Citat:
Ursprungligen postat av
Kjome-och-Renvall
Jag lyssnade ett tag men just det här programmet blev inte så bra. Dels brus i sändningen dels märks det att Conrad inte är så intresserad av ekonomi.
Klaus Berntpainter funkade mycket bättre som side-kick till Martin Eriksson i Radio Bubbla när dom pratade om politik, kultur och det svenska samhällets utveckling.
Efter ca 25 min in i programmet ordnade ljudet upp sig och det lät bra i resten av avsnittet. Tråkigt att de fortfarande lider av tekniska problem, och att det får som följd att folk stänger av.
Jag vet inte om Conrad är ointresserad av ekonomi. Men han är i varje fall obildad inom ämnet, men försöker ändå spela att han vet vad han pratar om, vilket skiner igenom. Förhoppningsvis tar han fasta på Bernpaintners bokrekommendation och läser Economics In One Lesson; den är en riktig ögonöppnare.
Jag tycker avsnittet var väldigt bra, med bra diskussioner och frågor från Conrad. Men jag är väldigt förtjust i Klaus Bernpaintner, så jag uppskattar allt som den mannen är med i. De kom i slutet överens om att spela in ett nytt avsnitt om 2 månader, så förhoppningsvis håller de det löftet, vilket vore toppen nu när Radio Mises legat lite på is.