2018-09-18, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Är det inte osedvanligt korkat att skriva uppenbart felaktiga uppgifter som vem som helst kan kolla. När du nu dragit idiot-siffror ur röven två gånger om att det till 90 % bara handlar om Invandring, "svartingar" och SD om man tex går in på nya inlägg så tänkte jag bara visa hur fel du har. De översta trådarna nu när jag kollade var:

Love Island Sverige
Vardagliga funderingar/påannonseringar som inte kräver korrekta svar eller kommentar
Elev misstänks ha våldtagit lärare på gymnasieskola i Småland 20180914
Allt om Calcio! 2018/2019
Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Varför får veganer ett visst utseende?
Konservatism och familj - En samlad diskussion
Huskvarna: Gheorge ”Gica” Hortolomei-Lupu mördad i park
Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Vad lyssnar du på just nu?
Snålhet hos killar
Skvaller om Pernilla Wahlgren och hennes familj?
Marvel Cinematic Universe
En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2018
För & Nackdelar att skriva mig i Thailand
Hur ska Svenska statsskicket skydda sig mot klanröstning?
Satan existerar
Urstark svensk tillväxt – krossar förväntningarna
Sverige har för få nyklassicistiska byggnader.
Tråden om strategier för fonder
Mångkulturförespråkaren Barbara Spectre får Konungens medalj 2018
personal som BARA pratar engelska
Mobilt bredband och rensade cookies - Lämnar min dator spår?
Hur kunde SD öka mycket mer mellan 2010-2014 jämfört med 2014-2018?
Turkiet gör bail-out - Konfiskerar turkiska bankkonton?
Silikontjejer
Konflikten i Syrien
Kopplingar/likheter mellan EU och Nazityskland.
Vad är det för fel på folk som äter MAT i omklädningsrummet?
118 Vittnen till Explosioner i FDNY Oral Histories of 9/11
Skvaller om Christer Lindarw
Den stora skvallertråden om Anna Book!
Vägra chip
Vad tjänar en sjuksköterska från högskolan?
Hur känner ni män er förtryckta av feminismen?
Champions League Tipset 2018/2019
Vad hände med Janet Jackson?
Göteborg: Eddie Svensson, 31, hittad död i bostad 2018-03-09, polisen misstänker mord
Hur gör alla kunniga på fb för att bli tvärsäkra experter på kvinnor och relationer?
Vilket spel enligt er har bäst atmosfär?
Varför är folk så emot apple prylar
LSD - stora tråden om olika blotters
Nya anlända Syrier får jobb jag arbetslös i 6 år /Red Mod
Bankaktier vid krasch - säkraste investeringen på sikt?
S föreslår inte en talman från egna partiet
Förstår Svensken att vi importerar folk som en dag kommer halshugga oss?
Komplexa tal räkna ut absolutbelopp
Sista bokstaven djur
David Eberhards "Det stora könsexperimentet"
Brev från Telia mfl. angående fildelning
Finns det något skvaller om Amy Diamond?
Bästa låtarna som få hört
Bostadsbubbla i Sverige?
Drifttekniker inom kraft & värmeprocess, någon med erfarenhet?
Dumpad och det kändes förhastat från hans sida
Tror Löfven han kan köpa regeringsmakten genom att ge bort talmanposten?
Vad tänker du på när jag säger...?
Bildnummer battle!
Den stora chattråden
Motorbromsning - körningens offsideregel: Ingen vet vad det är
Alpina tävlingssäsongen 2017/2018
Exhibitionistiska gymtjejer
Hur "sparar" man i aktier?
Helkroppsorgasm hos män
Kvinnlig anställd på Umeå kommun våldtogs på hembesök hos ungdom
Sjuk av invandringen
Thaimassage i Sverige
Misshandlad
Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Idol 2018
Fluginvasion i lägenhet
Måste man skjutsa hem barn från fotbollsmatch utan ersättning?
Stesolid (diazepam, Valium, Apozepam) fanclub
Inrikes minister Morgan Johansson
Skvaller om Magnus Uggla?
Är det värt att gå över till dator istället för konsol?
Värk i benen
Android vs iOS vs resten
Låna pengar i Luxemburg.
Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Knivig situation kring arbete utomlands/försäkringskassan
Skvaller om Mia Skäringer?
Matteuppgiftstråden
Mellanmål som är energirikt, sockerfritt, ej hårt och tål rumstemperatur

Inte i något av de fall jag gick in och kollade inlägg så var trådarna kapade av OT-inlägg om invandring. Inser du att du har rent löjligt fel och att forumet är så mycket större än du tror.

Ok. Du har inte hjärnan att förstå att nya inlägg ändras varje sekund/minut.

Så du tycker att jag är helt ute och cyklar med min kommentar?

"allt" handlar om invandring. Svartingar.. SD 2018, och nu 2022!!!

Har jag fel? 😎

Du kan inte ens påstå att jag Har fel.

Men du tillhör förmodligen dom som tycker det är spännande att skriva neger anonymt på internet.

Exploderade inte flashback efter det stod klart att SD bara fick 18%????

Handlar inte dom flesta trådar om invandring?

Jag kan återkomma med print screen på nya inlägg när jag känner för det? precis som du gjorde nu.

Du kan inte neka till att det mesta handlar om invandring nu för tiden.

Jag har hängt här sen tidigt 2000. Så haka inte upp dig på min regg...
Citera
2018-09-18, 18:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Den Svenska rankingen fortsätter att sjunka.

När tråden startade 2018-07-28 var den svenska rankingen plats 34

kollar man idag så är man nere på 42 plats och ser ut att sjunka hela tiden

https://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org
Märkligt. Idag nån vecka eller så senare är Flashback på 50-listan fjärde från botten - plats nr 46.
https://www.alexa.com/topsites/countries/SE
Vänta några veckor till och Flashback kanske inte ens kommer vara med på topp 50-listan (Sverige).

Vad sjutton hände med "Nordens största forum"?

34 - 42 - 46 - how low can we go?
Citera
2018-09-18, 20:09
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ok. Du har inte hjärnan att förstå att nya inlägg ändras varje sekund/minut.

Ehhh, jo, vad har det med något att göra?

Citat:
Så du tycker att jag är helt ute och cyklar med min kommentar

Ja, eftersom det så uppenbart är felaktigt.

Citat:
"allt" handlar om invandring. Svartingar.. SD 2018, och nu 2022!!!

Nej (såvida du inte har en synnerligen underlig uppfattning om vad "allt" innebär. Tidigare skrev du 90 %, det är också fel)

Citat:
Har jag fel? 😎

Ja, synnerligen

Citat:
Du kan inte ens påstå att jag Har fel.

Jo. Du har fel.

Citat:
Men du tillhör förmodligen dom som tycker det är spännande att skriva neger anonymt på internet.

En av de sämre ad hominem på ett tag.

Citat:
Exploderade inte flashback efter det stod klart att SD bara fick 18%????

Nej, såvida du inte har en väldigt underlig definition av exploderade. Politik inrikes dominerades givetvis av valet, men Flashaback är lite mer än det delforumet.

Citat:
Handlar inte dom flesta trådar om invandring?

Nej, det gör dom inte. Du är väl rimligen läskunnig så det är helt obegripligt att du skulle kunna få för dig att de flesta trådar på forumet handlar om invandring. Vet du vad de flesta betyder?

Citat:
Jag kan återkomma med print screen på nya inlägg när jag känner för det? precis som du gjorde nu.

Absolut. Hur skulle det annars gå till om vi ska undersöka ditt påstående om Nya inlägg. Vill du vara seriös så tar du och kollar ett visst klockslag (eller random klockslag) under någon vecka och räknar andelen trådar som handlar om invandring.

Citat:
Du kan inte neka till att det mesta handlar om invandring nu för tiden.

Jo. jag börjar allvarligt undra över din ordförståelse. Vad anser du att det mesta betyder?

Citat:
Jag har hängt här sen tidigt 2000. Så haka inte upp dig på min regg...

Jag skiter väl i när du är reggad! Vad har det med saken att göra? Du verkar vara en mycket underlig typ
Citera
2018-09-18, 20:59
Medlem
FUGU--BUGUs avatar
For several days, the number of visitors has been between 50-55 thousand. Last yesterday, admin has raised a lot of visitors to over 60 thousand. But it's 60,000 or 600,000 does not matter. We can see the truth out there. You can get back the forum to its place again with some bots. Maybe the forum already has? About 65 thousand online at 9 o'clock? -D

Has it happened a strange thing in Sweden last days? When did flashback have 65,000 online everyday? host would not handle it. But good try of the napkin.
Citera
2018-09-18, 21:15
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Flashback är det enda stället med så hård moderering.
Hur ska jag kunna exemplifiera bättre?

Du kan ju lista eller länka till de forum som du menar är friare för att ta några exempel.
Citera
2018-09-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du kan ju lista eller länka till de forum som du menar är friare för att ta några exempel.
Har redan gett exempel.

Detta är ju en fristad för pedofiler och nazister, som på andra ställen inte får göra sin röst hörd alls.
Men i övrigt så är OT regeln den största anledningen till att diskussionerna är friare på andra ställen än här.
Citera
2018-09-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU--BUGU
For several days, the number of visitors has been between 50-55 thousand. Last yesterday, admin has raised a lot of visitors to over 60 thousand. But it's 60,000 or 600,000 does not matter. We can see the truth out there. You can get back the forum to its place again with some bots. Maybe the forum already has? About 65 thousand online at 9 o'clock? -D

Has it happened a strange thing in Sweden last days? When did flashback have 65,000 online everyday? host would not handle it. But good try of the napkin.

Almost 70.000 now. Siffran kan knappast stämma. Det är något fel i räknaren. Error.
Citera
2018-09-19, 00:02
Medlem
FUGU--BUGUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Almost 70.000 now. Siffran kan knappast stämma. Det är något fel i räknaren. Error.

Not wrong at the counter. When things go bad now, as it does for the forum, one has decided to increase "online" it's easy to make that change. In reality, maybe it's only 10K guests but you can change it so it gets 70K as it was late at night. The time is twelve at night and 52K online? Who believes in it?

I can explain why the numbers are manipulated, when an advertiser wants to see a forum's number of guests looking at it, when it's low, you choose other sites. To manipulate it and keep and get new advertisers, you are taking awful tactics as you do now. If I am wrong, ADMIN can respond to my statement. Not a shit as a moderator.

I've done some static, I'll pick it up later.
Citera
2018-09-19, 00:22
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Märkligt. Idag nån vecka eller så senare är Flashback på 50-listan fjärde från botten - plats nr 46.
https://www.alexa.com/topsites/countries/SE
Vänta några veckor till och Flashback kanske inte ens kommer vara med på topp 50-listan (Sverige).

Vad sjutton hände med "Nordens största forum"?

34 - 42 - 46 - how low can we go?

Eh ? Jämföra Flashback med ex Ebay (plats 43) eller Microsoft (plats 42) Är väl knappast relevant.
Vilka andra FORUM är mer besökta ? Få kan man knappast räkna in sajter som Facebook eller Tradera, blocket eller wikipedia.
Citera
2018-09-19, 07:36
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Eh ? Jämföra Flashback med ex Ebay (plats 43) eller Microsoft (plats 42) Är väl knappast relevant.
Vilka andra FORUM är mer besökta ? Få kan man knappast räkna in sajter som Facebook eller Tradera, blocket eller wikipedia.
Tittar man på Graf kurvan så har den fallit sedan Juni månad ganska så kraftigt för FB medans den har stigit något för Microsoft och pendlat mellan 37 och 44 global världsranking för Ebay från okt förra året till nu.

Global världsranking för:
Microsoft är plats 42
Ebay är plats 40
Flashback är plats 9329

Det som ökar för FB är antal onlinetimmar per användare 8:06/dag, vilket innebär att vissa användare är online dygnet runt i stort sätt. Jag själv har nog inte mer än sammanlagt den tiden på en vecka om det ens.

2014 var FB på 22:a plats när jag tittade på Wikipedia för en månad sen men nu är den uppdaterad till plats 45 5 sep 2018.
Citera
2018-09-19, 09:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Intressant, jag har alltid varit dålig på siffror, men märkt hur många, många bra användare försvunnit från Flashback, men däremot hur andelen som argumenterar med Snopes-länkar, sprutar ut sig inlägg av substanslös karaktär har ökat.

När jag var liten, för de var jag när besökte Flashback första gången, så hade det ett rykte om fria diskussioner och info om allt. Idag har det, som jag uppfattar det, tvärtom bland kidsen och Flashback har fått ett dåligt rykte överlag. "Där man inte får säga någonting" (om man inte vill basha loss på invandrare, prata om vilket knark man ska äta till middag typ) och om de är nått svenskar är allergiska mot så är det hyckleri

Admin lyssnade ju också på Dofterna, som inte kunde söka på (((judar))) och det förbjöds, (FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback? alltså någonting som inte är ett regelbrott, och direkt strider mot
Citat:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.
Härifrån så anade jag att det var Highway to Tel-Aviv

Och censureringen är totalt makalös, som jag framfört hur många gånger som helst och behöver inte ta hela historian nu igen men man har vänt på reglerna i princip, för att få censurera och styra diskussioner.
Inlägg som är helt topic, men av någon anledning ej passar, tar man sig friheten att radera lite hur man vill.

Exempel: (FB) Regeringen passar på att skicka 2 miljarder kronor till Gaza innan valet
Var en stor diskussionen, så BOOM! censuren slog till, med full kraft. Motivering var att inlägg som handlade om varför behovet fanns inte var Politik Inrikes, så de skulle bara handla om de inrikes politiska konsekvenserna. Då det är bistånd så är det ju topic vad pengarna går till.
Det är ett rätt bra exempel på den extrema detaljstyrning man ägnar sig åt, här förekom även judar och Israel där kritik inte är OK och där Flashback är extremister.

Detta har ju gjort att de så de användare som kunde föra en egen självständig tanke lämnat. Många iallafall.
I denna tråden framkom att Flashback nu infört någon form av "veritabla inlägg" dvs det du skriver ska kunna bevisar i någon form, som en rättegång och inte ett diskussionsforum.
Men admin var fine med det. (FB) Fel att betrakta alternativa förklaringar som OT

"Sveriges största forum för yttrandefrihet och självständigt tänkande" -som det förr stod vid Google på Flashback, är nu ett regelbrott. Och de är de mest extrema censuranhängare som sitter som Moderatorer.

Men admin kanske jobbar på detta nu.
Nyligen kom: (FB) Nytt forum: Historiska olyckor och katastrofer (ÄNTLIGEN admin, det där är prioteringar!)

Seriöst, Inte en chans att man av misstag råkat driva Flashback Forum såhär. Att ingenting görs, och att det alltid är samma visa som spelas upp när någon kritik kommer på tal och moderator tar fram fiolen och "Neeej, nåt sånt förekommer inte här" och ingenting händer i positiv riktning gör att jag helt ärligt inte tror att detta bekymrar Flashback. Man har vänt så extremt på hela synen att det ligger något bakom, och att förlora användare ses troligen bara som en fördel, en arbetsbörda mindre. Färre användare på deras Hitlist där tänkbar "känslig" info kan komma ut och enklare att driva det i riktning mot ett forum där de godkända narrativ diskuteras i den kontrollerade form man föredrar.
(Via Tel-Aviv)
Citera
2018-09-19, 13:56
Medlem
najass avatar
OT raderat. Judekonspirationer hör inte hemma här. Dessutom; om man får ett inlägg raderat är det inte världens smartaste grej att posta det igen, och utöver upprepning av 0.03 även slänga in lite 0.06-regelbrott.

Läs reglerna: https://www.flashback.org/regler
Läs FAQ:en: (FB) Flashback Forum FAQ

Så slipper ni onödiga varningar

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här