2018-09-18, 23:58
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Hur fan kan läraren vara tillbaka i tjänst direkt efter detta, det ger ju PtSD, hon måste få tid att bearbeta, förmodligen byta skola också. Vad kan hända sen, andra elever droppa kommentarer om det som skett, hur ska sånt kunna hanteras.

Är det säkerställt att det var en afghan? är killen 20bast låter det ju som det...
Skolan har väl inte tillgång till några vikarier så hon tvingas tillbaka av rektorn som straff för att hon talat med polisen.
Citera
2018-09-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det va nog fan ingen våldtäckt, hon har väl kanske tramsat och flörtat med honom
Och sen fått ågren

Orimligt.

Visst, en lärare kan tända på en elev, särskilt om eleven är runt 20 år gammal. Men att hon själv skulle ha initierat ett sexuellt möte med eleven på skolan är bara sanslöst osannolikt.

Läraren kan dock ha velat tala med eleven enskilt i slutet av skoldagen. Lärare behöver tala enskilt med elever hela tiden. Men om den här läraren ville ha ett enskilt samtal med eleven i slutet av skoldagen, så kommer i alla fall inte jag att gå med på att hon därigenom måste räkna med att eleven skulle uppfatta detta som en sexuell invit.
Citera
2018-09-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Hur fan kan läraren vara tillbaka i tjänst direkt efter detta, det ger ju PtSD, hon måste få tid att bearbeta, förmodligen byta skola också. Vad kan hända sen, andra elever droppa kommentarer om det som skett, hur ska sånt kunna hanteras.

Är det säkerställt att det var en afghan? är killen 20bast låter det ju som det...

Ja, om hon är tillbaka i tjänst på måndagen efter att ha blivit våldtagen på fredagen, så låter det orimligt i mina öron.

Anledningen skulle kunna vara att hon inte vill sjukskriva sig eftersom eleverna då skulle kunna förstå att det är just hon som har våldtagits. Men jag ser inte hur hon ska kunna fungera normalt som lärare efter en sån händelse.
Citera
2018-09-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
En användare på fb kommenterat post i en av de stora grupper att hon känner familjen och de mår väldigt dåligt. Det är.kvinna som jobbar som hjälpstöd i svenska och engelska lektioner. Go figure .
Dessvärre så hittar jag inte igen kommentaren för länka till den.
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Vad heter gruppen?
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
En av de stora jag följer. Stoppa maktmissbruket, stå upp för Sverige eller någon med liknande agenda.
Bättre kan du, napsterspy. Du kan vara tydligare. Vilken FB-grupp av de du följer handlar det om?
Citera
2018-09-19, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Man får ju se vart detta landar, men att killen fortfarande sitter kanske ändå säger något. Tycker det inte är bra att gå ut med namn såhär tidigt. Dock tänkte jag för egen del se om det gick att köra uteslutningsmetoden baserat på trådryktet om en demonstrant.

Men jösses vad många som går på språkintroduktionen, en snabb uppskattning är typ 25- 30% av de nya eleverna på skolan! Kan det verkligen vara bra att samla så många på samma ställe? Kan ju försvåra integrationen(för dom som är intresserade av att integreras).

Detta kan också förklara varför ingen från Nässjö skrivit namn i tråden. Gruppen är så stor helt enkelt.

Den situationen återfinns på många andra skolor i Sverige. Det vill säga, 25-30% av eleverna går på språkintroduktion, och de flesta av dessa är killar.

Vad väntar man sig när tiotusentals ensamkommande "barn" i tjugoårsåldern kom till Sverige på hösten 2015, och alla ska gå gymnasiet?
Citera
2018-09-19, 00:10
Medlem
mr.demons avatar
Vad märkligt att dom andra lärarna på skolan endast blev lite arga?
Citera
2018-09-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hela historien verkar konstig. Ett skäggbarn borde inte kunna våldta en vuxen Svensk kvinna, en lärare som ändå är en auktoritet. Genom att skrika och sparka skäggbarnet borde hon kunnat undvika detta. Jag har rätt att ha min mening och åsikt och fast jag är SD-röstare känner jag genom min feeling att hela denna historien är SKUM.

Om det stämmer går det väl inte att utvisa skäggbarnet. Det kan vi väl vara överens om här eller?? ....

Du kan vara lugn. Sverige utvisar inte ens hälften av sina folkbokförda utländska mördare. Då är det nästan otänkbart att utvisa en folkbokförd tjugoårig utländsk våldtäktsman.
Citera
2018-09-19, 00:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, det finns det --- barn som föds tidigt på året och därför väntar en termin extra, barn som gått om någon klass osv osv..

Skall det tolkas som att det inte är dina skyddslingar som varit framme, igen?

Får ni aldrig nog?
Citera
2018-09-19, 00:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skall det tolkas som att det inte är dina skyddslingar som varit framme, igen?

Får ni aldrig nog?
Ingen av mina skyddslingar går i gymnasiet eller befinner sig i den trakten så det bör du absolut tolka in i det - även om det inte var det som var frågan jag kommenterade.
Citera
2018-09-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ja, om hon är tillbaka i tjänst på måndagen efter att ha blivit våldtagen på fredagen, så låter det orimligt i mina öron.

Anledningen skulle kunna vara att hon inte vill sjukskriva sig eftersom eleverna då skulle kunna förstå att det är just hon som har våldtagits. Men jag ser inte hur hon ska kunna fungera normalt som lärare efter en sån händelse.

En annan möjlighet är ju att hon blivit ordentligt pressad av skolledningen som helst hade velat tysta ner det. Genom att återvända direkt (och kanske koppla in facket) samt polisanmäla har hon tvingat bort honom från skolan. (Antagligen har han så klart varit på andra tjejer innan.) Det har kanske varit hennes sätt att återta kontrollen.

Skulle inte alls bli förvånad om (för det fall GM är nyanländ) hon mottagit otaliga insinuationer om att hon skulle vara dödsknarkarrasist etc.
Citera
2018-09-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
"Hjälpstöd" är alltså likvärdigt med lärarassistent ?

Låter rimligt. Kvinnan behöver inte vara en legitimerad lärare. Hon behöver inte ha undervisat mycket alls tidigare. Hon kan vara ny och oerfaren på jobbet.
Citera
2018-09-19, 00:31
Medlem
Elev i 20-årsåldern misstänks ha våldtagit lärare på gymnasieskola
https://nyheteridag.se/elev-i-20-arsaldern-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-gymnasieskola/
Citat:
Enligt Expressen har en förundersökning om våldtäkt inletts, och en man i tjugoårsåldern har gripits och anhållits. Gymnasiechefen säger till Aftonbladet att den misstänkte eleven stängts av från skolan under pågående utredning.
Elev misstänkt för våldtäkt på lärare i skola
https://petterssonsblogg.se/2018/09/18/elev-misstankt-for-valdtakt-pa-larare-i-skola/

Höglandsnytt på Facebook för ca tre timmar sedan.
https://www.facebook.com/hoglandsnytt/
Ett par kommentarer. En kommentar togs bort alldeles nyss där, någon skrev något om en afghan, vilket inte tilläts tydligen...

Jävligt intressant blir det att få reda på vem GM är.
Kan inte tänka mig att min MENA-radar är defekt, den har tjutit högljutt och blinkat grönt konstant sedan nyheten kom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in