2018-09-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du ser ut att reda dig ganska bra psykologiskt. Nu ör det för sent för så här pass komplexa resonemang. Men du har helt rätt i bekräftelsedimensionen, (och där kan även Remark läsa...). ”Beteendet”/komplexet är nog vanligare bland unga men för all del kanske bland de som träffat sin tjej tidigt och måste hitta sig själva igen efter en skilsmässa sent i livet. Det är till en del vanlig vilsenhet. Men i SD:s fall finns säkert en arrogant och narcissistisk dimension också. Ett missbruk. Av andra.

Vad gäller HD, om hon inte är lika sjövild som SD (vilket skulle kunnat stött på problem), så har hon sin lojalitet fr.a. hos sina barn. Det är vanligen ett bra skydd mot dumheter och mord. Därtill skulle de två, eller endera av dem, om de haft möjligheten att välja och planera förlagt mordet till en nedom en klippavsats på kinnekulle edyl och samstämmigt förklarat att hon halkade.

Jag har läst genom ert gemensamma resonemang i efterskott och fann det mycket givande samt intressant. Redan tackat den kloka Philomena!
Citera
2018-09-18, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Denna brist på användare som delar info om en MGM är väldigt ovanligt. Har inte varit med om det så här tydligt i någon annan tråd. Det är märkligt och synd för trådens kvalité. Det finns ju fullt med människor där ute som vet hur han varit, och hur han haft det. Det brukar i krimtrådar dyka upp ett gäng klasskompisar, kompisar till syskon, kompisar till föräldrar, arbetskamrater, ett å annat ex. Men inte här..
Någon som vet om han är tillsammans med HD igen?
Citera
2018-09-18, 02:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tystnaden från just såna som känt MGM sen way back är nästan öronbedövande.

Och är man det minsta misstänksam (som jag) så känns den rentav talande.

Om man jämför med Gyllensvanen så var
det många gamla skolkamrater och grannar
som skrev och berättade om honom.

Om SD är det helt tyst.

Är de rädda?
Citera
2018-09-18, 02:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra4444
Någon som vet om han är tillsammans med HD igen?

De tillbringar åtminstone mycket tid tillsammans.
Citera
2018-09-18, 05:09
Medlem
Honan6s avatar
Att somna och vakna till mysten Mordet på Softis - ett verkligt mysterium som måste följas med tålamod.
Vaknar för tidigt och kastar mig på luren och loggar in för att se om någon grävt fram ny fakta eller har det lodats i det vi vet sen länge?
Funderade på SD:s och HD:s liv, var de bott, vilka vänner kan berätta om de verkar normala eller konstiga. Har de egentligen några riktiga vänner utanför sitt stora intresse geocaching o s v?

Funderar på var de levt innan Örebro. Kommer på att jag tror mig minnas att jag läste i en geo-logg att SD nämner att paret har bott i Uppsala en tid. Kan vara fel på minnet dock. Funderade vidare på om HD kan ha gått sjuksköterskeprogrammet där?
Vad det gäller studier och SD, så tippar jag att han gått på Mälardalens Högskola, men i vilket program?
I dessa funderingar, så hoppas jag det finns trådläsare som kan berätta hur SD och HD uppfattas av andra - normala och trevliga eller upplevdes de som märkliga?
Citera
2018-09-18, 06:03
Medlem
Betänketiden vad gäller SD/HD:s ansökan om skilsmässa har gått ut sedan några dagar vad jag förstått.
Någon som vet/kan se om den gått igenom eller har dom ångrat sig?

Om det stämmer som framkommit i tråden att HD:s föräldrar köpt resa till dessa två. SD har varit otrogen och dom ligger i skilsmässa... Jag skulle köpa en enkel biljett till SD och hoppats på att dottern (som dom säkert tror sig veta är oskyldig) hittade någon annan (om hon nu har svårt att leva ensam).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-18 kl. 06:23.
Citera
2018-09-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Helt rätt, är med dig på den frågan ända in i kaklet! Är SD skyldig så skall han in och nyckeln slängas bort. Mina/våra reflektioner har tyvärr ingen bäring hos polisen. Det är en känsla.
Redan pratat med en polis om detta (utanför utredningen) och hen säger med att det är inget utredningen brukar uppskatt eller tar hänsyn till.
Jag tror bestämt att polisen är tacksamma för alla tips.
Om polisen Du pratat med säger något annat... kan det bero på att hen inser att Du är jävig/enögd?
Citera
2018-09-18, 07:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Betänketiden vad gäller SD/HD:s ansökan om skilsmässa har gått ut sedan några dagar vad jag förstått.

Om det stämmer som framkommit i tråden att HD:s föräldrar köpt resa till dessa två. SD har varit otrogen och dom ligger i skilsmässa... Jag skulle köpa en enkel biljett till SD och hoppats på att dottern (som dom säkert tror sig veta är oskyldig) hittade någon annan (om hon nu har svårt att leva ensam).

Det kan enkelt kollas med TR vad som hänt i ärende T 1437-18 (skilsmässoansökan).
Citera
2018-09-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan enkelt kollas med TR vad som hänt i ärende T 1437-18 (skilsmässoansökan).
OK, vet Du om det går att göra via hemsidan eller telefonsamtal?
Citera
2018-09-18, 08:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

På Ratsit står hon ännu som gift.
Uppgifterna brukar där ändras snabbt.
Citera
2018-09-18, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På Ratsit står hon ännu som gift.
Undrar hur snabba dom är på att uppdatera...

Tack för svar... vi skrev om varandra...
Citera
2018-09-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD:s motiv:
Oavsett vem GM är, så är det troligast ett mord i affekt. En otrolig känslostorm som GM inte kan hantera.
Sjuka människor kan få det för småsaker som går emot dom. Friska människor har alla en tröskel, men olika hög (ja, jag kommer få skit för detta, men orkar inte bråka med er om det, tänk till innan ni skriver nått. Alla kan döda, finns på nätet att söka fakta om).

I detta fall så finns beskrivningarna om SD som kontrollerande och att han ville ha LW för sig själv, motsatte sig hennes resa och allt detta. Så ja, det finns parametrar som ger näring till hans motivgrund. Men... om man tittar i tiden så har LW rest iväg med ML, AL och allt vad dom heter utan att detta triggat honom.

"Men nu går ju frun ut med skilsmässa" - Ja, och LW reste efter detta.

"Jo, men SD visste kanske att ML och AL var kompisar, men LW sagt att hon vill mer med JH?" - Så kan det vara och kanske då troligaste anledningen om det är svartsjuka motivet handlar om.

"LW kanske hotade att avslöja nått, nu när SD och HD kanske försöker hitta tillbaka till varandra" - Ja, så kan det vara. Tidpunkten talar emot detta (tycker jag och låt mig göra så!). Hon höll på med kalasförberedelser och resan. Han skulle till USA. Det fanns så mycket annat i omlopp att något avslöjande för hämnd känns malplacerat.

MEN... SD har HD att fokusera på. Tror verkligen att dom hade som målsättning att hitta tillbaka till varandra. Jag kan se motivet om SD tappar allt, både HD och LW i ett svep, men det är inte så jag tolkat att hans situation var.
Skulle HD flyttat ut direkt efter det i bilen och LW inte ville ha med han att göra, då ser jag motivbilden och den känslostorm som skulle kunna nå över tröskeln.
Därför faller den motivbilden för mig. Tiden är en läkande faktor vad gäller känslor...
Du skriver ovan: "Skulle HD flyttat ut direkt efter det i bilen och LW inte ville ha med han att göra, då ser jag motivbilden och den känslostorm som skulle kunna nå över tröskeln"...
Vet Du när HD blev varse vad som hänt i bilen, kanske SD höll det hemligt? Tveksam till att han berättat det per omgående.
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-18 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in