Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Ja, så verkar det vara. Dock ska polisen ha tänkt typ "Aha" när de sex år senare hittade brovittnets vittnesmål. Brovittnets vittnesmål passade nämligen in på en person inne på Stadt, en person med pilotglasögon och som hade varit besvärande för Helena. Plus allt det där andra som vi nu vet.
Någon ska ha hävdat att brovittnet har varit i kontakt med polisen "face-to-face" (personligen) och att hon till och med med namn ska ha pekat ut vem som var "mannen med pilotglasögon", alltså han på bron. Dock har jag inte kunnat få detta bekräftat från fler håll, så jag därför lämnar denna information med stor reservation. Dock kan kanske detta sporra andra av er att höra er för.
Ursäkta min snabba "comeback"!
Ugglans uppgifter (och FedupFlorence uppbackning) om att "brovittnet" ska ha pekat ut "mannen med pilotglasögon" med namn fick mig att tänka lite.
Enda anledningen jag ser till att polisen inte har kommit längre med den man som hålls som misstänkt och att "brovittnet" ses som "ytterst osäkert" måste vara att signalementet stämmer in på "mannen på festen och stadt", och vittnesmålen från stadt om den "klänginga" mannen passar in på honom, men, och ett stort
MEN namnet som "brovittnet" uppgett
matchar inte! Men där har man absolut inget att gå på i övrigt!