2018-09-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kontraktet är färdigförhandlat redan, det enda som återstår är att vi signar det så är han våran spelare i tre säsonger till. Sedan kan det givetvis bli så att vi säljer honom redan i januari ändå men det är en annan sak.

Dock tror jag han vill stanna ett tag till, han trivs uppenbarligen galant i staden, med fansen och snart kommer hans flickvän hit med. Han har uttryckt att han vill stanna ett tag till. Han lyssnar förövrigt på SSP i bilen utan att förstå ett ord vilket är rätt roligt.
Varför har man inte gjort det redan om det förhåller sig som du säger? Med tanke på hans prestationer i år, ålder, utvecklingspotential osv så är det ju en no brainer.
Citera
2018-09-15, 16:37
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför har man inte gjort det redan om det förhåller sig som du säger? Med tanke på hans prestationer i år, ålder, utvecklingspotential osv så är det ju en no brainer.

För att om han drar korsbandet i morgon?
Citera
2018-09-16, 09:13
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Khalid Abdo tränar med nordens största fotbollsförening.

http://www.aikfotboll.se/nyheter/khalid-abdo-tranar-med-aik

21 år och spelar som central mittfältare. Tillhört Aston Villa sedan 2012.

Någon som vet något om denna Khalid?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Nordens största ff?
På vilket sätt?
Inte meritmässigt iaf 😀
Skulle eventuellt vara hybris du menar?😉
Citera
2018-09-16, 09:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Förutom den givna anledning som nämnts redan om skador så beror det ju även på att vi inte direkt varit helt safe neråt än och att då signa ett dyrt kontrakt och sedan ha det i superettan vore ju sådär. (Jo, jag är medveten om att vi då bara kan sälja honom samt diverse rader i kontraktet vid nedflyttning om sänkt lön etc).

Dessutom återstår det faktiskt 1/3 av serien och inledningen var ingen höjdare för honom utan det är egentligen en tredjedels serie där han varit riktigt bra. Man vill givetvis förlänga och så lär ske men att man väntat är bara logiskt.
Citera
2018-09-16, 10:12
Avslutad
Citat:
Förutom den givna anledning som nämnts redan om skador så beror det ju även på att vi inte direkt varit helt safe neråt än och att då signa ett dyrt kontrakt och sedan ha det i superettan vore ju sådär. (Jo, jag är medveten om att vi då bara kan sälja honom samt diverse rader i kontraktet vid nedflyttning om sänkt lön etc).

Dessutom återstår det faktiskt 1/3 av serien och inledningen var ingen höjdare för honom utan det är egentligen en tredjedels serie där han varit riktigt bra. Man vill givetvis förlänga och så lär ske men att man väntat är bara logiskt.

Tyckte mig att jag läst någonstans att han tjänar ganska blygsamt, kanske fått det om bakfoten. Men det kanske ändras i samband med att skriver ett "riktigt" kontrakt. Annars lär det väl inte kosta mer än 40-50 tusen i månaden om ens det.

Ni borde slå på. Det finns mer att hämta där och tack vare han utvecklingspotential så lär ni vara en mellanstation för honom.
Citera
2018-09-16, 10:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tyckte mig att jag läst någonstans att han tjänar ganska blygsamt, kanske fått det om bakfoten. Men det kanske ändras i samband med att skriver ett "riktigt" kontrakt. Annars lär det väl inte kosta mer än 40-50 tusen i månaden om ens det.

Ni borde slå på. Det finns mer att hämta där och tack vare han utvecklingspotential så lär ni vara en mellanstation för honom.

Absolut ingen topplön nä.
Det är självfallet så att vi kommer slå till snart om inget händer som skador etc, jag syftade bara på anledningen till att det faktiskt inte hänt än.
Under seriespelet har man nog velat avvakta med och sedan har han ju varit iväg under landslagsuppehåll med och spelat.

Det finns som du mycket riktigt säger en stor utvecklingspotential där och fortsätter han utvecklas är det inte någon som gör 15 säsonger hos oss direkt nä.
Citera
2018-09-16, 11:32
Medlem
Citat:

Den som lever får se. Tills dess att papperna är påskrivna är han bara "Mats Gren-klar". Det väger inte särskilt tungt.
Citera
2018-09-16, 13:01
Avslutad
Citat:
Absolut ingen topplön nä.
Det är självfallet så att vi kommer slå till snart om inget händer som skador etc, jag syftade bara på anledningen till att det faktiskt inte hänt än.
Under seriespelet har man nog velat avvakta med och sedan har han ju varit iväg under landslagsuppehåll med och spelat.

Det finns som du mycket riktigt säger en stor utvecklingspotential där och fortsätter han utvecklas är det inte någon som gör 15 säsonger hos oss direkt nä.

Kul att det verkar slå ut väl. Finns nog bra spelare att hämta från europas mer obskyra ligor, gäller bara att scouta väldigt noga och inte göra som AIK och ta in två spelare på måfå.
Citera
2018-09-17, 10:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Kul att det verkar slå ut väl. Finns nog bra spelare att hämta från europas mer obskyra ligor, gäller bara att scouta väldigt noga och inte göra som AIK och ta in två spelare på måfå.

Så är det säkerligen. Giorgi spelade ju redan i deras u21-landslag så det underlättade ju givetvis scoutingen en hel del.
Sedan tycker jag också att det är bra att göra avtal likt det vi gjort här i detta fall, ett lån men med en option vi kan utnyttja enkelt om det faller väl ut. Man vet ju inte hur det går för en såpass ung spelare som inte ens kunde engelska när denna flyttar etc.
Bara att hoppas att utvecklingen fortsätter och att han stannar tills han kan lämna för en rejäl summa.
Citera
2018-09-17, 10:40
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Två spelare på måfå?
Citera
2018-09-17, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Två spelare på måfå?

Vrdoljak och Krpic. Man kan inte direkt hävda att de var "välscoutade". Krpic var dessutom samma sorts anfallare som det redan fanns gott om i AIK då. Vrdoljak vet jag inte vem som söp till när man tog in honom. Som sagt känns som att man tog dem två på måfå.
Citera
2018-09-17, 11:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vrdoljak och Krpic. Man kan inte direkt hävda att de var "välscoutade". Krpic var dessutom samma sorts anfallare som det redan fanns gott om i AIK då. Vrdoljak vet jag inte vem som söp till när man tog in honom. Som sagt känns som att man tog dem två på måfå.

Han som var en sådan "killer" i straffområdet. Fick inga bollar att jobba på, eller hur var det nu ville91 uttryckte sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in