2018-09-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är kanske märkligt, men Helena förstod inte att hon skulle dö där och då, det var därför som hon "bara" skrek "nej så får ni inte göra" m.m.
Hade det varit en uppenbart farlig och väldigt hotfull situation från början/ hela tiden så hade hon garanterat aldrig formulerat sig så, då hade hon gallskrikit högt, primalskrik, hjärtskärande skrik, ev. hade hon även lyckats skrika ordet "hjälp".
Men döden kom oväntat och det här gick fort, en förmodad impulshandlig av GM resulterade i ett dråp/mord.

Ja bilen som skjutsade Helena har förmodligen släppt av henne ute på Ekuddenvägen, vid stigen och efter dråpet/mordet har man sedan åkt in med bilen på cykelvägen för att lasta in kroppen.

Ja men om det är Helena som skriker ”så får ni inte göra” åsyftas flera personer. Även om två män i en bil skjutsade henne och släppte av henne vid ekuddenvägen vid stigen; så är chauffören bakom ratten. Om en konflikt uppstått i bilen borde vell rimligtvis inte varit mellan tre personer. Varför skulle föraren stängt av motorn och sprungit efter in i skogen. Skulle Helena ha sagt något som gjorde båda männen fly förbannade ? Kanske men har bara svårt å se ett sådant scenario.
Citera
2018-09-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ja du hyller innlegget til kukfot som en sanning hvor det frågsettas at han inte minns, det nektas for at andra enn brovittne har pekt ut pilot, dere kludrar til allt i hop med all tøyset, dere har blod på henderne dere med, like skyldig som GM ! Dere påstar at pilot inte er namngiven, sjalvklart ar han det, av folk på festen och på stadt men inte av bronvittne ! hvor dum går det an å bli ? Sorry ass men å tro at den eneste personen i mariestad som har sett en person m pilotglasøgon er et ukjend vittne på broen er bara så jævla hemskt sjukt eller hva dere sejer på ikea

Trodde i min enfald att några fler kanske skulle börja använda sina hjärnceller och ifrågasätta några av alla tveksamma trådsanningar som finns i denna tråd, men ack så fel jag hade!
Jag ska lämna er ifred så ni kan fortsätta att blunda och köra på era enkelriktade vägar!
Lycka till!
Citera
2018-09-17, 21:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
...
Någon ska ha hävdat att brovittnet har varit i kontakt med polisen "face-to-face" (personligen) och att hon till och med med namn ska ha pekat ut vem som var "mannen med pilotglasögon", alltså han på bron. Dock har jag inte kunnat få detta bekräftat från fler håll, så jag därför lämnar denna information med stor reservation. Dock kan kanske detta sporra andra av er att höra er för.

Har fått samma information men avvaktar.
Citera
2018-09-17, 21:53
Avslutad
Otäckt fall, som tycks förbli olöst. Vad tror ni? Det verkar vara på tok försent, finns inte en suck att någon GM åker dit nu. Dock en intressant diskussion ni för.
Citera
2018-09-17, 23:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Tråden har aldrig varit så nervös som den är nu. Helenas baneman mår pyton!
Citera
2018-09-17, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Återstår bara "Hanna" som säger att bilen vände nere vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden - inte in på cykelvägen vid just det (första) tillfället. (Hon säger att hon stod där på cykelvägen.) Bilen som killarna på Hällristningsvägen ser, kommer "i andra andningen", så att säga - alltså kanske 20 minuter senare när "Hanna" har gått in.

Ja men den som påstår att "Hanna" har sagt att bilen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden är ju en 'Gatsten, dvs. en skribent här i tråden som påstår att hen har pratat med "Hanna" personligen och då fått den här uppgiften.

Det här är ju ingen offentlig uppgift som t.ex. Efterlyst, Veckans Brott eller polisen själva har gått ut med i tidningar, radio osv. Hur trovärdig är då en sån här uppgift anser du? "Hörsägen" säger divadnil, inte ett dugg tillförlitlig säger jag.

Och om den nu skulle vara sann varför har polisen undanhållit uppgiften för allmänheten i 26 år?
Citera
2018-09-18, 00:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja men den som påstår att "Hanna" har sagt att bilen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden är ju en 'Gatsten, dvs. en skribent här i tråden som påstår att hen har pratat med "Hanna" personligen och då fått den här uppgiften.

Det här är ju ingen offentlig uppgift som t.ex. Efterlyst, Veckans Brott eller polisen själva har gått ut med i tidningar, radio osv. Hur trovärdig är då en sån här uppgift anser du? "Hörsägen" säger divadnil, inte ett dugg tillförlitlig säger jag.

Och om den nu skulle vara sann varför har polisen undanhållit uppgiften för allmänheten i 26 år?

Helt enkelt därför att jag redan har förklarat varför. Stod i förrgår eller i fredags. Kanske var det i torsdags? Du vet, mitt resonemang om hur polisen gjorde förhören. Ja, du vet! Du läste ju. Men du kan väl ringa "Hanna"?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-18 kl. 00:03.
Citera
2018-09-18, 00:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag menar bara att om Skövde-polisen nu är säkra på sin "mannen med pilotglasögon" - och att de små antydningar som verkar finnas om att polisen visar ett visst intresse för marker som är knutna till mannen stämmer - borde Skövde-polisen ganska enkelt kunna göra en "markutredning" beträffande mannen. Med det menar jag att polisen ska utreda vilka marker, tomter, platser som kan vara viktiga för den här mannen sett till hans liv fram till det att Helena försvann. Det kan vara nära släktingars marker/tomter, det kan vara någons sommartorp där mannen tillbringade en stor del av ungdomens somrar och så vidare. Helt enkelt platser som polisen kan anta att mannen känner sig mycket bekväm med och som kan nås med en bil.

Med "köra rätt" menar jag "att hitta" platser som är mer sannolika än andra att mannen dumpade Helenas kvarlevor på. Sannolikt en plats som är kanske lite svåråtkomlig för vardagsfolk, men ändå inte onåbar. Jag hoppas ändå att polisen har gjort en sådan här studie, men frågan är om de har resurser att ge sig ut och söka. Likhundar och specialscanner är bra tips. Leta reda på alla (små)vägar i de intressanta områdena och utgå från att mannen bar kroppen kanske 10 till 15 meter åt något håll. Visst, det blir massor av kvadratmeter att söka av, men ändå. Ingen omöjlighet.

Jag kan inte låta bli att höja lite på ögonbrynen när jag läser vad du nu skriver Ugglan...

Det var ju exakt så här jag föreslog att man skulle göra med BW, dvs kolla upp hans bakgrund vad det gäller tillgång till sommarstuga/ jaktstuga, hans koppling till Småland och Eksjö, morföräldrarnas gamla hus med mark där HA skulle kunna ligga begravd osv.

Det du nu tar upp här är ju en direkt ripp-off/ stulet från mitt inlägg som tog upp mina funderingar och tankar om vart och på vilka/ vems marker Helenas kvarlevor kan tänkas vara begravda. Jag föreslog även att polisen skulle kolla upp den här typen av möjligheter då det kanske skulle kunna leda till något.

Och nu kommer alltså du ett par veckor senare med exakt samma förslag?

Och det är inte första gången du gör så här, samma sak hände efter att jag hade föreslagit att lösningen på fallet kanske finns i en hybrid av både Skövde-polisens teori och GWs teori, dvs en slags blandning/ korsning.
Och även DÅ dröjde det bara någon vecka och sedan hade du myntat att det var DU som hade kläckt den idén.
Du hänvisade ständigt till ditt "tidigare uttalande" där DU hade föreslagit att det kunde "vara en kombination" av båda dessa teorier...

Men jag är inte den dom är den Ugglan, jag bjuder på det här. Det är faktiskt lite av en ära när du "stjäl" mina uttalanden och gör om dom till dina egna.

Det här är ripp-off när dom är som bäst!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 00:23.
Citera
2018-09-18, 00:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag kan inte låta bli att höja lite på ögonbrynen när jag läser vad du nu skriver Ugglan...

Det var ju exakt så här jag föreslog att man skulle göra med BW, dvs kolla upp hans bakgrund vad det gäller tillgång till sommarstuga/ jaktstuga, hans koppling till Småland och Eksjö, morföräldrarnas gamla hus med mark där HA skulle kunna ligga begravd osv.

Det du nu tar upp här är ju en direkt ripp-off/ stulet från mitt inlägg som tog upp mina funderingar och tankar om vart och på vilka/ vems marker Helenas kvarlevor kan tänkas vara begravda. Jag föreslog även att polisen skulle kolla upp den här typen av möjligheter då det kanske skulle kunna leda till något.

Och nu kommer alltså du ett par veckor senare med exakt samma förslag?

Och det är inte första gången du gör så här, samma sak hände efter att jag hade föreslagit att lösningen på fallet kanske finns i en hybrid av både Skövde-polisens teori och GWs teori, en slags blandning/ korsning, och även då dröjde det bara någon vecka och sedan hade du myntat att det var du som hade kläckt den idén.
Du hänvisade ständigt till ditt "tidigare uttalande" där DU hade föreslagit att det kunde "vara en kombination" av båda dessa teorier...

Men jag är inte den dom är den Ugglan, jag bjuder på det här. Det är faktiskt lite av en ära när du "stjäl" mina uttalanden och gör om dom till dina egna.

Det här är ripp-off när dom är som bäst!

Skillnaden är att jag inte pratar om BW utan om en annan person, med en bakgrund öster om/nordöst om Mariestad.

Förresten: Du kanske ska skydda ditt material enligt upphovsrättslagen …
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-18 kl. 00:28.
Citera
2018-09-18, 00:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Som du lever deg inn i saker, har du blivit HA og tenker o føler hva hun forstod eller inte !? Hur många som helst får inte fram et pip ved overfall. hennes skrik var beskrevna som olyckliga, redda, sjalvklart kom det ovantet på HA, hon hadde inte satt seg frivillig och bevisst i en overfalls situasjon. Konklusjonen din følgjer jo restan av resonnementet, oklart, man har først tatt HA inn i bilen, så ut, så inn og så ut igjen, varfor gjør dom på detta viset då, gir ju ingen mening, lasta inn o ut, en gang til kanskje

Har du något bättre förslag än in-ut-in-ut varianten? dvs. att HA först klev in i bilen och fick skjuts, för att sedan kliva ur bilen, (och då bli mördad), därefter instuvad i bilen på nytt för att slutligen bäras ut ur bilen för "slutförvaring"?

Det skulle isådant fall kanske vara den norska varianten: HA klevte selv in i bilen å sat sig för å kose under reisen heim men hitte seinere akkurat icke ut igen urdentli ur fordonet og svimmte da av og döde sen raskt pga syrefejl? = 1 gang in - ikke mere ut.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 00:47.
Citera
2018-09-18, 00:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Ja, så verkar det vara. Dock ska polisen ha tänkt typ "Aha" när de sex år senare hittade brovittnets vittnesmål. Brovittnets vittnesmål passade nämligen in på en person inne på Stadt, en person med pilotglasögon och som hade varit besvärande för Helena. Plus allt det där andra som vi nu vet.
Någon ska ha hävdat att brovittnet har varit i kontakt med polisen "face-to-face" (personligen) och att hon till och med med namn ska ha pekat ut vem som var "mannen med pilotglasögon", alltså han på bron. Dock har jag inte kunnat få detta bekräftat från fler håll, så jag därför lämnar denna information med stor reservation. Dock kan kanske detta sporra andra av er att höra er för.

Nu får du ta och ge dig ned dina obekräftade påhittade sagor som snart blir till ytterligare trådsanningar.

Nu när jag har börjat att ifrågasätta 'brovittnet" och tipsets trovärdighet så kontrar du direkt och så dyker den här uppgiften upp från dig som givetvis inte går att kontrollera....
Det mest tragikomiska i det hela är dock att du är sååå löjligt lättläst! Sluta upp med dina lögner och ständiga avledningsmanövrar, du är en mästare på fokusförflyttningar så fort saker och ting inte går din utstakade väg.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 01:55.
Citera
2018-09-18, 01:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det finns vissa lösa indicier på att ett område utanför Hova kan vara intressant. Samtidigt ska man komma ihåg att polisen uppmanade jaktlagen i Skaraborg att vara extra uppmärksamma på hur deras hundar reagerade under älgjakten -92.

Varför just Hova?
Vem är det som har kopplingar till det området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in