Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-26, 19:01
  #61
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Var gå vidare i diskografin? Hört Take It to the Man och debuten där det var mer skotittande, vilken jag kanske till och med föredrar framför förstnämnda. Vilka plattor hade jag diggat tror ni?


Tipsar om 2 plattor som kanske är lite av outsiders i deras diskografi, Bravery, Repetition and Noise (2001) och ...And This Is Our Music(2003)

Känns som 2 album som verkligen låter BJM utan att vara för nischad mot någon specifik stil. Detta är musik som alla kan gilla helt enkelt. Men väldigt, väldigt hög kvalite på låtarna.

Plattan Give it back(1997) är väldigt lik Take it from the man, så den skulle du garanterat gilla om du gillade Take it from the man.


Spacegirl and Other Favorites (1995) och Their Satanic Majesties' Second Request(1996) är lite mer psykadeliska.

Den nya plattan Third world pyramid från i år har jag bara lyssnat igenom en gång, men från minnet av det tyckte jag mig att den var lite mer åt shoegazing hållet än de senare plattorna de släppt.
Citera
2017-01-23, 21:58
  #62
Medlem
Har försökt att lyssna på detta band men hittar inte många låtar som kittlar trots skönt sound. låten nevertheless är dock helt jävla fantastisk.
Citera
2017-01-26, 01:52
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elcowbello
Har försökt att lyssna på detta band men hittar inte många låtar som kittlar trots skönt sound. låten nevertheless är dock helt jävla fantastisk.

Håller med. Deras bästa låt. Finns dock en hel del bra låtar med dem fram till just den skivan. Senaste 15 åren har de enbart gått på tomgång känns det som, och levt på gamla meriter och Newcombes persona.

Dock är dokumentärfilmen "Dig" fortfarande oemotståndlig.
Citera
2017-01-27, 11:45
  #64
Medlem
Black.Lipss avatar
Nu finns det en ny EP uppe på spotify, Jocke Åhlund gästar på sång på en av låtarna. Det är väl andra gången nu? Det är i alla fall Jockes inhopp här och var som varit det mest intressanta med BJM de senaste åren.
Citera
2017-01-30, 14:08
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalkommunist
Håller med. Deras bästa låt. Finns dock en hel del bra låtar med dem fram till just den skivan. Senaste 15 åren har de enbart gått på tomgång känns det som, och levt på gamla meriter och Newcombes persona.

Dock är dokumentärfilmen "Dig" fortfarande oemotståndlig.
Ok, har du tips på låt som liknar nevertheless, dvs lite catchig
Jag har sett DIG, den var bra vill jag minnas. Anton portreteras väl som en supernarcisstiskt svin /missbrukare i dokumentären.
Citera
2017-02-17, 23:09
  #66
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcowbello
Ok, har du tips på låt som liknar nevertheless, dvs lite catchig
Jag har sett DIG, den var bra vill jag minnas. Anton portreteras väl som en supernarcisstiskt svin /missbrukare i dokumentären.

Kolla in plattan Revelation från 2014, den är lite catchy sådär, flera riktigt starka låtar!
Citera
2018-05-07, 13:14
  #67
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Någon som ska se Jonestown på way out west? Ses vi där?
Citera
2018-05-11, 00:39
  #68
Medlem
nins avatar
Jobbar tyvärr natt hela den helgen. Hade varit kul att se dem för 4e eller om det är 5e gången.
Citera
2018-05-28, 00:12
  #69
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Synd att de inte kör klubbgig utan bara Way out West kanske dyker upp, får hålla ögonen öppna efter fler datum.

Kom ut en ny skiva har i dagarna också. Riktigt jäkla bra och raw som fan. Kommer ytterligare en till innan årets slut också enligt rykten
Citera
2018-09-10, 17:26
  #70
Medlem
Nkpgisits avatar
Alldeles precis nyss upptäckt dem och de är väldigt bra! Påminner lite om mina favoriter Velevt Underground. Ska Börja lyssna igenom deras skivor.
Citera
2018-09-17, 17:39
  #71
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Synd att de inte kör klubbgig utan bara Way out West kanske dyker upp, får hålla ögonen öppna efter fler datum.

Kom ut en ny skiva har i dagarna också. Riktigt jäkla bra och raw som fan. Kommer ytterligare en till innan årets slut också enligt rykten

Spelar både i Stockholm och Malmö i början av oktober. Debaser strand som gäller i Stockholm. Blir nog en fin kväll.
Citera
2018-09-18, 08:46
  #72
Medlem
2666s avatar
Såg att det var slutsålt. Har en biljett över till inköpspris om någon är intresserad för övrigt. Lär ju bli en bra kväll. 😁
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback