2018-09-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har aldrig nekat till att "pilot" har blivit namngiven av vittnen som befann sig inne på stadt.
Jag har aldrig påstått att "brovittnet" skulle vara det enda vittnet som såg "mannen med pilotglasögon" den kvällen.

Vart fan får du allt ifrån? går du på droger?

Länka istället till inlägg där jag påstår dessa saker eller så är du tyst!
Nu har du spammat tråden nog med dina felaktiga påståenden och ditt evinnerliga ältande...
nej, det er du som spammar med falska uppgiftningar, nå går du plutsleig imot..jajaja. jag er ferdig med deg og krokfoten i denne tråden, hej då!
Citera
2018-09-17, 20:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Att man skriker å gråter i 5-10 minuter med dödlig utgång utan att ropa på hjälp tycker jag är märkligt; än märkligare att få ur sig ”så får ni inte göra”. Å ännu märkligare att gråten skriken tystnar när en bildörr slås igen när allt talar för att Helena berövades livet eftersom man kör runt för att hämta en livlös kropp. Men jag kan ha fel. Onekligen är där en bil på ekuddenvägen som står alldeles tyst och stilla med motorn avslagen..

Ja det är kanske märkligt, men Helena förstod inte att hon skulle dö där och då, det var därför som hon "bara" skrek "nej så får ni inte göra" m.m.
Hade det varit en uppenbart farlig och väldigt hotfull situation från början/ hela tiden så hade hon garanterat aldrig formulerat sig så, då hade hon gallskrikit högt, primalskrik, hjärtskärande skrik, ev. hade hon även lyckats skrika ordet "hjälp".
Men döden kom oväntat och det här gick fort, en förmodad impulshandlig av GM resulterade i ett dråp/mord.

Ja bilen som skjutsade Helena har förmodligen släppt av henne ute på Ekuddenvägen, vid stigen och efter dråpet/mordet har man sedan åkt in med bilen på cykelvägen för att lasta in kroppen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-17 kl. 20:40.
Citera
2018-09-17, 20:44
Medlem
Citat:
Hade det varit en uppenbart farlig och väldigt hotfull situation från början/ hela tiden så hade hon gallskrikit högt, primalskrik, hjärtskärande skrik, ev. hade hon även lyckats skrika ordet "hjälp".

Ja, om det var ”raggers” från Lidköping el. Sköve hade hon instinktivt vrålat ”HJÄLP” så t.om kungkarlXII hade hört henne ute i Bråten.

Ytterligare ett argument som stärker uppfattningen att hon kände gm.
Citera
2018-09-17, 20:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Får jag fråga om du vill utveckla ”Med en ordentlig kartläggning av marker som har varit centrala i mannens liv borde det gå att "köra rätt" och utföra undersökningar.”?

Jag menar bara att om Skövde-polisen nu är säkra på sin "mannen med pilotglasögon" - och att de små antydningar som verkar finnas om att polisen visar ett visst intresse för marker som är knutna till mannen stämmer - borde Skövde-polisen ganska enkelt kunna göra en "markutredning" beträffande mannen. Med det menar jag att polisen ska utreda vilka marker, tomter, platser som kan vara viktiga för den här mannen sett till hans liv fram till det att Helena försvann. Det kan vara nära släktingars marker/tomter, det kan vara någons sommartorp där mannen tillbringade en stor del av ungdomens somrar och så vidare. Helt enkelt platser som polisen kan anta att mannen känner sig mycket bekväm med och som kan nås med en bil.

Med "köra rätt" menar jag "att hitta" platser som är mer sannolika än andra att mannen dumpade Helenas kvarlevor på. Sannolikt en plats som är kanske lite svåråtkomlig för vardagsfolk, men ändå inte onåbar. Jag hoppas ändå att polisen har gjort en sådan här studie, men frågan är om de har resurser att ge sig ut och söka. Likhundar och specialscanner är bra tips. Leta reda på alla (små)vägar i de intressanta områdena och utgå från att mannen bar kroppen kanske 10 till 15 meter åt något håll. Visst, det blir massor av kvadratmeter att söka av, men ändå. Ingen omöjlighet.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-09-17 kl. 20:54.
Citera
2018-09-17, 20:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja det är kanske märkligt, men Helena förstod inte att hon skulle dö där och då, det var därför som hon "bara" skrek "nej så får ni inte göra" m.m.
Hade det varit en uppenbart farlig och väldigt hotfull situation från början/ hela tiden så hade hon garanterat aldrig formulerat sig så, då hade hon gallskrikit högt, primalskrik, hjärtskärande skrik, ev. hade hon även lyckats skrika ordet "hjälp".
Men döden kom oväntat och det här gick fort, en förmodad impulshandlig av GM resulterade i ett dråp/mord.

Ja bilen som skjutsade Helena har förmodligen släppt av henne ute på Ekuddenvägen, vid stigen och efter dråpet/mordet har man sedan åkt in med bilen på cykelvägen för att lasta in kroppen.

Min fetning: Återstår bara "Hanna" som säger att bilen vände nere vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden - inte in på cykelvägen vid just det (första) tillfället. (Hon säger att hon stod där på cykelvägen.) Bilen som killarna på Hällristningsvägen ser, kommer "i andra andningen", så att säga - alltså kanske 20 minuter senare när "Hanna" har gått in.
Citera
2018-09-17, 20:57
Medlem
Citat:

Som du lever deg inn i saker, har du blivit HA og tenker o føler hva hun forstod eller inte !? Hur många som helst får inte fram et pip ved overfall. hennes skrik var beskrevna som olyckliga, redda, sjalvklart kom det ovantet på HA, hon hadde inte satt seg frivillig och bevisst i en overfalls situasjon. Konklusjonen din følgjer jo restan av resonnementet, oklart, man har først tatt HA inn i bilen, så ut, så inn og så ut igjen, varfor gjør dom på detta viset då, gir ju ingen mening, lasta inn o ut, en gang til kanskje
Citera
2018-09-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag menar bara att om Skövde-polisen nu är säkra på sin "mannen med pilotglasögon" - och att de små antydningar som verkar finnas om att polisen visar ett visst intresse för marker som är knutna till mannen stämmer - borde Skövde-polisen ganska enkelt kunna göra en "markutredning" beträffande mannen. Med det menar jag att polisen ska utreda vilka marker, tomter, platser som kan vara viktiga för den här mannen sett till hans liv fram till det att Helena försvann. Det kan vara nära släktingars marker/tomter, det kan vara någons sommartorp där mannen tillbringade en stor del av ungdomens somrar och så vidare. Helt enkelt platser som polisen kan anta att mannen känner sig mycket bekväm med och som kan nås med en bil.

Det finns vissa lösa indicier på att ett område utanför Hova kan vara intressant. Samtidigt ska man komma ihåg att polisen uppmanade jaktlagen i Skaraborg att vara extra uppmärksamma på hur deras hundar reagerade under älgjakten -92.
Citera
2018-09-17, 21:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det finns vissa lösa indicier på att ett område utanför Hova kan vara intressant. Samtidigt ska man komma ihåg att polisen uppmanade jaktlagen i Skaraborg att vara extra uppmärksamma på hur deras hundar reagerade under älgjakten -92.

Angående jaktlagen, gällde dennna uppmaning alla jaktlagen i länet eller gällde uppmaningen jaktlag just runt Hova?
Citera
2018-09-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn

Känner du till någon/några från Mariestad med koppling till Sundsmarken?
Citera
2018-09-17, 21:09
Medlem
Eepaz, Är killen på bron och mannen på stadt samma person?
Mannen på stadt ar namngiven av vittnen, men inte han på bron..?
Citera
2018-09-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Angående jaktlagen, gällde dennna uppmaning alla jaktlagen i länet eller gällde uppmaningen jaktlag just runt Hova?

Norra Skaraborg
Citera
2018-09-17, 21:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Eepaz, Är killen på bron och mannen på stadt samma person?
Mannen på stadt ar namngiven av vittnen, men inte han på bron..?

Min fetning: Ja, så verkar det vara. Dock ska polisen ha tänkt typ "Aha" när de sex år senare hittade brovittnets vittnesmål. Brovittnets vittnesmål passade nämligen in på en person inne på Stadt, en person med pilotglasögon och som hade varit besvärande för Helena. Plus allt det där andra som vi nu vet.
Någon ska ha hävdat att brovittnet har varit i kontakt med polisen "face-to-face" (personligen) och att hon till och med med namn ska ha pekat ut vem som var "mannen med pilotglasögon", alltså han på bron. Dock har jag inte kunnat få detta bekräftat från fler håll, så jag därför lämnar denna information med stor reservation. Dock kan kanske detta sporra andra av er att höra er för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in