2018-09-18, 07:57
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, bästa aktören igår var såklart speakern. Stoppish time, vem säger ens så liksom?

Vad heter denna hjälte? Ni som är Sirius, kan ni hjälpa mig här?

Han heter Åke Hammarström
2018-09-18, 08:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Tror ni Malmösupportrar på riktigt på guld eller är det driv bara? Jag vågar nämligen inte ge mig in på den bananen ännu ifall allt vore sarkasm.
Jag hoppas så länge chansen finns, men tror på guld kan man rimligtvis inte göra med 8 poäng upp och 9 matcher kvar. Guldet är AIK:s att förlora.

Men i mina mest navia stunder sitter jag och räknar ut att AIK på 21 matcher har tappat 15 poäng och att man på 8 matcher måste tappa 5 till (plus en förlust mot oss). Inte helt omöjligt
Senast redigerad av johnny_vicious 2018-09-18 kl. 08:54.
2018-09-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag hoppas så länge chansen finns, men tror på guld kan man rimligtvis inte göra med 8 poäng upp och 9 matcher kvar. Guldet är AIK:s att förlora.

Men i mina mest navia stunder sitter jag och räknar ut att AIK på 21 matcher har tappat 15 poäng och att man på 8 matcher måste tappa 5 till (plus en förlust mot oss). Inte helt omöjligt

Som AIK:are har jag mången gång gjort samma kalkyler fast med MFF i toppen. Skönt med omvända roller, även om man nu på riktigt är skraj för att tappa försprånget

Vinner vi derbyt kan det inte bli något annat än guld, men torskar vi tror jag vi tappar allt och slutar typ trea.
2018-09-18, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Tja, varför inte. Med den form han är i kan jag inte se att det nödvändigtvis skulle bli nämnvärt sämre att inte starta honom på söndag.

Frågan är vem som tar platsen i så fall, Barny kanske. Alternativt att man spelar Svendsen på topp, men han är inte heller i något vidare slag, även om jag tycker hans inhopp igår var helt okej (jävligt synd att inte ribbträffen satt). Paulsen finns ju som ett alternativ där uppe också, vore nog nyttigt mot AIKs starka backlinje. Men så vågad tror jag inte Billborn är.

Oavsett uppställning kommer det bli en jäkla match. Som en neutral åskådare vars lag jagar er blir det oerhört spännande. Kommer bara därför bli en sådan jäkla antiklimax och sluta med oavgjort.
2018-09-18, 12:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Oavsett uppställning kommer det bli en jäkla match. Som en neutral åskådare vars lag jagar er blir det oerhört spännande. Kommer bara därför bli en sådan jäkla antiklimax och sluta med oavgjort.

Du blir nog besviken om du vill ha spänning. Bajen kommer, baserat på dagsformen, knappt komma över egen planhalva. Just nu håller vi nog samma nivå som ett ösk eller ett Sundsvall.
2018-09-18, 12:38
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Du blir nog besviken om du vill ha spänning. Bajen kommer, baserat på dagsformen, knappt komma över egen planhalva. Just nu håller vi nog samma nivå som ett ösk eller ett Sundsvall.
Vilket jävla slag under bältet, jämföra sig med Gif som något negativt!

Sista oktober ska ni åka på kuk!
2018-09-18, 14:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vilket jävla slag under bältet, jämföra sig med Gif som något negativt!

Sista oktober ska ni åka på kuk!

Negativt? Bara en realitycheck!

Angående det sistnämnda så lär vi nog åka på även det ja...
2018-09-18, 15:17
Medlem
Otto Flicks avatar
https://www.svenskfotboll.se/nyheter/svff/2018/9/att-skalla-en-motspelare/

Al-Hakim har det inte lätt just nu.
2018-09-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Nära bortaresa, skön arena och fint lag men den överlägset största anledningen till att ha kvar Sirius i Allsvenskan 2019 är deras speaker, så jävla härlig och gammaldags!

Haha du måste vara den första att säga det.

Citat:
Ja, bästa aktören igår var såklart speakern. Stoppish time, vem säger ens så liksom?

Vad heter denna hjälte? Ni som är Sirius, kan ni hjälpa mig här?

"Stoppage time" säger han, med hemsnickrat uttal givetvis. Hans signum.

Åke är är väl allmänt kultförklarad i Sirius-kretsar. Har varit i klubben över 40 år och speaker i närapå 30. Han blir nog kvar till det bittra slutet.
2018-09-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Wow! Nån initierad får gärna tala om när det senast hände att en allsvensk match drog såpass med folk.

GAIS v Blåvitt 1959 tydligen 🙂
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska_publikrekord_i_fotboll

I division 2 😉
2018-09-18, 18:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ett kryss vore ju ett kanonresultat!
2018-09-18, 18:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Det är inte OK att DIF ligger där de ligger. Djurgården ska alltid sikta mot guld. Räcker det till topp tre så duger det.

Det här duger inte.

Özcan är taktiskt undermålig. Spelar 4-4-2 trots ont om anfallare och gott om mittfältare.

Trots Erik Johanssons inhopp borta mot KFF tog det ett antal matcher, minst sagt, innan Özcan förstod vad han - Erik - kunde bidra med där.

DIF vinner cup-guld ena veckan och förlorar mot BP nästa. Otroligt instabilt, helt olikt AIK som varit minst sagt stabila.

Malmö - sedan de gjorde sig av med MP - är också stabila.

Förläng inte med Özcan. Kontraktera en tränare som inte bara har erfarenhet av småklubbar i lägre serier.

Nån slags professionalitet. Där kommer kritiken mot Bosse Andersson in....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in