Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag menar bara att om Skövde-polisen nu är säkra på sin "mannen med pilotglasögon" - och att de små antydningar som verkar finnas om att polisen visar ett visst intresse för marker som är knutna till mannen stämmer - borde Skövde-polisen ganska enkelt kunna göra en "markutredning" beträffande mannen. Med det menar jag att polisen ska utreda vilka marker, tomter, platser som kan vara viktiga för den här mannen sett till hans liv fram till det att Helena försvann. Det kan vara nära släktingars marker/tomter, det kan vara någons sommartorp där mannen tillbringade en stor del av ungdomens somrar och så vidare. Helt enkelt platser som polisen kan anta att mannen känner sig mycket bekväm med och som kan nås med en bil.
Med "köra rätt" menar jag "att hitta" platser som är mer sannolika än andra att mannen dumpade Helenas kvarlevor på. Sannolikt en plats som är kanske lite svåråtkomlig för vardagsfolk, men ändå inte onåbar. Jag hoppas ändå att polisen har gjort en sådan här studie, men frågan är om de har resurser att ge sig ut och söka. Likhundar och specialscanner är bra tips. Leta reda på alla (små)vägar i de intressanta områdena och utgå från att mannen bar kroppen kanske 10 till 15 meter åt något håll. Visst, det blir massor av kvadratmeter att söka av, men ändå. Ingen omöjlighet.
Jag kan inte låta bli att höja lite på ögonbrynen när jag läser vad du nu skriver Ugglan...
Det var ju exakt så här jag föreslog att man skulle göra med BW, dvs kolla upp hans bakgrund vad det gäller tillgång till sommarstuga/ jaktstuga, hans koppling till Småland och Eksjö, morföräldrarnas gamla hus med mark där HA skulle kunna ligga begravd osv.
Det du nu tar upp här är ju en direkt ripp-off/ stulet från mitt inlägg som tog upp mina funderingar och tankar om vart och på vilka/ vems marker Helenas kvarlevor kan tänkas vara begravda. Jag föreslog även att polisen skulle kolla upp den här typen av möjligheter då det kanske skulle kunna leda till något.
Och nu kommer alltså du ett par veckor senare med exakt samma förslag?
Och det är inte första gången du gör så här, samma sak hände efter att jag hade föreslagit att lösningen på fallet kanske finns i en hybrid av både Skövde-polisens teori och GWs teori, dvs en slags blandning/ korsning.
Och även DÅ dröjde det bara någon vecka och sedan hade du myntat att det var DU som hade kläckt den idén.
Du hänvisade ständigt till ditt "tidigare uttalande" där DU hade föreslagit att det kunde "vara en kombination" av båda dessa teorier...
Men jag är inte den dom är den Ugglan, jag bjuder på det här. Det är faktiskt lite av en ära när du "stjäl" mina uttalanden och gör om dom till dina egna.
Det här är ripp-off när dom är som bäst!