2018-09-18, 17:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Hur ska Gud nånsin kunna uppenbara sig för dig så länge som du väljer att vara ateist?.
Det borde gud veta. Jag har inte valt att bli ateist. Jag har inte gjort något val. Borde gud kunna uppenbara sig om man inte valt att vara ateist?

Citat:
Gud kommer inte visa sig till dig så länge som du förnekar Gud. Det är denna förnekelse som gör det omöjligt för Gud att visa sig för dig, oavsett i vilken form.
En annan anledning till art gud inte visar sig kan vara att hen inte finns.

Citat:
Skulle du se Gud framför dig så skulle du, som ateist, bortförklara Gud.
Gud borde veta hur man visar sig på ett sätt som ingen kan bortförklara.

Citat:
Så om du vill ha bevis på Gud´s existens så måste du först vara öppen för möjligheten till Gud´s existens, och inte vara ateist.
Jag är öppen för möjligheten till guds (och ett oändligt antal andra hittills icke falsifierbara entiteters) existens. Jag kan som sagt inte välja att vara ateist eller inte.
Citera
2018-09-18, 17:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det borde gud veta. Jag har inte valt att bli ateist. Jag har inte gjort något val. Borde gud kunna uppenbara sig om man inte valt att vara ateist?

Frånsett i den helt "omöjliga" (~stolliga) predestinations-teologi, där 'gud' bestämmer sig för att göra nån till blint troende och andra till ateister --> det ultimativa cirkelargument.

Citat:
En annan anledning till art gud inte visar sig kan vara att hen inte finns.

Citat:
Gud borde veta hur man visar sig på ett sätt som ingen kan bortförklara.

Vilket är "Trostestet" ... ett annat cirkelargument.
Citera
2018-09-19, 01:00
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Detta är också ett typiskt exempel på hur kristna än en gång slipper undan. Frågar man, "Bevisa att Gud finns?" så får man ovanstående svar tillbaka bara för att dom ska slippa svara först.

Det är lätt att bevisa att Gud inte finns. Han har aldrig visat sig. Ingen har någonsin sett eller hört honom. Allt ni kristna gör är att ni "känner" hans närvaro. Ännu en extremt förenklad bortförklaring för att försvara eran falska Gud.
Fast ditt argument om att ingen sett är ju inte mycket mer till bevis. Isåfall skulle det inte existera någon mördare om ingen bevittnade dådet. Eller när skulle du säga brytpunkten från att ha varit något okänt men existerande (mördaren) till något som utan tvivel aldrig existerat (gud)? Ingen har ju sett någon av dem två.

Motfrågan du påstår dig få ofta, svarar på din fråga bättre än du verkar förstå.
Senast redigerad av Logique88 2018-09-19 kl. 01:04.
Citera
2018-09-19, 02:18
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Fast ditt argument om att ingen sett är ju inte mycket mer till bevis. Isåfall skulle det inte existera någon mördare om ingen bevittnade dådet. Eller när skulle du säga brytpunkten från att ha varit något okänt men existerande (mördaren) till något som utan tvivel aldrig existerat (gud)? Ingen har ju sett någon av dem två.

Motfrågan du påstår dig få ofta, svarar på din fråga bättre än du verkar förstå.
Menar du att du var snillrik nu då? När du helt enkelt anvä'nder människans tänkande och logiska tankeföring, som referens och intänkt att "en gud måste finnas" .

Det var ju etter värre! och rolig kullerbytta iaf

Du bekräftar ju faktiskt med det svar du gav, att det är människa som skapar idé om inte bara maskiner och uppfinningar av alla de slag, men att gud är ett i raden!

Allt faller tillbaka på människan själv, hur ensam mä'nnisklan än känt sig och känner sig i världen - övergivenhetskänslan manar fram önsketänkandet, ur bistrare tider än vad vi har idag.. eller tvivlar du någonsin på att världen har varit värre än den är idag eller att människor någonstans i utvecklingsleden.. varit primitivare än vad som kan ses idag?

Jag tvivlar inte, jag vet att människan av idag är en slags produkt av gårdagens sådd... att utrensning av förverkad "insikt" måste till, att det kan vara farligt att följa t.ex livets ord eller jehovas vittne eller manngrant följa nunneordrarnas saliga livsdeviser.. det ska till viss (undergiven , rent av masochistisk) mentalitet, för att nöja sig med mindre, så "guden får plats" , och förneka sig själv...

T.ex om jag leker med den dödfödda tanken om en Jesus återkomst, han skulle sannolikt absolut inte förorda vad som står i en gammal lösbladsbok vid namn bibel.. skulle hellre se framför mig en livsnjutare med förstånd att ta för sig medan livet lever.. är tämligen säker på det. Och att tiderna för religionernas tillkomst, var lika attraktiv som böldpesten.. en Jesus skulle sakna sådan moralpreferens som en böld i röven i denna nutid iaf.

Att texter också har ett bäst-före-datum. Alla texter, inte enbart religiösa.
Citera
2018-09-19, 05:14
Medlem
KungPungPats avatar
Det som bevisar gudar är människors förmåga att studera DNA, cellen, solsystem, ekosystem, datorsystem och fortplantningssystem, vilket djur inte kan göra.
Trots att människan inte designade alla system så kan människan ändå känna igen designade system som andra intelligenser som gudar har skapat.
Människan kan se guden i sig själv genom sin förmåga att veta skillnad på rätt och fel.. men nånting gick snettt och människan började se sig själv som en väldigt intelligent gudliknande apa i ett gudlöst universum som skapats av en stor smäll som kallades för big bang för det lät häftigare. En ateistapa som hade hittat livets mening i en jakt efter papperslappar som kallades för pengar.. och saknade förmågan att se bevis för att designade system inte hade skapats av en obevisad smäll.
Citera
2018-09-19, 05:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det som bevisar gudar är människors förmåga att studera DNA, cellen, solsystem, ekosystem, datorsystem och fortplantningssystem, vilket djur inte kan göra.
Trots att människan inte designade alla system så kan människan ändå känna igen designade system som andra intelligenser som gudar har skapat.
Människan kan se guden i sig själv genom sin förmåga att veta skillnad på rätt och fel.. men nånting gick snettt och människan började se sig själv som en väldigt intelligent gudliknande apa i ett gudlöst universum som skapats av en stor smäll som kallades för big bang för det lät häftigare. En ateistapa som hade hittat livets mening i en jakt efter papperslappar som kallades för pengar.. och saknade förmågan att se bevis för att designade system inte hade skapats av en obevisad smäll.
Men detta du säger är ju inte i närheten av gudsbevis , det är enbart en missnöjesyttring.

Jag noterar också att du uppenbart missat att varenda trosdogm, vers kapitel och mission är djupt involverad i penningindustrin och varit närmast maniska i samlandet av guld silver diamanter och i pincip allt som blänker - låtsas du att gudstro automatiskt mobiliserar en plötslig pacifistisk eller icke-begärlig livsstil eller vad babblar du om?

Tänkte du dig att någon fornhistorisk liten sekvens eller passus någonstans, skulle vara föredömligt.. bara för att DET STÅR DÄR? Du ahr ju aldrig mött dessa individer som producerat text för massorna.. de är alla döda sedan flera generationer sedan, men du hyllar visst sådant som flrängesedan förmultnat och aldrig ens förstått vad ett liv idag är jämfört med ett liv låt säga år 30 f-Kr eller e.Kr.. vad spelar det för roll.. jag ser gärna redan 1900-talet bakom mig, och återvinner ogärna gårdagen.. en tisdag.. varför ska den gå i repris ???
Citera
2018-09-19, 05:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Men detta du säger är ju inte i närheten av gudsbevis , det är enbart en missnöjesyttring.

Jag noterar också att du uppenbart missat att varenda trosdogm, vers kapitel och mission är djupt involverad i penningindustrin och varit närmast maniska i samlandet av guld silver diamanter och i pincip allt som blänker - låtsas du att gudstro automatiskt mobiliserar en plötslig pacifistisk eller icke-begärlig livsstil eller vad babblar du om?

Tänkte du dig att någon fornhistorisk liten sekvens eller passus någonstans, skulle vara föredömligt.. bara för att DET STÅR DÄR? Du ahr ju aldrig mött dessa individer som producerat text för massorna.. de är alla döda sedan flera generationer sedan, men du hyllar visst sådant som flrängesedan förmultnat och aldrig ens förstått vad ett liv idag är jämfört med ett liv låt säga år 30 f-Kr eller e.Kr.. vad spelar det för roll.. jag ser gärna redan 1900-talet bakom mig, och återvinner ogärna gårdagen.. en tisdag.. varför ska den gå i repris ???

Så vem säger att de religiösa ledarna och missioner som är gudarnas folk?.. jo det är ju dom själva lol.

De religiösa ledarna har lyckats väldigt bra i Sverige, och på sånna som dig.. för dom tolkade bibeln åt dig och sa att det står att du ska betala kyrkskatten för att komma in i himmelriket.. tillslut så slutade du lyssna, och vela inte ha nåning med bibeln eller dina skapare att göra.. och det var precis det som kyrkan vela.. att du skulle ignorera att det står om psykologi, bevis för gudarna, hur man kommer in i himmelriket och raskrig och sånnt som händer i de sista dagarna.. i bibeln som är en bok av symbolism som du inte har greppat om du tror att bibeln är nånting som är negativ.

Jag har inget missnöje alls så jag kan inte yttra något missnöjje. Jag förlåter alla för deras synder för att bli förlåten för mina egna synder.. och det är nånting som dom flesta människor aldrig skulle klara av.

Gudar förlåter.. människor gör det inte eftersom dom har fullt upp med att gömma sina egna synder genom att peka på andras synder.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-09-19 kl. 06:28.
Citera
2018-09-19, 06:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=KungPungPat|65305480]
Citat:
Så vem säger att de religiösa ledarna och missioner som är gudarnas folk?.. jo det är ju dom själva lol.
Är ju det jag säger, att inte heller du kommer med något som helst bevis för någon guds existens ; allt försiggår i människors värld, där mäninska själv får skapa sig sin lycka och uppenbart innefattar lycka att leva på illusioner och drömmar, där är guden en idé som är skapad av mäniskan själv att spegla sig i. Enkelriktat.. ju högre placerat desto bättre och detta går igen i ekonomisk filosofi också.. i alla statusjakt, att jaga gud och säga Yes! jag hittade "honom" är en del i statusjakten.. att du ännu inte förstår det, är en helt annan diskussion.

Citat:

De religiösa ledarna har lyckats väldigt bra i Sverige, och på sånna som dig..
Du börjar meningen rätt bra, sedan dippar du rakt ner i en avgrund och försöker likt en kärring skapa dig en bild av vad du ser där i avgrundens (kaffesumpens djup i botten på koppen) och tillämpar den vilda fantasin ; det är exakt så det går till när man ska "beskriva guds vilja" , några och några vill alltid föreställa sig som vetande.. för de vet ju exakt vad gud tänker...

... och de vet ju precis vad jag gjorde när jag var tre år.. eller hur tonåren förflöt och har bättre koll på min ekonomi än jag själv, du är ju inte längre människa eller hur..du är ju mer gud än människa eftersom du redan vet v art jag lägger kronorna nåpgonstans.. som en småpåve vet du redan allt och känner att din dömande-förmåga är helt utmärkt, att den vidskeplige dras till ytglans och skimrande speglingar och samlar för att ge sig större troskapital.. det kan du hoppa över.. för penningpolitik och transfereringar är ju lika dolda och ses inte av de lyckligt ovetandes.. alla dessa massor.. som slänger sig till marken, sätter sig som statyer och lysssssssnar.. med spända sinnen.. till gud..... och plopp plopp så klirrar det i kassorna - det äringa miljoner eller miljarder som transfereras både svart och vitt.. mkt mer än så, allt för att bli en-i-familjen.

Citat:
för dom tolkade bibeln åt dig och sa att det står att du ska betala kyrkskatten för att koma in i himmelriket.. tillslut så slutade du lyssna, och vela inte ha nåning med bibeln eller dina skapare att göra.. och det var precis det som kyrkan vela.. att du skulle ignorera att det står om psykologi, bevis för gudarna, hur man kommer in i himmelriket och raskrig och sånnt som händer i de sista dagarna.. i bibeln som är en bok av symbolism som du inte har greppat om du tror att bibeln är nånting som är negativ.
Vill inte vara tramsig men LOL!

Citat:
Jag har inget missnöje alls så jag kan inte yttra något missnöjje. Jag förlåter alla för deras synder för att bli förlåten för mina egna synder.. och det är nånting som dom flesta människor aldrig skulle klara av.
Se där, jag visste att du sitter på din höga häst, men har fastnat i stigbygeln, kanske svetsat fast dig där medvetet för att slippa visa din riktiga nivå... hellre lite korsdrag mellan öronen och täppa till sinnena, än att behöva ta i sakfråga.. för sakfråga.. en i sänder...då kommer ju ångesten. (antagligen.. men nu är jag inte din doktor och vill inte spekulera ÖHT , fast spekulation och konspirationsdrama med såpoperalvalitet är din specialitet, så nej och nej.. inte mitt gebit)

Citat:
Gudar förlåter.. människor gör det inte eftersom dom har fullt upp med att gömma sina egna synder genom att peka på andras synder.
Synder?

suck... du får la slicka dina sår, de är dina - inte mina, jag har inga stigmatiserade sår över mig i mig eller om jag hade, skulle jag se till att behandla dem så väl att de försvann - nej, synd är fel term i min värld - säg ANSVAR.. så kan jag förstå bättre men!! sätt det i någorlunda rätt kontext til en början, jag ser att du inte vill eller inte kan och då kommer man ingenvart förstår du.

T.ex .. kan jag se mig själkv sitta och "resonera" med den turkiske landsfadern.. Erdogan?

Hell no.. jag fascineras över att det lever folk på denna jord att ge sådan gudsfanatiker de mandat han har och sedan putsa och polera honom..

Så jag föraktar inte dig, faktiskt inte alls - dock tycks du ha en rätt låg moral med en inte alltför välfungerande kompass, kanske för att du behöver din illusionistiska förklaringsmodell och sedan applicera på andra, och skapa skeva skildringar om detta livet.. din personliga tro, din rätt att ha.,. och jag vet att det finns många som av terapeutiska skäl, inte står ut med människor.. man kan vara t.ex folkilsken.. ha hamnat i trubbel.. behöva bedöva sig och mata sig så inte smärtan når fram..

.. mer än så orkar jag inte tjafsa om, men att försöka urskulda den gustroende penningkåta verkligheten genom att intge ens klara av att erkänna statusjakten att gud är en atrapp.. som jagas och ganska rått och villrådigt inte enbart i SVerige utan ännu mer i länder där jakten är så rå och brutal att man inte ens fått upp människovärdet till anständig nivå.. t.ex gud är så vis och klok att han skapat flickor för att de helst inte, ska läsa .. helst inte tänka.. men laga mat och amma... sedan vara tacksamma...

ja nej, tröttsamt att diskutera i en spretig tråd vars syfte är missnöje och spottande på människor som just inte hemfaller i flum och extremreligiositet.

Beklagar, att du inte förstått hurt krigisk religiositet kan vara, så offensiv att folk de FACTO är RÄDDA. De vågar inget mer änm att fortsatt bejaka personen Gud... som alltid kommer i skepnad av ofta vanliga rövhål och de är inte särskilt få precis.

god natt
Citera
2018-09-19, 06:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Är ju det jag säger, att inte heller du kommer med något som helst bevis för någon guds existens ; allt försiggår i människors värld, där mäninska själv får skapa sig sin lycka och uppenbart innefattar lycka att leva på illusioner och drömmar, där är guden en idé som är skapad av mäniskan själv att spegla sig i. Enkelriktat.. ju högre placerat desto bättre och detta går igen i ekonomisk filosofi också.. i alla statusjakt, att jaga gud och säga Yes! jag hittade "honom" är en del i statusjakten.. att du ännu inte förstår det, är en helt annan diskussion.

Du börjar meningen rätt bra, sedan dippar du rakt ner i en avgrund och försöker likt en kärring skapa dig en bild av vad du ser där i avgrundens (kaffesumpens djup i botten på koppen) och tillämpar den vilda fantasin ; det är exakt så det går till när man ska "beskriva guds vilja" , några och några vill alltid föreställa sig som vetande.. för de vet ju exakt vad gud tänker...

... och de vet ju precis vad jag gjorde när jag var tre år.. eller hur tonåren förflöt och har bättre koll på min ekonomi än jag själv, du är ju inte längre människa eller hur..du är ju mer gud än människa eftersom du redan vet v art jag lägger kronorna nåpgonstans.. som en småpåve vet du redan allt och känner att din dömande-förmåga är helt utmärkt, att den vidskeplige dras till ytglans och skimrande speglingar och samlar för att ge sig större troskapital.. det kan du hoppa över.. för penningpolitik och transfereringar är ju lika dolda och ses inte av de lyckligt ovetandes.. alla dessa massor.. som slänger sig till marken, sätter sig som statyer och lysssssssnar.. med spända sinnen.. till gud..... och plopp plopp så klirrar det i kassorna - det äringa miljoner eller miljarder som transfereras både svart och vitt.. mkt mer än så, allt för att bli en-i-familjen.

Vill inte vara tramsig men LOL!

Se där, jag visste att du sitter på din höga häst, men har fastnat i stigbygeln, kanske svetsat fast dig där medvetet för att slippa visa din riktiga nivå... hellre lite korsdrag mellan öronen och täppa till sinnena, än att behöva ta i sakfråga.. för sakfråga.. en i sänder...då kommer ju ångesten. (antagligen.. men nu är jag inte din doktor och vill inte spekulera ÖHT , fast spekulation och konspirationsdrama med såpoperalvalitet är din specialitet, så nej och nej.. inte mitt gebit)

Synder?

suck... du får la slicka dina sår, de är dina - inte mina, jag har inga stigmatiserade sår över mig i mig eller om jag hade, skulle jag se till att behandla dem så väl att de försvann - nej, synd är fel term i min värld - säg ANSVAR.. så kan jag förstå bättre men!! sätt det i någorlunda rätt kontext til en början, jag ser att du inte vill eller inte kan och då kommer man ingenvart förstår du.

T.ex .. kan jag se mig själkv sitta och "resonera" med den turkiske landsfadern.. Erdogan?

Hell no.. jag fascineras över att det lever folk på denna jord att ge sådan gudsfanatiker de mandat han har och sedan putsa och polera honom..

Så jag föraktar inte dig, faktiskt inte alls - dock tycks du ha en rätt låg moral med en inte alltför välfungerande kompass, kanske för att du behöver din illusionistiska förklaringsmodell och sedan applicera på andra, och skapa skeva skildringar om detta livet.. din personliga tro, din rätt att ha.,. och jag vet att det finns många som av terapeutiska skäl, inte står ut med människor.. man kan vara t.ex folkilsken.. ha hamnat i trubbel.. behöva bedöva sig och mata sig så inte smärtan når fram..

.. mer än så orkar jag inte tjafsa om, men att försöka urskulda den gustroende penningkåta verkligheten genom att intge ens klara av att erkänna statusjakten att gud är en atrapp.. som jagas och ganska rått och villrådigt inte enbart i SVerige utan ännu mer i länder där jakten är så rå och brutal att man inte ens fått upp människovärdet till anständig nivå.. t.ex gud är så vis och klok att han skapat flickor för att de helst inte, ska läsa .. helst inte tänka.. men laga mat och amma... sedan vara tacksamma...

ja nej, tröttsamt att diskutera i en spretig tråd vars syfte är missnöje och spottande på människor som just inte hemfaller i flum och extremreligiositet.

Beklagar, att du inte förstått hurt krigisk religiositet kan vara, så offensiv att folk de FACTO är RÄDDA. De vågar inget mer änm att fortsatt bejaka personen Gud... som alltid kommer i skepnad av ofta vanliga rövhål och de är inte särskilt få precis.

god natt

Men jag har ju påpekat att kvinna symboliserar kropp i bibelns symbolism.. så även om det står att kvinnor ska vara tyst i kyrkan så är det ändå symbolism som betyder något helt annat än att kvinnor är mindre värda.. men självklart är det vad svenska kyrkan och alla rleigioner tolkade bibeln som.. att kvinnor ska hålla käften.

Om du är så jävla nerdummad att du tror att våra förfäder som skrev ner viktiga saker på pyramidernas väggar.. saker som kommande generationer ska lära sig nånting av.. och du tror alltså att dom skrev ner att kvinnor ska vara tyst i kyrkan?..
eller kan det kanske vara väldigt nerdummat att tro att det är ondagrant och inte symbolism när man läser något sånnt i en bok som kommer från pyramidernas väggars symbolism?

Det står att jesus sa kasta nätet på höger sida om båten så får du fisk.. tror du på riktigt att det betyder att du får mer fisk på höger sida om båten eller kan det kanske betyda något symboliskt som du inte vet om ?

Gudarna har designat mig för att veta skillnad mellan rätt och fel.. jag äter inte djur för jag vet att människan kropp är en växtätares kropp som får cancer om den äter tillagad mat som kött.

Satan har uppfotrat dig för att ignorera att det finns skillnad på rätt och fel, och karmalag för dom som fortsätter göra fel ändå.. du äter djur med din växtätarkropp som får cancer av sånnt. Och detta för att du inte ser designskillnaden mellan köttätare, allätare och växtätaren.. faktum är att du inte kan se en enda design som gudarna har skapat utan att erkänna gudarnas medvetenhet och designförmåga.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-09-19 kl. 06:54.
Citera
2018-09-19, 07:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det bevisar vad mönniskor kan, inte att gud finns.

Citat:
Påståenden om att systemen är designade av gudar är inget bevis.

Citat:
Människan kan se guden i sig själv genom sin förmåga att veta skillnad på rätt och fel..
Tala för dig själv. Jag har fått lära mig skillnaden mellan rätt och fel av andra människor och min egen förmåga att sätta mig in i andras situation.

Citat:
...men nånting gick snettt och människan började se sig själv som en väldigt intelligent gudliknande apa i ett gudlöst universum som skapats av en stor smäll som kallades för big bang för det lät häftigare.
Big bang är en modell som förklara universums expansion, inte hur universum skapades. Många tycker att ”Big bang” är ett dåligt namn, eftersom det ger ett felaktigt intryck av en destruktiv explosion.

Citat:
En ateistapa som hade hittat livets mening i en jakt efter papperslappar som kallades för pengar.. och saknade förmågan att se bevis för att designade system inte hade skapats av en obevisad smäll.
Jag har inte hittat livets mening i en jakt på pengar.

Att det saknas förmåga att se att ett system är designat av gudar kan bero på att systemet inte är designat av gudar.

Big bang är ingen smäll, och den (expansionen) är bevisad. Big bang har inte skapat några system. Big bang förklarar expansionen.
Citera
2018-09-19, 09:53
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=KungPungPat|65305614]
Citat:
Men jag har ju påpekat att kvinna symboliserar kropp i bibelns symbolism.. så även om det står att kvinnor ska vara tyst i kyrkan så är det ändå symbolism som betyder något helt annat än att kvinnor är mindre värda.. men självklart är det vad svenska kyrkan och alla rleigioner tolkade bibeln som.. att kvinnor ska hålla käften.
Gudstron konsolideras i religion, om du nu försöker dumförklara människor och deras gudstro, varför glömmer du då att det är varit och är ett syndrom som återfinns i också sekter.. som inte erkänner de stora relgionerna utan kommer med egna nichade tolkningar..
..där hon är just så undergiven som de gudstroende vill ha henne, det är ju signifikant "man menar" inte egentligen att nedvärdera henne, eller inte tillerkänna hennes egenvärde, det är bara som det ser ut..

Den gammelganmle vet ju var en rymdålders risker och fallgropar är va? gammelmormor vet nog vilka abonnemang man ska ha, och det står nog i tecknen i stenarna vilken tid som ärlämpligast att logga in sig, och när man egentligken ska jobba och när man absolut inte ska jobba..

Mmmm.. om jag behöver laga min klocka, så ska man nog vända sig till en död.. men å andra sidan, vad är detaljer för en gudssökare?
Att ha klocka på armen, jävla kapitalistmanér va? Mmm är ju som att ha en kvarnsten om halsen va? bättre gnida lite basilika och läsa stenålderstecken med anda.. så man får ut något äkta.. av livet medan man lever?

Citat:
Det står att jesus sa kasta nätet på höger sida om båten så får du fisk.. tror du på riktigt att det betyder att du får mer fisk på höger sida om båten eller kan det kanske betyda något symboliskt som du inte vet om ?
Givetvis, om en person är känd fiskare med erkänt god fångst då innehar den fiskaren en färdighet och skicklighet med ett öga för fisk, så som meteorologen läser av en karta på annat sätt än vad en kassörska på McDonalds gör.

När min mamma lärde mig att trä symaskinen på ett visst sätt, upptäckte jag att det var bäst att följa hennes råd istället för att freestyla.. det blev inget gjort när jag trädde maskinen så som jag själv tyckgte passade mig bäst - så ser jag på en skicklig fiskare, förutsatt att denne jesus nu hade en erkänd färdighet.. så kunde han väl för fan se på färgen på vattenytan om stim närmade sig, se på vattenkruset vad för sorts fisk som närmade sig.. av erfarenhet se skilland på ett stim och på en luftstöt ovanifrån.. vänster är inte samma som höger, dessa två ord existerar av en jävligt viktig orsak, att det är en helvetiskt stor skillnad att svänga höger istället för vänster när du ska överleva! enligt sägnen, var han en ledare.. någon kompetens måste han ha upparbetat, enligt sägnen kunde han snickra, då ska man ha materialkännedom.. veta hur ett nät görs.. hur det hanteras, du har en vänsterhand och varför har du en hand till.. bättre om båda händerna kallades högerhänder? förstår inte din fråga.. men du avslöjar dig som en flummare av rang när du ber mig att försöka se "symboliken" , det fanns med all sannolikhet överlevnadsmekanism.. som gjorde att en ledare förr i tiderna, behövde vara strikt kategorisk... att följa honom för att "lämna familjen" .. handlade om att upparbeta kunskap/k'nndeom, din flummige dåre.. du är enormt flummig.. att du inte fattar.. att du behöver andras kunskaper när du själv ignorerar dig kunskapliga insikter, att du spottar på strävande människor men fattar aldrig att du står i behov av dem... men jag har ju faktiskt också undrat om du har haft dödlängtan, då du inte vill känna frändskap med duktiga människor utan bespottar dem och kallar dem för dumma.. för att de drivs av kunskapstörst.

Ett barn som VILL lära sig något.. är det dumt? i din värld.. är femåringen som vill lära sig skapa hus.. lära sig ritningar o skisser.. ett korkat spån..

skitsamma om det är bibel eller koran, dem.. folk.. fattar inte.. de är så dumma när de sitter o bygger sjukhus med skräp-know-how.. för nåt sådant står ju inte i femtontusenåriga grott-rispningar.. nä precis.. tre trevande streck.. som är i klass med raketkonstruktion, eller som koranisten säger... koranen är vetenskaplig bok.

( . . . . . . )

Citat:
Gudarna har designat mig för att veta skillnad mellan rätt och fel.. jag äter inte djur för jag vet att människan kropp är en växtätares kropp som får cancer om den äter tillagad mat som kött.
Att du inte äter kött medan de flesta människor äter kött så fort de får smak på det, är en annan diskussion.. här är det gudsbevis, att du inte äter kött räcker inte för att ha kvittens för guds existens, isf.. kan jag säga att gud existerar eftersom jag äter kött.

nollsummespel med fel ingång. jag har en iPad , alltså finns gud - rimmar det? nej precis.

du har 23, 50 på kontot.. din granne har 4 miljoner .. eftersom du har 23 kr på kontot och han inte har det, så är det bevis för guds existens.. eftersom vad, mer exakt? nej precis, långt ifrån topic.

du tuggar seg soja.. finns nu inte den processade sojakletet du vill ha, så får du ta ett trött salladsblad, men jag tar min räkmacka eller om det inte finns räkor så blir det kanske skinka.. eller vad menas? denna diskussion om etik.. platsar i annan tråd, du saknar totalt bevis för din irrlära.

bara för att muslimen inte tar en likörpralin så betyder det inte att muslimen därmed är god eller har rätt, bara för att jag äter skinka betyder det inte att min idealistiska vision (om jag har någon sådan) nödvändigtvis går åt rätt håll...

Citat:
Satan har uppfotrat dig för att ignorera att det finns skillnad på rätt och fel, och karmalag för dom som fortsätter göra fel ändå.. du äter djur med din växtätarkropp som får cancer av sånnt. Och detta för att du inte ser designskillnaden mellan köttätare, allätare och växtätaren.. faktum är att du inte kan se en enda design som gudarna har skapat utan att erkänna gudarnas medvetenhet och designförmåga.
Då har du ju missat att den globala utvecklingen beror på att människan tillförde sig mer fullvärdig kost, det ger liksom resultat i nybildning av växtceller , ett led i evolutionen OCH kognitionen!

och nu skriker du i högans sky och måste såga det, meddetsamma.. men hjälps inte.. köttätandet är ändå en viktig anledning till människors förmåga att dels överleva, dels synkronisera .. det finns ju spårämnen och mineraler och järn i kött av helt annan kvalitet än i veggo. å andra sidan har du inte heller uppvisat nån särskild respekt för liv.. du brukar vilja förnedra livsvilja och gärna tillskriva duktiga människor att vara hjärndöda. tyder på att du inte är särskilt vän med livet den saken är säker. för om ngn räddar dig, eller ger dig någonting.. kan du inte ens uppskatta vad du fått i dina händer, oförmögen att omvandla insats.. energiåtgång till realistisk balansräkning. då tar du istället ett lösblad ur någon påtänd utopisk nisse.. och maler det. för där sätts inga krav på dig.. du i dinkravlösa bubbla.

men detta om ngt är också off topic.. börja med att åtminstonde ha fakta på bordet.

människan äter vad den behöver, åt kött sedan länge.. för att det behövdes för den energiomvandling som behövdes för de kritiska utmaningar det tog att ta sig över barriärer, djuren äter också varandra.. men du ser inte dig som en biologisk varelse.. du är ju en skänk från ovan och tror att din kropp är byggd av sand eller lera - men ät då sand! så du optimerar din energiomsättning, kom sedan till mig när du gått på sand ett år.. nej du hamnar på akuten som så många andra imbecilla matvägrare och riskerar att aldrig kunna ta sig ur den neurotiska sjukan. För den är hemsk och har inslag av dödsångest, ja. Eller börja leva med världen på sitt samvete.. jupp.. det är tidig indikation på att sekt-religiositet hittat in i din tankesfär.. men du söker dig ju till sekter du, inte sant?
jag gör nu inte det, så jag har fortf. frisk distans (må mina spärrar hålla.. tills jag iaf dör)

människan är erkänt och bevisat allätare/ blandkost sedan kan man psykiskt vilja styra sig.. det är nåt helt annat, precis som att man kan välja bort att duscha.. bara att starta vägran med sin vilja.

det bevisar ingen gud, att uppoffra sig till orkjeslöshet iaf, för att börja yra och yrandet är en direkt konsekvens av allvarlig hjärntvättning. men det visste du redan, du har haft många emot dig här.

för att du ju är lite av en extremist, jag tror nog du skulle kunna bränna av tio bilar.. en riktigt kväll när du inte fått nudlar på två tre dagar... elelr när ica inte levererat din tofu på en vecka,.. då sla ica dö. och få rutorna krossade. inte sant?
Citera
2018-09-19, 10:24
Medlem
Gjorde mitt bästa tidigare med att bidraga och locka fram kyrkkaffesamkvämet och är nöjd med att se kilomerlånga inlägg som om tråden vore ny och ogripbar. För en del finns Gud och för andra inte. Enkla organiska lösningar är bäst för de som kan släppa taget om sina gamla tankar men det är sällsynt. Att vilja ha rätt är en mänsklig svaghet och inget stort tecken, haha!

Jag tittar ut över bergen, ser Gud och känner Gud medan andra är fast i träd, sten och myggor.
För mej same, same då Gud är allt i ord, händelse och varande! En skit lika gudomlig som ett altare... Klart att Gud finns, hörru! - Varför då? - Känns bättre så och skadar få då vi alla har samma Gud som både finns och inte finns beroende på dej. Grattis du är bossen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in