklighet med ett öga för fisk, så som meteorologen läser av en karta på annat sätt än vad en kassörska på McDonalds gör.
När min mamma lärde mig att trä symaskinen på ett visst sätt, upptäckte jag att det var bäst att följa hennes råd istället för att freestyla.. det blev inget gjort när jag trädde maskinen så som jag själv tyckgte passade mig bäst - så ser jag på en skicklig fiskare, förutsatt att denne jesus nu hade en erkänd färdighet.. så kunde han väl för fan se på färgen på vattenytan om stim närmade sig, se på vattenkruset vad för sorts fisk som närmade sig.. av erfarenhet se skilland på ett stim och på en luftstöt ovanifrån.. vänster är inte samma som höger, dessa två ord existerar av en jävligt viktig orsak, att det är en helvetiskt stor skillnad att svänga höger istället för vänster när du ska överleva! enligt sägnen, var han en ledare.. någon kompetens måste han ha upparbetat, enligt sägnen kunde han snickra, då ska man ha materialkännedom.. veta hur ett nät görs.. hur det hanteras, du har en vänsterhand och varför har du en hand till.. bättre om båda händerna kallades högerhänder? förstår inte din fråga.. men du avslöjar dig som en flummare av rang när du ber mig att försöka se "symboliken" , det fanns med all sannolikhet överlevnadsmekanism.. som gjorde att en ledare förr i tiderna, behövde vara strikt kategorisk... att följa honom för att "lämna familjen" .. handlade om att upparbeta kunskap/k'nndeom, din flummige dåre.. du är enormt flummig.. att du inte fattar.. att du behöver andras kunskaper när du själv ignorerar dig kunskapliga insikter, att du spottar på strävande människor men fattar aldrig att du står i behov av dem... men jag har ju faktiskt också undrat om du har haft dödlängtan, då du inte vill känna frändskap med duktiga människor utan bespottar dem och kallar dem för dumma.. för att de drivs av kunskapstörst.
Ett barn som VILL lära sig något.. är det dumt? i din värld.. är femåringen som vill lära sig skapa hus.. lära sig ritningar o skisser.. ett korkat spån..
skitsamma om det är bibel eller koran, dem.. folk.. fattar inte.. de är så dumma när de sitter o bygger sjukhus med skräp-know-how.. för nåt sådant står ju inte i femtontusenåriga grott-rispningar.. nä precis.. tre trevande streck.. som är i klass med raketkonstruktion, eller som koranisten säger... koranen är vetenskaplig bok.
( . . . . . . )
Citat:
Gudarna har designat mig för att veta skillnad mellan rätt och fel.. jag äter inte djur för jag vet att människan kropp är en växtätares kropp som får cancer om den äter tillagad mat som kött.
Att du inte äter kött medan de flesta människor äter kött så fort de får smak på det, är en annan diskussion.. här är det gudsbevis, att du inte äter kött räcker inte för att ha kvittens för guds existens, isf.. kan jag säga att gud existerar eftersom jag äter kött.
nollsummespel med fel ingång. jag har en iPad , alltså finns gud - rimmar det? nej precis.
du har 23, 50 på kontot.. din granne har 4 miljoner .. eftersom du har 23 kr på kontot och han inte har det, så är det bevis för guds existens.. eftersom vad, mer exakt? nej precis, långt ifrån topic.
du tuggar seg soja.. finns nu inte den processade sojakletet du vill ha, så får du ta ett trött salladsblad, men jag tar min räkmacka eller om det inte finns räkor så blir det kanske skinka.. eller vad menas? denna diskussion om etik.. platsar i annan tråd, du saknar totalt bevis för din irrlära.
bara för att muslimen inte tar en likörpralin så betyder det inte att muslimen därmed är god eller har rätt, bara för att jag äter skinka betyder det inte att min idealistiska vision (om jag har någon sådan) nödvändigtvis går åt rätt håll...
Citat:
Satan har uppfotrat dig för att ignorera att det finns skillnad på rätt och fel, och karmalag för dom som fortsätter göra fel ändå.. du äter djur med din växtätarkropp som får cancer av sånnt. Och detta för att du inte ser designskillnaden mellan köttätare, allätare och växtätaren.. faktum är att du inte kan se en enda design som gudarna har skapat utan att erkänna gudarnas medvetenhet och designförmåga.
Då har du ju missat att den globala utvecklingen beror på att människan tillförde sig mer fullvärdig kost, det ger liksom resultat i nybildning av växtceller , ett led i evolutionen OCH kognitionen!
och nu skriker du i högans sky och måste såga det, meddetsamma.. men hjälps inte.. köttätandet är ändå en viktig anledning till människors förmåga att dels överleva, dels synkronisera .. det finns ju spårämnen och mineraler och järn i kött av helt annan kvalitet än i veggo. å andra sidan har du inte heller uppvisat nån särskild respekt för liv.. du brukar vilja förnedra livsvilja och gärna tillskriva duktiga människor att vara hjärndöda. tyder på att du inte är särskilt vän med livet den saken är säker. för om ngn räddar dig, eller ger dig någonting.. kan du inte ens uppskatta vad du fått i dina händer, oförmögen att omvandla insats.. energiåtgång till realistisk balansräkning. då tar du istället ett lösblad ur någon påtänd utopisk nisse.. och maler det. för där sätts inga krav på dig.. du i dinkravlösa bubbla.
men detta om ngt är också off topic.. börja med att åtminstonde ha fakta på bordet.
människan äter vad den behöver, åt kött sedan länge.. för att det behövdes för den energiomvandling som behövdes för de kritiska utmaningar det tog att ta sig över barriärer, djuren äter också varandra.. men du ser inte dig som en biologisk varelse.. du är ju en skänk från ovan och tror att din kropp är byggd av sand eller lera - men ät då sand! så du optimerar din energiomsättning, kom sedan till mig när du gått på sand ett år.. nej du hamnar på akuten som så många andra imbecilla matvägrare och riskerar att aldrig kunna ta sig ur den neurotiska sjukan. För den är hemsk och har inslag av dödsångest, ja. Eller börja leva med världen på sitt samvete.. jupp.. det är tidig indikation på att sekt-religiositet hittat in i din tankesfär.. men du söker dig ju till sekter du, inte sant?
jag gör nu inte det, så jag har fortf. frisk distans (må mina spärrar hålla.. tills jag iaf dör)
människan är erkänt och bevisat allätare/ blandkost sedan kan man psykiskt vilja styra sig.. det är nåt helt annat, precis som att man kan välja bort att duscha.. bara att starta vägran med sin vilja.
det bevisar ingen gud, att uppoffra sig till orkjeslöshet iaf, för att börja yra och yrandet är en direkt konsekvens av allvarlig hjärntvättning. men det visste du redan, du har haft många emot dig här.
för att du ju är lite av en extremist, jag tror nog du skulle kunna bränna av tio bilar.. en riktigt kväll när du inte fått nudlar på två tre dagar... elelr när ica inte levererat din tofu på en vecka,.. då sla ica dö. och få rutorna krossade. inte sant?