2018-09-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Nej, det gör en till en konspirationsteoretiker som odlar sina vanföreställningar på det allmännas bekostnad. Det är ingensomhelst skillnad mellan en genus"vetare" och vilken annan häxdoktor som helst som spår i benknotor och påstår sig kunna tala med andar. Alltihop bygger på att sälja en ovetenskaplig smörja till dumskallar som är korkade nog att gå på det. Och det är helt okej, om man håller sin sekterism i den egna kammaren. Problemet är att den extrema sekten feminism genomsyrar även den riktiga världen utanför foliehatten och det är precis det både Eberhardt och Germund Hesslow påstår. Båda uppbackade av den verkliga vetenskapen, I might add...
Inte mycket argument där. Vill du försöka igen eller nöjer du dig med att tycka si och så?
Citera
2018-09-18, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
http://www.varldenidag.se/nyheter/kand-psykiater-genus-teorier-ar-kvacksalveri/reprim!s1FhAevDdKHmiaRj3up38A/
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7041858

Kommer detta tystas ner, eller kommer alla feminister och genusvetare gå bärsärkagång och kräva Eberhards huvud på en påle nu?

Nä han har koscherstämpel och får tycka vad han vill.

/Johan
Citera
2018-09-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Inte mycket argument där. Vill du försöka igen eller nöjer du dig med att tycka si och så?

Tyckte det var fullgoda argument som var underbyggda med sanningshalt ca tio gånger mer än en hel genusteroretisk doktorsavhandling.
Citera
2018-09-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Hittade studien hon förmodligen refererar till och den utgår från kvinnan. Vilket alltså bekräftar att män har runt 90% mer överkroppsstyrka än kvinnor.

https://europepmc.org/abstract/med/3967432

Som sagt, om kvinnor har 50% av männens överkroppsstyrka betyder det alltså att män har 100% mer överkroppsstyrka än kvinnor. 90% mer överkroppsstyrka hos män betyder alltså inte att kvinnor bara har 10% av männens överkroppsstyrka.

Du förstår således fortfarande inte den språkliga fadäsen med att skriva:

"Män har 90% mer överkroppsstyrka än kvinnor."

om jag hade skrivit:

Karin tjänar 90% mer än Elvira.

Hur hade du automatiskt räknat?
hmm?
från Elviras eller Karins lön?

bara lär dig uttrycka dig rätt.
Citera
2018-09-18, 19:59
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

om jag hade skrivit:

hmm?

Om Elvira hade tjänat 100 tusen kronor i månaden hade jag räknat ut att Karin tjänar 190 tusen kronor i månaden. Alltså nästan dubbelt så mycket.

90% av 100 tusen är 90 tusen. 90 tusen + 100 tusen = 190 tusen.

Det är rätt uppenbart.
Senast redigerad av Darwinist 2018-09-18 kl. 20:06.
Citera
2018-09-18, 19:59
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Nej tar vi info från din egen länk så säger den att kvinnorna där hade ca 60% av männens stryka,
inte 10% alltså.

Sluta måla i dig i ett fjantigt hörn, du har läst fel bara erkänn det nu så kan vi gå vidare.

Om män är 90% starkare än kvinnor betyder det inte att kvinnor bara har 10% av männens styrka. Kvinnors styrka är då ca 52% av männens.

Edit: såg att det redan påpekats, men men...
Senast redigerad av RedX 2018-09-18 kl. 20:02.
Citera
2018-09-18, 20:00
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Om män är 90% starkare än kvinnor betyder det inte att kvinnor bara har 10% av männens styrka. Kvinnors styrka är då ca 52% av männens.

Precis. Jag försökte förklara det trots att jag var dödstrött på jobbet.
Citera
2018-09-18, 20:20
Medlem
RedXs avatar
Citat:

om jag hade skrivit:

hmm?

Anna tjänar 12 000 kr
Britta tjänar 9 000 kr

Anna tjänar 33% mer än Britta.
Britta tjänar 25% mindre än Anna.

När jag jämför Annas lön mot Brittas använder jag Annas lön i täljaren och Brittas i nämnaren.
När jag jämför Brittas lön mot Annas använder jag Brittas lön i täljaren och Annas i nämnaren.

I båda fallen ovan är det glasklart (för de flesta) vad man menar.

Ett påstående om att det ”skiljer x% i lön mellan Anna och Britta” (som i ditt tidigare exempel) är däremot oprecist eftersom det inte ger läsaren tillräcklig information för att kunna säkerställa vad som avses. Man måste specificera vad skillnaden ska ställas i relation till. Det är antingen ett pedagogiskt misstag, eller ett möjligt försök att vilseleda läsaren. Hur effektivt det kan vara har illustrerats i den här tråden då ett par användare inte har förstått att ”män är 90% starkare” och ”kvinnor har 55% av mäns styrka” är samma sak (frånsett avrundningar).
Senast redigerad av RedX 2018-09-18 kl. 20:22.
Citera
2018-09-18, 20:21
Medlem
Scrapers avatar
Matematik, precis som biologi, är väl något vissa inte har ens basala kunskaper i, men ändå ska de hålla på och uttala sig. Minns denna Gudrun Schyman-klassiker:

Citat:
“man kan räkna på hitan och ditan”

https://uvell.se/2017/10/14/hitan-och-ditan-med-feministernas-budget/
Citat:
Sedan redovisar de direkt det överskott de själva anser att de har efter 179 sidor feministiskt räknande hitan och ditan. Vilket naturligtvis inte stämmer alls eftersom deras finansiering inte tar hänsyn till det mest elementära – verkligheten.
Citera
2018-09-18, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
... sa genusfeministen.

Det är lite som att diskutera med en vegan. Det finns alltid något muskelbyggande undantag någonstans i världen som veganen kan kasta fram som exempel på varför den egna bristsjukdomen är att föredra framför en normal kost. Du orkar dock inte gå så långt. Du konstaterar bara att jag har fel, med en överlägsen fnysning. Du imponerar inte på någon.

Du förstår, när det gäller feminism så behövs inga argument. På precis samma sätt som att man inte behöver bry sig om underbyggda argument mot folk som tror på spöken eller påstår sig kunna spå i kort, på samma sätt behöver man inte bry sig om vad genusdårar tycker. Ni är vad normala människor skrattar åt.
Citera
2018-09-18, 20:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Se moderatormeddelande innan ni gör inlägg. Diskussionen här skall ha åtminstone någon koppling till Eberhards bok // Mod
Citera
2018-09-18, 21:05
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Eberhard utsätter sig för fara, dels för att det finns aggressiva "feminister" som kan angripa honom fysiskt, minns attacken på Warhol. Men han angriper den stora och välfinansierade genusindustrin som har många, många medlöpare på sin lönelista. I bästa fall får han inte längre ge ut böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in