2018-09-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, inför den här säsongen införde man att man får registrera kontraktslösa spelare även utanför fönstret. Förut kunde det ibland gå med dispens tror jag.
Regeländringen man gjorde var att skippa dispenserna som var luddiga och tillsynes godtyckligt utdelade. Nu är det fritt fram att registrera kontraktslösa spelare på våren men efter att sommarfönstret stängt får man inte registrera någon alls.

Det borde alltså inte vara möjligt att ta in honom nu men eftersom NBT lagt av så satt Sirius antagligen fortfarande på hans licens och behöver inte registrera honom som ny spelare hos förbundet, lite som MFF gjort någon gång med Jonnie Fedel när det krisat.
Citera
2018-09-18, 14:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hoppsan, Busch Thor gör omedelbar comeback i Sirius. Skrivit på kontrakt som sträcker sig över 2020. Han har hängt kring laget rätt mycket under säsongen faktiskt. Blir det skit i höst får han leda återtåget..

Nåväl, som skrivits är valet över (även om det kan bli nyval) och han måste väl finna nåt att göra igen. Sedan är han väl inte lastgammal direkt heller.
Hur nära är han comeback rent formmässigt? Har han tränat så han kommer kunna vara med i höst?

Citat:
Ja, inför den här säsongen införde man att man får registrera kontraktslösa spelare även utanför fönstret. Förut kunde det ibland gå med dispens tror jag.

Dispensen gavs om spelaren ifråga "aktivt hade sökt andra klubbar" under transferfönstret samt om han varit kontraktslös länge och väl (lex Hedman till chelsea). Det var inte det lättaste att få dispens.
Elmander fick det t.ex. inte för ÖIS av den förstnämnda anledningen. Sedan skrev han ju på för säsongen efter men ändå.
Citera
2018-09-18, 15:28
Medlem
Steff83s avatar
Tyckte väl att det var lite tidigt att sluta för Busch Thor nu när hans karriär stod på topp. Gissar att det var frugan som tryckte på för att han skulle vara hemma mer med barnen när hon som bekant troligen har väldigt ont om tid.
Citera
2018-09-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Regeländringen man gjorde var att skippa dispenserna som var luddiga och tillsynes godtyckligt utdelade. Nu är det fritt fram att registrera kontraktslösa spelare på våren men efter att sommarfönstret stängt får man inte registrera någon alls.

Det borde alltså inte vara möjligt att ta in honom nu men eftersom NBT lagt av så satt Sirius antagligen fortfarande på hans licens och behöver inte registrera honom som ny spelare hos förbundet, lite som MFF gjort någon gång med Jonnie Fedel när det krisat.

Okej, då förstår jag. Detta har man säkerligen säkrat upp, övertalningskampanj har skett hela säsongen och han har hängt på massa träningar. Det fanns liksom inga andra lag med i bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nåväl, som skrivits är valet över (även om det kan bli nyval) och han måste väl finna nåt att göra igen. Sedan är han väl inte lastgammal direkt heller.
Hur nära är han comeback rent formmässigt? Har han tränat så han kommer kunna vara med i höst?

Det tar nog hela vägen till ett ev. kval innan han gör sig rättvisa iaf, det är kommande två år på kontraktet som blir grejen. Med Kindlund som tvingats sluta under säsong och en Razak som inte får till kroppen är det dock så att han kan behövas omgående på mittfältet vid en avstängning eller skada. Men i första hand tror jag det bara blir aktuellt med inhopp i höst.
Citera
2018-09-18, 18:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Stahre tillgänglig. Vem nappar?
IFK när man insett att Poya inte är frälsaren?

Alternativt Elfsborg när de insett att Thelin är helt värdelös?

Bubblaren: AIK om Norling schabblar bort guldet.
Senast redigerad av junaz 2018-09-18 kl. 18:04.
Citera
2018-09-18, 19:54
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Han är väl rätt impopulär i AIK o IFK kretsar? Elfsborg skulle vara ett bra alternativ. De om någon skulle behöva lära sig spela försvar.
Citera
2018-09-19, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Han är väl rätt impopulär i AIK o IFK kretsar? Elfsborg skulle vara ett bra alternativ. De om någon skulle behöva lära sig spela försvar.

Tja, det där är extremt tudelat i våra kretsar. Han fick det han pekade på, misslyckades 2012 men förde oss sedan åter till toppen och en cuptitel innan han fick sparken av Gren.
Visst var det ofta extremt defensivt, visst var det inte det vackraste man sett men vi var med i toppen igen iaf.

Dock skall vi givetvis ge Poya mer tid, allt annat är direkt befängt.
Citera
2018-09-19, 23:30
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

AIK kan du skriva bort direkt, finns inte en chans att Micke Stahre tränar AIK inom flertalet år. Han har ju en tendens att inte fullfölja sina avtal.

Vill du ha en riktig bubblare, eller snarare bomb, så är Djurgården en sådan. Berggren och Bosse lämnar efter säsongen och Özkans kontrakt går ut. En nystart är på gång. Micke Stahre till Djurgården vore en riktig skräll men den är inte särskilt tänkbar i nuläget.

Annars är väl Elfsborg som du nämner nära till hands.

Göteborg kommer fortsätta köra på Poya.
Citera
2018-09-20, 04:03
Medlem
Poya är fan grym! Killen är ung ge han lite tid..
Citera
2018-09-20, 17:01
Medlem
Jag har pikat heif så mycket att jag inte orkar göra det mer men vad har man för värvningsstrategi egentligen?

Man har sen tidigare ekonomiska problem som gör att man inte kan betala arenahyran men värvar in Rasmus Jönsson, Wanderson och Holgersson under ett övergångsfönster. Ingen av dessa kan jag tänka mig sitter på juniorlöner.

Som väntat bubblar det efter detta upp till ytan att heifs ekonomiska situation förvärras och nu verkar (kan bara vara rykten men är nyfiken även om han inte skulle komma) Alex Farnerud också vara på väg till klubben.

Hur fan resonerar man? Inte är det några unga spelare man värvar heller med chans att sälja tillbaka pengarna på sen.
Citera
2018-09-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag har pikat heif så mycket att jag inte orkar göra det mer men vad har man för värvningsstrategi egentligen?

Man har sen tidigare ekonomiska problem som gör att man inte kan betala arenahyran men värvar in Rasmus Jönsson, Wanderson och Holgersson under ett övergångsfönster. Ingen av dessa kan jag tänka mig sitter på juniorlöner.

Som väntat bubblar det efter detta upp till ytan att heifs ekonomiska situation förvärras och nu verkar (kan bara vara rykten men är nyfiken även om han inte skulle komma) Alex Farnerud också vara på väg till klubben.

Hur fan resonerar man? Inte är det några unga spelare man värvar heller med chans att sälja tillbaka pengarna på sen.
Var det inte någon extern ekonomisk källa som finansierat några av dessa "stjärnor"?
Citera
2018-09-21, 10:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Var det inte någon extern ekonomisk källa som finansierat några av dessa "stjärnor"?

Den ekonomiska externa källan stavas väl som alltid Helsingborgs Kommun...

Nu tog vi förvisso in externa investerare med men det var ju för att inte riskera vår egen ekonomi än mer, HIF har ju varit i skiten flera gånger innan men uppenbarligen inte gjort läxan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in