2018-09-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Apropå krystad förklaring. Kom han inte med buss från Arlanda?

Apropå inte följa tråden och ens vara insatt innan man kommenterar med dumheter.

Han kom hem på söndagen, sedan geocachade han på måndagen i Virsbo.
Var det tillräckligt okrystat?
Citera
2018-09-18, 21:10
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
JH, ja, jo jag har sagt att han i så fall gick mot centrum, därav planket.
Någon annan GM har jag inte fört upp här, annat än random.
Det är just SD som inte passar in. "Han kanske tog hennes mobil och gick dig", "kärleksnäste" och liknande gissningar känns så fel och långsökt. Det är bara för att hitta nått som kan stämma in på varför LW och SD hamnade där. Jag ser ingen logisk eller naturlig orsak.

Men visst, det finns ett antal andra namn i omlopp som kan vara tänkbara (JG, JH örebro, JS, AL är väl dom som fladdrat lite här på tråden). Om någon av dessa är GM så är en parkerad bil i slutet av gatan en bra anledning till planket.
ML tycker jag är intressant på grund av hans nära relation, som jag misstänker inte bara var vänskap, kanske obesvarad kärlek. Mest intressant är just tiderna, han kommer hem från USA, dagen efter hinner han hem till LW innan 23:09 med marginal. Han kan ha byggt upp massa frågetecken som han vill ha svar på.

Jag har svårt att placera SD vid den tidpunkten och dag. Känns fel och ologiskt, för mig. Jag har även svårt att förstå nått som SD kan ha så pass otalt med LW att han skulle gå över gränsen, oavsett hur sjuk vissa tycker han är. Skulle han ha nära att tippa över, tror jag det skulle vara förra året i så fall när LW anmäler honom, eller lite senare, när vidden av deras relations förstörelse kommer till honom. NU känns det som för mycket vatten har runnit under broarna för att han ska reagera så våldsamt.

Har för mig att det skrivits i tråden innan att om SD döms så är det många i hans närhet som kommer bli chockade att han är en mördare...
Citera
2018-09-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har för mig att det skrivits i tråden innan att om SD döms så är det många i hans närhet som kommer bli chockade att han är en mördare...
Det där tror jag inte på uppriktigt sagt. Jag tror tvärtom. SD är nog inte sådär jättepoppis i Örebro eller geocache-svängen numera.
Citera
2018-09-18, 21:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det är just SD som inte passar in. "Han kanske tog hennes mobil och gick dig", "kärleksnäste" och liknande gissningar känns så fel och långsökt. Det är bara för att hitta nått som kan stämma in på varför LW och SD hamnade där. Jag ser ingen logisk eller naturlig orsak.

Men visst, det finns ett antal andra namn i omlopp som kan vara tänkbara (JG, JH örebro, JS, AL är väl dom som fladdrat lite här på tråden). Om någon av dessa är GM så är en parkerad bil i slutet av gatan en bra anledning till planket.
ML tycker jag är intressant på grund av hans nära relation, som jag misstänker inte bara var vänskap, kanske obesvarad kärlek. Mest intressant är just tiderna, han kommer hem från USA, dagen efter hinner han hem till LW innan 23:09 med marginal. Han kan ha byggt upp massa frågetecken som han vill ha svar på.

Jag har svårt att placera SD vid den tidpunkten och dag. Känns fel och ologiskt, för mig. Jag har även svårt att förstå nått som SD kan ha så pass otalt med LW att han skulle gå över gränsen, oavsett hur sjuk vissa tycker han är. Skulle han ha nära att tippa över, tror jag det skulle vara förra året i så fall när LW anmäler honom, eller lite senare, när vidden av deras relations förstörelse kommer till honom. NU känns det som för mycket vatten har runnit under broarna för att han ska reagera så våldsamt.

Varför har du så svårt att få in SD och LW vid just planket? Kan det inte ha varit så enkelt att de bråkade om något och skulle gå en kort promenad och reda ut det för att inte väcka sonen som sov hos LW.
När de är vid planket slår det slint för SD och han tar tag i LW eller slår till och drar/tvingar in henne mot skogsdungen/planket?
Senast redigerad av flixa81 2018-09-18 kl. 21:16. Anledning: SF
Citera
2018-09-18, 21:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det där tror jag inte på uppriktigt sagt. Jag tror tvärtom. SD är nog inte sådär jättepoppis numera.

Jag tänker hans familj och vänner.
Jag tror en del kommer bli chockade.
Citera
2018-09-18, 21:16
Medlem
Citat:
Jag tänker hans familj och vänner.
Jag tror en del kommer bli chockade.
De är nog rädda att säga eller visa vad de verkligen tror och känner.
Citera
2018-09-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Därför att jag tror du vill avleda fokusen från SD med så mycket text, ord och svammel som möjligt.
Helt fel - Jag vill att en mördare sätts bakom lås och bom, oavsett vem det är.
Jag skriver helt klart att det finns så många som analyserar SD, nu ned till hans barndom och hans föräldrar.

Jag är väl medveten om att SD är intressant och fortfarande skäligen misstänkt. Men tills han döms så finns det möjligheten till en annan GM. Ingen verkar ens tänka tanken att han kanske frias.

"Jo, men alla andra i hennes omgivning måste ju ha förhörts och avskrivits!".
Ja, det borde dom. Men enligt er allsmäktiga gud MV så börjar förhören mer eller mindre nu....
Och jag vet dom som inte förhörts.
I min värld så går polisen all in på SD och det borde burit mer frukt än det som uppvisas idag. Även om åklagaren har visst spelrum i att bygga åtalet, innan dom plockar in honom, så är det inte mycket. Han skall plockas in när det finns tillräckligt för åtal.
Det är inte så att om dom har samtal, vittnen, DNA o.s.v att dom väntar inte att han ska försäga sig i telefonen eller att DNS från 1232st grässtrån skall vara färdiganalyserade.
Citera
2018-09-18, 21:21
Medlem
Citat:
Helt fel - Jag vill att en mördare sätts bakom lås och bom, oavsett vem det är.

Jag är väl medveten om att SD är intressant och fortfarande skäligen misstänkt.

Ingen verkar ens tänka tanken att han kanske frias.

Det är inte så att om dom har samtal, vittnen, DNA

1. Jag tror dig inte här, helt enkelt.
2. SD är skäligen misstänkt sedan flera månader, ja.
3. Det kan ske. Det vore inte första gången en åklagare inte lyckas leda sitt fall i bevis.
4. Vittnen har dom. Samtal/SMS har de med säkerhet också. DNA vet vi inget om än.
Senast redigerad av glendale 2018-09-18 kl. 21:24.
Citera
2018-09-18, 21:23
Medlem
Citat:

Men du vet ju lika lite som vi andra i tråden om de hade något ihop igen eller om det hänt något som skapade otal mellan dem..
Citera
2018-09-18, 21:26
Medlem
Citat:
Varför har du så svårt att få in SD och LW vid just planket? Kan det inte ha varit så enkelt att de bråkade om något och skulle gå en kort promenad och reda ut det för att inte väcka sonen som sov hos LW.
När de är vid planket slår det slint för SD och han tar tag i LW eller slår till och drar/tvingar in henne mot skogsdungen/planket?

Det är det mest självklara scenariot om SD är GM. Har inga problem med det alls. Har mer problem med "han tog mobilen...", som jag skrev.

Eftersom jag initialt inte trodde att SD ens träffade LW så var det en omöjlighet tyckt jag. Nu när jag vet att dom träffats så sent som ett par veckor innan (kanske ännu senare, men det vet jag inte), då kommer andra tankar upp. Det är därför jag har fortfarande SD som GM i bakhuvudet.
Citera
2018-09-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Detta har ända från första början varit ett mysterium. Ingen verkar känna vare sig SD eller HD från tidigare. SD verkar ha fallit ner från himlen som vuxen. Hur är det med barnen, som Tjackarismyg försökte fiska om. Ingen verkade känna dem heller. De har sin ständiga kaninhoppning, men mer? Var finns barnen nu? De går väl i skolan och kan inte följa med runt i Europa på vuxenlekar.
Bor någon i HD's hus? Bor någon i LW's länga överhuvudtaget? Det kan väl inte vara så svårt att köra förbi och se om det lyser i fönstren.Om jag bodde i Örebro skulle jag åka runt bland husen varje dag och se hur saker och ting verkar ligga till.

Barnen och SD bor i sitt hus. SD verkar inte jobba utan är hemma om dagarna. SD och HD har setts tillsammams så sent som i veckan iaf.
Citera
2018-09-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack Glendale, du hann svara före mig! Något åt det hållet tänker jag mig att det kan ha sett ut.

Nu tror jag inte det är så raffinerat som att de slog ihop sina ändamål och slog tvåflugor i en smäll. Snarare det ena eller det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in