2018-09-18, 21:47
Medlem
25 sidor där alla säger samma men utan att veta. Jag tror mig också veta. Jag tror också att läraren eventuellt röstar rött men oviktigt tycker jag. Samtidigt kan jag hålla med att det biter henne i röven hennes dumheter. Önskar dock ingen våldtäkt på någon. Vilken skola?
Citera
2018-09-18, 21:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Märkligt om det har varit på SVT..

De ville mörka så länge det gick. Kidsen hörde nog talas om det på sociala medier innan det kom ut i gammelmedia men kom ihåg att varje timme av mörkande är viktig i skolvärlden. Även om det för en socialt normalfungerande verkar dåraktigt.
Citera
2018-09-18, 21:49
Medlem
Om det är en lärarassistent minskar "chansen" tyvärr att det är en batikhäxa. Är väl många outbildade, ofta nybakade från gymnasiet som jobbar som detta?
Citera
2018-09-18, 21:50
Medlem
Kom igen, är det ingen i tråden här som känner någon på skolan som kan droppa ett namn?

En sån här person förtjänar inte att skyddas.
Citera
2018-09-18, 21:52
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Praxis är
under 18 år = pojke/flicka.
18 och däröver = man/kvinna.

Jodå, det är allmänt känt och borde såklart vara praxis för alla sk journalister. Nu är dock den svenska journalistkåren ett kapitel för sig varför det i denna kontext är överraskande. Dessa tomtar har en förkärlek att dölja det som döljas bör för den känslige läsaren.
Citera
2018-09-18, 21:53
Medlem
Läste att hon redan var tillbaka på jobbet. Stämmer det verkligen? Då var det garanterat ingen sk våldtäkt. Max ett finger eller två. Men det kan ju vara felaktiga uppgifter förstås
Citera
2018-09-18, 21:53
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det står i artiklarna att brottet skedde på fredagseftermiddagen. Våldtäkt är dessutom per definition penetrerande. Att tafsa på någon är inte våldtäkt.

Jag ber om att få hänvisa till åtalet mot Martin Timell. Ett finger/hand in i vaginan klassas som våldtäkt. Jag räknar inte det som penetrerande, men om du gör det så tänker jag inte tjafsa då du är konsekvent i ditt tankesätt.
Citera
2018-09-18, 21:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Om det är en lärarassistent minskar "chansen" tyvärr att det är en batikhäxa. Är väl många outbildade, ofta nybakade från gymnasiet som jobbar som detta?

Yes. Det kan vara vem som helst. Från pensionerade lärare med 40 år i yrket som tagits in när elevgrupperna blivit förstora till den lokala vegantjejen på 21 som "gillar att jobba med folk" och går på timmar.
Jag lutar åt att BO mer är åt det senare och inte med i facket eller har något inflytande bland skolans ledning. Precis typen vars tragedi ses som något besvärande för skolans redan halvdana rykte. Det märks att jag har issues med skolvärlden va?
Citera
2018-09-18, 21:58
Medlem
Politiker som larmade om kaoset blev förstås nerröstad häromåret

https://www.smt.se/article/inte-rattvist-mot-elever-och-larare/
Citera
2018-09-18, 21:59
Medlem
kan lika gärna varit så att läraren blev påkommen med att ha sex med en elev och valde att göra en anmälan för att skydda sig.

tyvärr är våldtäkt ett ganska luddigt begrepp nu för tiden så är svårt att veta vad det handlar om.

läser man artiklar om skolan så får man iaf uppfattningen att det är en problemskola
Citera
2018-09-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olliru
Kom igen, är det ingen i tråden här som känner någon på skolan som kan droppa ett namn?

Brukar alltid vara trögt med namn när det inte är en svensk som är misstänkt GM. De nyanlända som känner GM kan knappt svenska och hänger inte på Flashback. Vi får se om det är så nu också.
Citera
2018-09-18, 22:00
Medlem
NurseDiesels avatar
Verkar vara lite småstökigt på skolan sedan länge...

"Utifrån statistik som Axelsson själv har hämtat från polisen har han kunnat ta reda på att polisen har ryckt ut till Brinellgymnasiet vid 37 tillfällen under läsåret 2016-2017."

https://www.jp.se/article/det-ar-viktigt-med-trygghet-i-skolan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in