2018-09-18, 21:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du kan avsluta det där kontot nu, du är en lögnhals som blev avslöjad för länge sen.

Och då väntar vi återigen på bevisen!
Citera
2018-09-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ja, läget är lite desperat eftersom Helenas föräldrar är över 80 år.

Exakt. Någon som vet mer kring P*t*r R*tg*rss*ns förehavanden? Enligt uppgift på Stadt, men är det verkligen bekräftat att han var på efterfest nere vid Ekudden? Och, var brorsan i hans sällskap under kvällen?
Citera
2018-09-18, 21:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du kan avsluta det där kontot nu, du är en lögnhals som blev avslöjad för länge sen.
Jag vill att den inte avslutas då det är många som följer det han skriver
Citera
2018-09-18, 21:26
Medlem
Har någon belöning under 26 år utfästs för att finna avgörande fakta i fallet ?
Om så, när samt hur mycket var då beloppet på belöningen ?
Citera
2018-09-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Ja, "Helenafonden" startades ganska nära inpå försvinnandet. Var väl en summa runt miljonen sist jag hörde något.
Någon som vet vad som hände/händer med den?
Citera
2018-09-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Ovesäntligt tjafs utgör just nu raderna på denna tråd å det grövsta !! Vem som är "bäste detektiv" för stunden är tydligen viktigare än syftet med att föra lösningen på flickebarnets försvinnande framåt !! Hastigt slut på detta egocentriska uppförande är det minsta man kan begära för att hedra flickan samt anhöriga !!

Gissningsvis ligger kostnaderna för utredningen hittills på ca 30-40 miljoner...

Skulle ett "verktyg" i form av en belöning på 1 miljon för avgörande tips och fakta i försvinnandet vara rimligt ??

Om ja, varför har i så fall ingen funderat på om någon, eller några kan "hosta upp" denna summa ??
(Jag själv kan i så fall bidra med ett större belopp)

Är personligen övertygad om att detta "verktyg" skulle få munnar att glappa utav bara h*lvete !!

Ska finnas en fond ” belöning ! Vet inte vad den ligger på i dagsläget i för siffror 🤔
Citera
2018-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Ja, "Helenafonden" startades ganska nära inpå försvinnandet. Var väl en summa runt miljonen sist jag hörde något.

Tror att det skrevs någonstans att den finns kvar ! Men vet inte om det fyllts” på några pengar i dagsläget .
Citera
2018-09-19, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland

Hej och tack för svar. Skall undersöka denna fond samt dess funktion. Återkommer
Citera
2018-09-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ska finnas en fond ” belöning ! Vet inte vad den ligger på i dagsläget i för siffror 🤔

Det var väl mer aktuellt de första åren....I dagsläget är jag mkt tveksam till att den är aktiverad...
Däremot är det intressant hur den uppkom i början.
Citera
2018-09-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var väl mer aktuellt de första åren....I dagsläget är jag mkt tveksam till att den är aktiverad...
Däremot är det intressant hur den uppkom i början.

Vet att någon i tråden svarade att ” fonden är kvar likaså pengarna till den som kan komma m information om Helenas försvinnande.
Har ochså för mig att någonstans i tråden ( 10 år tillbaka stog det om hur den startades och av vilka ? Men är inte 100 säker 😕
Citera
2018-09-19, 13:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Fonden startades ju som bekant av några av Helenas manliga vänner. Jag har för mig att den startade på 100 000 kronor, men jag har inget hört om att den skulle ha ökat i värde.

När det gäller KM som påstådd "mannen med pilotglasögon" vore det bra om vi kunde bryta igenom med fler bekräftelser (eller dementier, om sådana skulle finnas). Ni som redan påstår er veta, kan ni ge ytterligare tyngd åt era påståenden? Det senaste försöket att dementera både honom och PU var ju en katastrof - för att nu uttrycka mig milt.
Citera
2018-09-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fonden startades ju som bekant av några av Helenas manliga vänner. Jag har för mig att den startade på 100 000 kronor, men jag har inget hört om att den skulle ha ökat i värde.

När det gäller KM som påstådd "mannen med pilotglasögon" vore det bra om vi kunde bryta igenom med fler bekräftelser (eller dementier, om sådana skulle finnas). Ni som redan påstår er veta, kan ni ge ytterligare tyngd åt era påståenden? Det senaste försöket att dementera både honom och PU var ju en katastrof - för att nu uttrycka mig milt.

Alltså gällande KM och PU
Den misstänkte ... var på samma fest som Helene
Åkte taxi från festen till Mariestad med Helena
Gick in på hotellet m Helena
( osäkert ) gick på bron m Helena
Var med på eftersöket efter Helena
Har hänvisat till ” minnesluckor under den kritiska tiden på natten .
Vad jag kan se måste detta vara PU ! Han hänvisar än i dag till att han för för full och inget minns ? Eller är jag ute och Cycklar ?
Det har cirkulerat massor av namn så det blir bara snurrigt 😕 Rätta mig gärna nu om jag virrat till allt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in