2018-09-18, 18:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Haha du måste vara den första att säga det.

"Stoppage time" säger han, med hemsnickrat uttal givetvis. Hans signum.

Åke är är väl allmänt kultförklarad i Sirius-kretsar. Har varit i klubben över 40 år och speaker i närapå 30. Han blir nog kvar till det bittra slutet.

Vilket han såklart ska vara. Det bittra slutet måste bli så sent det bara går
2018-09-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Oavsett uppställning kommer det bli en jäkla match. Som en neutral åskådare vars lag jagar er blir det oerhört spännande. Kommer bara därför bli en sådan jäkla antiklimax och sluta med oavgjort.
Bengalkaos, matchen bryts och bägge lagen tilldöms förlust 0-3. Kom ihåg var du läste det först.
2018-09-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bengalkaos, matchen bryts och bägge lagen tilldöms förlust 0-3. Kom ihåg var du läste det först.
Du glömde att Malmö tilldelas segern!
2018-09-18, 21:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Swishen till förbundet har inte fungerat i år.
2018-09-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det är givet, sedan kommer de få flytta matchen mot er igen, och igen.

Allt för att motverka motståndarfansens bortaresa. Risken är väl att ni får en fre-mån resa i Malmö.
2018-09-19, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du blir nog besviken om du vill ha spänning. Bajen kommer, baserat på dagsformen, knappt komma över egen planhalva. Just nu håller vi nog samma nivå som ett ösk eller ett Sundsvall.

Derby är alltid derby. Djurgården håller superettan-klass ändå lyckades de slå er. Jag skulle nog säga att det är ganska jämt mellan er. En stark offensiv mot en stark defensiv.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ett kryss vore ju ett kanonresultat!

Det håller jag med om, men jag hungrar efter blod. Vill gärna se många ostskivor.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det har jag svårt att tro. Försenad avspark, absolut. Sedan beror det naturligtvis på vem som dömer.
2018-09-19, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp då flyttar vi alltså matchen mot Gif Sundsvall från lördag 27e oktober till fredagen den 26e oktober...
Detta för att inte krocka med en ev guldmatch för Göteborgs FC i damallsvenskan.

Jag tror mer på att den flyttas för att man tror sig locka mer folk en fredagskväll än att folk ska stanna hemma/prioritera matchen före annat på lördagen.
Jag ogillar starkt att man flyttar matcher så nära inpå, det finns ju folk som behöver planera in matcherna tidigt för att få ledigt från jobb, skaffa barnvakt, planera in resor till matchen (framförallt för bortafans) etc.
Dessutom brukar det ju inte direkt bli den bästa stämningen en fredag när folk festar till det lite extra efter veckan (mer än en lördag faktiskt).
2018-09-19, 17:04
Medlem
eternussermos avatar
Slutsålt redan nu, men delar man inte ut Lennart A Julins pokal redan tidigare när guldet är klart?

Solnalagets ”guldmatch” sålde slut på två timmar https://www.aftonbladet.se/a/4dev7E
2018-09-20, 12:09
Medlem
simonvps avatar
C:a 75 h kvar till matchstart och Bajen har inte släppt startelvan än!? Vad fan ÄR det här!?!?!
2018-09-20, 14:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Äre det största stockholmsderbyt som nånsin spelats eller? Eller finns det något derby som smällt högre än detta? Tänker just på hypen på förhand och allt som står på spel. Har bara hängt med under 2000 talet och kan inte komma ihåg något liknande. Var väl kanske där i början när gnaget blåränderna och bajen alla var topplag.
2018-09-20, 14:47
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Äre det största stockholmsderbyt som nånsin spelats eller? Eller finns det något derby som smällt högre än detta? Tänker just på hypen på förhand och allt som står på spel. Har bara hängt med under 2000 talet och kan inte komma ihåg något liknande. Var väl kanske där i början när gnaget blåränderna och bajen alla var topplag.
Tidigare rekordet mellan två Stockholmslag är på 36000 mellan bajen och dif. Dif har haft 48000 på en hemmamatch, men det var mot Ifk göteborg.
2018-09-20, 15:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Bajen-dif 2003 borde ha smällt lika högt (dif etta och Bajen tvåa om jag minns rätt, men poängavståndet kanske var lite för stort för att få riktig spänning?)

aik-dif 2007 och 2015 var på förhand heta också, men vid tillfällena var inget av lagen serieledare om jag minns det rätt. Bajen-dif 2001 måste ha smällt jävligt högt också, även fast boomen då av förklarliga skäl inte var lika hög då som nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in