2018-08-09, 21:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad menar du med det? Till och med Jesper Jansson säger ju att det är lån + köpoption.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/marcus-degerlund-lanas-ut-till-ifk-goteborg/

I övrigt ryktas Robin Söder och en norsk innermittfältare in till Blåvitt:

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/profilen-kan-atervanda-till-ifk-goteborg/
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/norrman-hogst-upp-pa-blavitts-onskelista/

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Missförstod den lite märkliga formuleringen, sorry.

Blir inte heller klok på formuleringen.

”Vi tror jättemycket på Marcus men tar ändå risken att Gbg kan köpa loss honom, även fast vi nog är säkra på att Marcus själv inte vill spela i den pissklubben framöver, plus att de inte lär ha råd att pröjsa optionen.”

Så väljer jag att tolka undertexten i det uttalandet.
Citera
2018-08-09, 22:05
Medlem
Korders avatar
Att Fjóluson lämnar Peking känns ju inte helt okej, men jag antar att detta varit på gång en tid och att det var därför man precis värvat Larsen från Groningen. Johansson - Dagerstål känns nämligen inte som en hit i mittlåset, med tanke på att de har samma spelmässiga svagheter (och styrkor).
Citera
2018-08-10, 03:36
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Haha vadå läsförståelse? När skulle jag läst på Hammarbys sida menar du?
Ja innan du yttrar dig om något ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
Ja hur står det till med läsförståelsen? 100-29,6 = 70,4 %, så amerikanen (Anschutz Entertainment Group Sweden AB) plus fem övriga investerare äger ca 70 % av Hammarby fotboll.

”...Hammarby IF Fotbollförening vid utgången av 2011 äger 50,4% av rösterna...”
VAD är det som är svårt att förstå?
De externa finansiärerna petar in mer pengar ja. Men Hammarby IF FF äger fortfarande majoritetsbesluten.
Citera
2018-08-10, 06:58
Medlem
dovAkins avatar
Tror ändå Eddhari är en bra värvning. När stänger fönstret?
Citera
2018-08-10, 08:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Gjorde 21 matcher för oss ifjol och gjorde knappt något misstag, även om han givetvis fortfarande är lite valpig. Blev uttagen till U21-landslaget i höstas men fick en huvudskada strax innan samlingen.

I mitt tycke är han modig och duktig med vänsterdojan. Passar perfekt bredvid en ledartyp, ex DBW som fick Aidoo att blomstra hos oss. Har att lära i positionsspelet och behöver lite mer muskler, mår bra av att ha en rutinerad VB utanför sig.

Har fått mycket beröm i Frej under våren.

Man tror fortfarande mycket på honom i Bajen men han petar inte Fällman/Fenger/Paulsen. I vinter kommer sannolikt jättelöftet Odilon in också så vettefan vad som händer med Degerlund i framtiden.

Tror han kommer passa bra som VMB i er trebackslinje, glad för att ni inte fick lånet med köpoption som det ryktades om.

Tackar för info!
Lite beroende på vad vi får in på mitten kan han få Calisir bredvid sig i försvaret. Får vi in Keita på mitten så kan vi flytta ner Calisir igen. Då blir trebackslinjen Starfelt-Calisir-Degerlund isf. DBW får då återgå till reservplatsen.
Det hela medför givetvis att den totala säkerhetsrisken Da Graca kommer längre från startelvan.

Vi fick in köpoptionen dock, sedan vad den betyder (= vad det kommer kosta) är ju en annan femma. En hel del beror ju på vad som händer med hans utveckling hos oss med. Går han och blir ordinarie och presterar är det givetvis större chans att vi tar honom än om han får nöta bänk.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Blir inte Söder väldigt dyr i drift? Kommer hem från ett lukrativt (nåja) kontrakt i Belgien, lär inte vara billig i drift. Är det pengarna från Omarsson (vem är så korkad att betala 10 miljoner som det ryktas om) som bekostar detta?

Annars verkar Gren hugga på allt med två ben helt plötsligt. Undrar ifall han även budat på Obasi, sägs vara fyra Allsvenska klubbar som är där och hugger.

Annars tycker jag att lånet av Keita är mest spännande, kul att se honom tillbaka i Allsvenskan, gjorde ett gediget jobb i ett ganska dåligt Halmstad.

Söder lär ju inte vara extremt dyr (inte dyrare än Omarsson iaf) och kommer hem i en ålder där jag har svårt att se att han drar utomlands igen. Nu vänder han hem och kan bli någon att ha i truppen i närmare 10år om kropp och knopp håller för det.
Söder vräker inte in baljor men gör mycket nytta och kan skapa yta för Fader Abraham, Giorgi och Seb O.

Att Omar går för en del pengar handlar helt enkelt om att han gör mål, sedan att han är extremt begränsad i annat än löpning är en annan femma.

Keita vore fint att få in ja, mycket bra också att vi då kan flytta ner Calisir igen som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tror ändå Eddhari är en bra värvning. När stänger fönstret?

11 Aug in. Sedan är det ju öppet lite olika länge i olika länder vilket gör att vi kan tappa spelare även när vårat "in" stängt.
Citera
2018-08-10, 09:36
Medlem
Eero till Dalkurd (rättstavas till Delkurs/Konkurs)? Eventuellt redan på plan mot Malmö om några timmar. Våldsamt snabbt.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ar-overens-med-ny-klubb-lamnar-aik/

Tack för allt, och lycka till även om jag är kluven inför klubbval. Smartval, för att få speltid - men jag hoppas och är övertygad om att Dalkurd ryker. Hoppas på bra villkor och säker betalning.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2018-08-10 kl. 10:21.
Citera
2018-08-10, 10:21
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad vill du ha till?

Snart stänger fönstret och ingen Besara i dif.

Jag har stake att slå van om att han ej går till dif. Vad har du?

Jag hade rätt. Du hade fel!

SUG MIG
Citera
2018-08-10, 10:28
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Eero till Dalkurd (rättstavas till Delkurs/Konkurs)? Eventuellt redan på plan mot Malmö om några timmar. Våldsamt snabbt.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ar-overens-med-ny-klubb-lamnar-aik/

Tack för allt, och lycka till även om jag är kluven inför klubbval. Smartval, för att få speltid - men jag hoppas och är övertygad om att Dalkurd ryker. Hoppas på bra villkor och säker betalning.
Tragiskt.

Mycket fin affär av Dalkurd, hoppas på en riktigt fet VFK.

Vi får se om han utvecklas till den världsklassforward han i grund och botten är i Dalkurd.

Detta gjorde mig riktigt ledsen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-08-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Tragiskt.

Mycket fin affär av Dalkurd, hoppas på en riktigt fet VFK.

Vi får se om han utvecklas till den världsklassforward han i grund och botten är i Dalkurd.

Detta gjorde mig riktigt ledsen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Hade hellre sett att Avdic gick, och kanske en klubb typ Örebro/Häcken (för Eero)
Citera
2018-08-10, 10:46
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hade hellre sett att Avdic gick, och kanske en klubb typ Örebro/Häcken (för Eero)
Avdic trivs i Sthlm och kommer sitta ut sitt kontrakt trots flertal chanser att bli utlånad till mindre föreningar på landsbygden.

Jag tror Eero kommer göra succé i Dalkurd.

Vore kul att höra vad Dalkurds supportrar tror om övergången? Han MrSkargard är väl Dalkurd men jag har inte sett honom posta i tråden på länge vilket är tråkigt då han tillsammans med mig är en av de vettigaste skribenterna här.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-08-10, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skulle va kul att se honom i AS igen. Fantastisk spelare när han är skadefri men den som vill ha honom kommer få hosta upp rejält, inför säsongen gav vi honom ett bra kontrakt med allsvenska mått (enligt Björn Wesström) som han nobbade.

Han har själv sagt att Dif är uteslutet av respekt för oss (vilket är smickrande) och Blåvitt lär inte kunna möta hans lönekrav. Häcken skulle väl kunna va rimligt.

Medhåll. Var en fröjd att se honom hos er, för bra för Allsvenskan egentligen. Undra om han inte står i "Skånes stolthets" tröja och skall lira för dem till slut ändå.

Undrar verkligen vilka lag som jagar honom. För jag har väldigt svårt att se att det ska vara vi. Ni har säkert blivit erbjudna hans tjänster men tackat nej och då finns det inte mycket att gå på. Han ville inte heller till någon Stockholmsklubb så det återstår inte mycket att välja mellan. Helsingborg kanske

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Söder lär ju inte vara extremt dyr (inte dyrare än Omarsson iaf) och kommer hem i en ålder där jag har svårt att se att han drar utomlands igen. Nu vänder han hem och kan bli någon att ha i truppen i närmare 10år om kropp och knopp håller för det.
Söder vräker inte in baljor men gör mycket nytta och kan skapa yta för Fader Abraham, Giorgi och Seb O.

Att Omar går för en del pengar handlar helt enkelt om att han gör mål, sedan att han är extremt begränsad i annat än löpning är en annan femma.

Keita vore fint att få in ja, mycket bra också att vi då kan flytta ner Calisir igen som sagt.

Märkligt måste jag säga då, det är inte så att han öst in mål hos er. Han gjorde väl inga mål förra säsongen. Som sagt lyckas ni kränga Omarsson för 10 mille så är det bara att tacka och ta emot.

Hade jag däremot varit Gren hade jag hört mig för med Landskrona BOIS ifall ni kan få loss Sadat Karim. Där har ni en spelare som hade gjort underverk för ert anfallsspel. Lär dessutom vara billigare än vad ni tog in Sargon för. Tycker det är ytterst märkligt att ingen Allsvensk klubb redan plockat in honom då jag är helt övertygad att han inte hade gjort bort sig i Allsvenskan.
Citera
2018-08-10, 13:27
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Degerfors som ju har blivit av med sin skyttekung Sargon Abraham till IFK Göteborg ersätter honom med BK Forwards målskytt Josef Ibrahim, som hann med att göra 12 mål för Forward i div1 den här säsongen.

"Kontraktet med Degerfors är skrivet på 2,5 år. En målskytt byts mot en annan i klubben, när Abraham blir Ibrahim, och han kommer ha förväntningar på sig att fylla det tomrum som Sargon Abrahams elva mål lämnar efter sig."

https://www.na.se/artikel/fotboll/superettan/forwards-stjarna-ersatter-skyttekungen-i-degerfors-sa-tacksam-forward-gav-mig-gladjen-tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in