2018-09-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag kan inte låta bli att höja lite på ögonbrynen när jag läser vad du nu skriver Ugglan...

Det var ju exakt så här jag föreslog att man skulle göra med BW, dvs kolla upp hans bakgrund vad det gäller tillgång till sommarstuga/ jaktstuga, hans koppling till Småland och Eksjö, morföräldrarnas gamla hus med mark där HA skulle kunna ligga begravd osv.

Det du nu tar upp här är ju en direkt ripp-off/ stulet från mitt inlägg som tog upp mina funderingar och tankar om vart och på vilka/ vems marker Helenas kvarlevor kan tänkas vara begravda. Jag föreslog även att polisen skulle kolla upp den här typen av möjligheter då det kanske skulle kunna leda till något.

Och nu kommer alltså du ett par veckor senare med exakt samma förslag?

Och det är inte första gången du gör så här, samma sak hände efter att jag hade föreslagit att lösningen på fallet kanske finns i en hybrid av både Skövde-polisens teori och GWs teori, dvs en slags blandning/ korsning.
Och även DÅ dröjde det bara någon vecka och sedan hade du myntat att det var DU som hade kläckt den idén.
Du hänvisade ständigt till ditt "tidigare uttalande" där DU hade föreslagit att det kunde "vara en kombination" av båda dessa teorier...

Men jag är inte den dom är den Ugglan, jag bjuder på det här. Det är faktiskt lite av en ära när du "stjäl" mina uttalanden och gör om dom till dina egna.

Det här är ripp-off när dom är som bäst!
Jeezez Puddel, det ar ju ingen konkurranse! Många har slengd ut exact samma teori et ti talls ganger i tråden, sluta bruk tid på å gå etter andra i tråden o sluta fantasera o ljuga. Please.
Citera
2018-09-18, 08:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Du vill alltså ha cred för att du lanserat idéen om att göra "marksök", stämmer det? Och sen ska cred också delas ut för att någon kommer på den fullkomligt unika idén att sammanfoga olika teorier för att skapa en ny, är det korrekt uppfattat?

Nej då, jag konstaterar bara att Ugglan ibland har försökt ta på sig äran för något som han själv inte har kommit på, som t.ex. att fallets lösning kan stå att finna i en hybrid, en kombination av Skövde-polisens teori och LGWPs scenario.

Sen finns det givetvis folk som har kommit med idéer om marksök långt innan jag gjorde det och jag är givetvis inte ute efter någon form av cred för detta i sig.
Men i det här specifika fallet som jag tog upp, så var det bara någon vecka mellan våra inlägg om just förslag gällande marksök och Ugglans upplägg av söket och tillvägagångssättet såg i princip likadant ut som mitt, det kallar jag ripp-off, men du kan få kalla det slump om du vill.

Som sagt, jag är inte ute efter cred för något av det här, jag konstaterar endast att Ugglan snor, plankar, gör rena ripp-offs av grejer som jag redan har presenterat och tagit upp.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 08:38.
Citera
2018-09-18, 08:33
Medlem
Citat:
Nej då, jag konstaterar bara att Ugglan ibland har försökt ta på sig äran för något som han själv inte har kommit på, som t.ex. att fallets lösning kan stå att finna i en hybrid, en kombination av Skövde-polisens teori och LGWPs scenario.

Sen finns det givetvis folk som har kommit med idéer om marksök långt innan jag gjorde det och jag är givetvis inte ute efter någon form av cred för detta i sig.
Men i det här specifika fallet som jag tog upp, så var det bara någon vecka mellan våra inlägg om just förslag gällande marksök och Ugglans upplägg av söket och tillvägagångssättet såg i princip likadant ut som mitt, det kallar jag ripp-off, men du kan få kalla det slump om du vill.

som sagt, jag är inte ute efter cred för något av det här, jag konstaterar endast att Ugglan snor, plankar, gör rena ripp-offs av grejer som jag redan har presenterat och tagit upp.
Men herregud, spelar det någon roll vem kommit med vilken ide?
Det är klart att det kan vara idé att genomsöka marker som är relaterade till misstänkt GM OAVSETT vem det är. Det som inte är någon idé är att REVIRPINKA om vem som kom på idén först.
Citera
2018-09-18, 08:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ja du får liksom tips midt på natten i helena fallet 25 år etter...inte særskilt sannsynelig..

Att man nyligen har fått ett tips behöver nödvändigtvis inte vara synonymt med att man fick tipset mitt i natten.
Men det var tydligen för komplicerat för dig att förstå.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 08:39.
Citera
2018-09-18, 08:53
Medlem
Citat:
Att man nyligen har fått ett tips behöver nödvändigtvis inte vara synonymt med att man fick tipset mitt i natten.
Men det var tydligen för komplicerat för dig att förstå.
Du postar ting midt om natten eller høglys dag, det ar inte poenget, du vrir og vender hela tiden, nu ochså, jag tror inte på deg o dina "tips"
Citera
2018-09-18, 12:35
Medlem
Citat:

Som sagt, jag är inte ute efter cred för något av det här, jag konstaterar endast att Ugglan snor, plankar, gör rena ripp-offs av grejer som jag redan har presenterat och tagit upp.

Min fetning*: Det kan inte förhålla sig så att det upplägget ungefär följer gängse praxis då? Det är inte direkt några doktorsavhandlingar i raketkunskap någon av er presenterar i ämnet utan ganska självklara saker, väl framlagda av er båda. Cred således till mänsklighetens utveckling och förmåga att tänka och analysera snarare än någon tangentbordskrigare på ett anonymt internetforum.

* Copyright Ugglan
Citera
2018-09-18, 18:57
Medlem
Borde inte alla i denna tråd ( förutom de / den som inte vill att sanningen ska komma i kapp den 😕 försöka samarbeta kanske lite ? Just nu känns det mer som att det är en tävlan om vem som ska få åt sig äran som den store Sherlock Holmes 😕 absolut inget illa menat på något vis , men om nu mot förmodan ” personen som är skyldig till Helenas försvinnande läser här ( förmodlingen ) så gissar jag att han ser hela denna tråd som en intern fejd ? Och att gräva och vända varje sten har kommit på sidan om . Tyvärr så blir detta bara till GM fördel .Eftersom jag själv är Jämtlänning så tänkte jag idag på ett försvinnande här i trakterna .( just nu söker MP en 19 åring som är spårlöst borta sedan 4 dgr) för 10 år sedan försvann en förståndshandikappad kille . Hans Cyckel är ochså försvunnen . Även där hade någon sett honom komma Cycklande mitt i byn , sedan hördes skrik / rop bort mot skogen ! Inte ett spår alltså 😕 Detta har såklart inget m Helena att göra men jämförelsen var att tom i en liten håla / by inte ens en stad ! Försvinner en ung kille spårlöst och någon i denna by håla har ett mord på sitt samvete 😕 När det gäller Helena så tror jag att det är någon ” väldigt nära familjen som gjort detta 🤔 i den unga killens fall ryktas det och pratas att killen blivit retat av ett kill gäng en tid ? Och detta har helt enkelt gått över styr 😕 Stämmer detta så finns det ett par människor i ålder 25-30 idag som lyckats hålla i hop och knipa igen 🤐 inte yppat för någon vart denna kille har blivit dumpad ? Nergrävs eller i sjön 🤔
Kanske när det gäller Helena är det dags att ta de ” misstänkta ännu ett varv ... och syna dem 😕
Citera
2018-09-18, 19:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nu får du ta och ge dig ned dina obekräftade påhittade sagor som snart blir till ytterligare trådsanningar.

Nu när jag har börjat att ifrågasätta 'brovittnet" och tipsets trovärdighet så kontrar du direkt och så dyker den här uppgiften upp från dig som givetvis inte går att kontrollera....
Det mest tragikomiska i det hela är dock att du är sååå löjligt lättläst! Sluta upp med dina lögner och ständiga avledningsmanövrar, du är en mästare på fokusförflyttningar så fort saker och ting inte går din utstakade väg.

Och du kastar in den subjektiva uppgiften att PU inte är PU - och till på köpet vägrar du att förklara för oss andra hur du har kommit fram till din ståndpunkt. Samma sak gäller att vi typ "kan glömma KM". Trots många förfrågningar ger du oss inga svar. Du kräver att alla andra ska redovisa källor och så vidare, och du tar dig friheten att dissa och såga allt och alla i trådens historia, men själv slänger du ut allt möjligt i tråden utan att förklara någonting.

Det är uppenbart att du har anledning att förvilla tråden. Ditt försök att "bara så där" försöka att "avskriva" PU - från ingenstans, dessutom - är bland det dummaste som jag har sett. Och avslöjande. Det är uppenbart att PU måste "hjälpas/räddas" efter alla fadäser. Men ingen går på det - om ens någon. Ditt agerande blir oerhört kontraproduktivt, men ack så tacksamt för oss andra.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-18 kl. 19:40.
Citera
2018-09-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och du kastar in den subjektiva uppgiften att PU inte är PU - och till på köpet vägrar du att förklara för oss andra hur du har kommit fram till din ståndpunkt. Samma sak gäller att vi typ "kan glömma KM". Trots många förfrågningar ger du oss inga svar. Du kräver att alla andra ska redovisa källor och så vidare, och du tar dig friheten att dissa och såga allt och alla i trådens historia, men själv slänger du ut allt möjligt i tråden utan att förklara någonting.

Det är uppenbart att du har anledning att förvilla tråden. Ditt försök att "bara så där" försöka att "avskriva" PU - från ingenstans, dessutom - är bland det dummaste som jag har sett. Och avslöjande. Det är uppenbart att PU måste "hjälpas/räddas" efter alla fadäser. Men ingen går på det - om ens någon. Ditt agerande blir oerhört kontraproduktivt, men ack så tacksamt för oss andra.

Nej Ugglan! Jag behöver inte hjälpas/ räddas på något sätt. Det finns inget att hjälpa eller rädda mig ifrån.
Citera
2018-09-18, 20:16
Medlem
Ovesäntligt tjafs utgör just nu raderna på denna tråd å det grövsta !! Vem som är "bäste detektiv" för stunden är tydligen viktigare än syftet med att föra lösningen på flickebarnets försvinnande framåt !! Hastigt slut på detta egocentriska uppförande är det minsta man kan begära för att hedra flickan samt anhöriga !!

Har någon belöning under 26 år utfästs för att finna avgörande fakta i fallet ?
Om så, när samt hur mycket var då beloppet på belöningen ?

Gissningsvis ligger kostnaderna för utredningen hittills på ca 30-40 miljoner...

Skulle ett "verktyg" i form av en belöning på 1 miljon för avgörande tips och fakta i försvinnandet vara rimligt ??

Om ja, varför har i så fall ingen funderat på om någon, eller några kan "hosta upp" denna summa ??
(Jag själv kan i så fall bidra med ett större belopp)

Är personligen övertygad om att detta "verktyg" skulle få munnar att glappa utav bara h*lvete !!
Citera
2018-09-18, 20:30
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Nej Ugglan! Jag behöver inte hjälpas/ räddas på något sätt. Det finns inget att hjälpa eller rädda mig ifrån.
Hej PU
Det här med alibit som man påstår att du önskade samma natt som HA försvann.Kan det var så att alibit hade med tjejer att göra?För du var väl sambo under denna tid om jag kommer ihåg rätt.Kortfattat,var du hos fel tjej denna natt (ej HA) och därav ointressant för Polisen men behövde en story för sambon?

Eller räckte det att du enbart suttit i en Taxi några minuter för att bli avskriven?
Citera
2018-09-18, 21:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Du kan avsluta det där kontot nu, du är en lögnhals som blev avslöjad för länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in