2018-09-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han som var en sådan "killer" i straffområdet. Fick inga bollar att jobba på, eller hur var det nu ville91 uttryckte sig.
Krpic är i Zeljeznicar, bekanta Europa Leaguemotståndare. Han har gjort 10 mål på 13 matcher. Just nu toppar Zeljeznicar ligan.

Absolut var han en värvningsflopp för det, även om han inte kostade särskilt mycket pengar.
Citera
2018-09-17, 16:39
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vrdoljak och Krpic. Man kan inte direkt hävda att de var "välscoutade". Krpic var dessutom samma sorts anfallare som det redan fanns gott om i AIK då. Vrdoljak vet jag inte vem som söp till när man tog in honom. Som sagt känns som att man tog dem två på måfå.
Jaså, ja självklart. Jag har redan förträngt de två spelarna och våren 2017 vilket gjorde att jag fick för mig att du syftade på våra, mer okända, värvningar i år; Robin Jansson och Heradi Rashidi. Det hade varit ett hån mot din egen kunskap och trovärdighet men håller absolut med dig om Krpic och Vrdoljak. Ber om ursäkt för missförstånd.

Citat:
Han som var en sådan "killer" i straffområdet. Fick inga bollar att jobba på, eller hur var det nu ville91 uttryckte sig.
Visst är Krpic bland det sämsta jag sett i AIK senaste tio åren men faktum är att han i grunden är en bra anfallare, det är det inte på något sätt snack om. Leverar duktigt i Bosnien just nu. Dock gör det inte hans sejour hos oss bättre.

Hursomhelst, det slår mig varje gång hur lite kritik Vrdoljak får. Han är, däremot, kanske den sämsta fotbollsspelaren jag sett i Allsvenskan. Grabben hade varken konditionen eller den offensiva/defensiva förmågan för att spela i Allsvenskan och mot sommaren fick Salétros kliva ut och vikariera på den kanten. Kommer ihåg hur Michael Omoh hade lekstuga på den kanten mot Vrdoljak.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-09-17 kl. 16:41.
Citera
2018-09-17, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Jaså, ja självklart. Jag har redan förträngt de två spelarna och våren 2017 vilket gjorde att jag fick för mig att du syftade på våra, mer okända, värvningar i år; Robin Jansson och Heradi Rashidi. Det hade varit ett hån mot din egen kunskap och trovärdighet men håller absolut med dig om Krpic och Vrdoljak. Ber om ursäkt för missförstånd.

Visst är Krpic bland det sämsta jag sett i AIK senaste tio åren men faktum är att han i grunden är en bra anfallare, det är det inte på något sätt snack om. Leverar duktigt i Bosnien just nu. Dock gör det inte hans sejour hos oss bättre.

Hursomhelst, det slår mig varje gång hur lite kritik Vrdoljak får. Han är, däremot, kanske den sämsta fotbollsspelaren jag sett i Allsvenskan. Grabben hade varken konditionen eller den offensiva/defensiva förmågan för att spela i Allsvenskan och mot sommaren fick Salétros kliva ut och vikariera på den kanten. Kommer ihåg hur Michael Omoh hade lekstuga på den kanten mot Vrdoljak.

Ingen fara. Vi pratade om spelare i obskyra europeiska ligor så var de två de första som jag kom att tänka på. Jag följer fotbollen på balkan och tyckte att det var märkligt att man gick efter Krpic, speciellt när han endast haft en bra säsong innan och verkar om jag ska vara ärlig för mycket hemkär för att bli utlandsproffs, misslyckades även bl.a. i Iran efter sejouren i AIK.

Vrdoljak vet jag inte riktigt var man hittade honom, aldrig hört talas om honom innan han helt plötsligt blev klar för er och dessutom hade han aldrig spelat på en högre nivå, som tur var så var det endast ett lån.

Dock verkar man vara väldigt bra när man värvar målvakter där nerifrån, Turina, Janosevic samt Petric.
Citera
2018-09-17, 19:09
Avslutad
Citat:

Jag tror fortfarande att han hade kunnat bli en okej spelare i Allsvenskan. Hans stora problem var att han skrev på för AIK där man har kort inkörningsperiod samt att det sättet som AIK spelar inte alls passar hans spelsätt.
Citera
2018-09-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
...

Stipe var väl bara på "lån" och gjorde sex allsvenska matcher. Tveksamt om det ens räknas som värvning?
Citera
2018-09-18, 11:36
Medlem
Hoppsan, Busch Thor gör omedelbar comeback i Sirius. Skrivit på kontrakt som sträcker sig över 2020. Han har hängt kring laget rätt mycket under säsongen faktiskt. Blir det skit i höst får han leda återtåget..
Citera
2018-09-18, 12:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hoppsan, Busch Thor gör omedelbar comeback i Sirius. Skrivit på kontrakt som sträcker sig över 2020. Han har hängt kring laget rätt mycket under säsongen faktiskt. Blir det skit i höst får han leda återtåget..

Valkampanjen är över och han behöver inte vara hemmaman längre?
Citera
2018-09-18, 12:24
Medlem
Citat:
Valkampanjen är över och han behöver inte vara hemmaman längre?

Mellan raderna är det väl lite så. Den minsta får väl kanske börja på förskola nu och ja då är det antingen civilt jobb eller spela boll igen.
Citera
2018-09-18, 12:26
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Hur funkar det här, kan han verkligen registreras för spel i höst?
Citera
2018-09-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Hur funkar det här, kan han verkligen registreras för spel i höst?

Ja, inför den här säsongen införde man att man får registrera kontraktslösa spelare även utanför fönstret. Förut kunde det ibland gå med dispens tror jag.
Citera
2018-09-18, 12:35
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ja, inför den här säsongen införde man att man får registrera kontraktslösa spelare även utanför fönstret. Förut kunde det ibland gå med dispens tror jag.

Okej. Ja, som jag minns det var det så och AIK fick aldrig dispens minns jag väl med haha, bland annat en finländsk spelare Forsell tror jag han hette.
Citera
2018-09-18, 12:56
Medlem
Jaxxxs avatar
Stahre tillgänglig. Vem nappar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in