2018-09-18, 01:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Ja men om det är Helena som skriker ”så får ni inte göra” åsyftas flera personer. Även om två män i en bil skjutsade henne och släppte av henne vid ekuddenvägen vid stigen; så är chauffören bakom ratten. Om en konflikt uppstått i bilen borde vell rimligtvis inte varit mellan tre personer. Varför skulle föraren stängt av motorn och sprungit efter in i skogen. Skulle Helena ha sagt något som gjorde båda männen fly förbannade ? Kanske men har bara svårt å se ett sådant scenario.

Det kanske var Sveriges första gruppvåldtäkt som spårade ur? En bil med mörkhyade män från Rattugglan körde efter Helena och männen överföll henne sedan inne på stigen. (invällarna kände hon igen sen hon hade jobbat på stället därav "nej så får ni inte göra").
Här har vi även förklaringen till varför fallet aldrig har blivit löst. Hade man gått ut med sanningen så hade Skövde-polisen själva blivit dömda för rasism och hets mot folkgrupp samt ärekränkning mot budordet "alla människors lika värde".

Glöm nu inte vart ni hörde det först.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 01:20.
Citera
2018-09-18, 01:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har fått samma information men avvaktar.

Hahaha... lägg ner nu Fedup, jag vet mer än du tror om det här. Det här är pinsamt, riktigt pinsamt...

Tänk att jag hade rätt om dig ändå och jag vet även att du hade det på känn. Men trots att du är en skicklig retoriker och osedvanligt duktig på att slingra dig så räckte det inte med det den här gången.

Som sagt, det är så genomskinligt och så lättläst, nästan som att stjäla godis från ett litet barn...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 01:58.
Citera
2018-09-18, 01:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tråden har aldrig varit så nervös som den är nu. Helenas baneman mår pyton!

Varför? Är han rädd att hans riktiga namn snart kommer att droppas?

Jag förstår inte hur du kan påstå att tråden är nervös? Är det här ytterligare en trådsanning som ska leta sig in i huvudet på folk?
Här råder ett lugn skulle jag vilja säga, möjligen att EN person kan vara nervös men på det stora hela så är det ungefär som det alltid har varit, med undantag för att ett antal konton har gjort bort sig totalt.
Citera
2018-09-18, 01:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Helt enkelt därför att jag redan har förklarat varför. Stod i förrgår eller i fredags. Kanske var det i torsdags? Du vet, mitt resonemang om hur polisen gjorde förhören. Ja, du vet! Du läste ju. Men du kan väl ringa "Hanna"?

Ok du menar Kling och Klang- förhören, jo dom är ju tillförlitliga...

Visst, ge mig hennes nummer.
Citera
2018-09-18, 01:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Skillnaden är att jag inte pratar om BW utan om en annan person, med en bakgrund öster om/nordöst om Mariestad.

Förresten: Du kanske ska skydda ditt material enligt upphovsrättslagen …

Ok, det finns ingen skillnad med andra ord. Grundtanken, tillvägagångssättet och metoden är exakt densamma - same but different.

Eller så börjar du ge mig lite under bordet...
Det är faktiskt hög tid att du börjar göra rätt för dig
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 01:59.
Citera
2018-09-18, 03:01
Medlem
Citat:
Min fetning: Återstår bara "Hanna" som säger att bilen vände nere vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden - inte in på cykelvägen vid just det (första) tillfället. (Hon säger att hon stod där på cykelvägen.) Bilen som killarna på Hällristningsvägen ser, kommer "i andra andningen", så att säga - alltså kanske 20 minuter senare när "Hanna" har gått in.
Du fortsätter alltså att inte bara förlita dig på vad en skribent tidigare skrivit utan också att sprida detta så det blir en trådsanning trots att det finns polisförhör med "Hanna" tillgängligt för oss att läsa som säger att hon varken sett eller hört någon bil! Allt som du har skrivit och kommer att skriva hädanefter kommer således att kunna ses med skepsism.
Citera
2018-09-18, 03:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Fick nyligen ett intressant tips om en person.
Initialerna är FJ.
Han är aldrig tidigare nämnd i tråden.
Kan någon berätta mer om den här killen, vad pysslar han med nuförtiden? Vad har han haft för sig under dom senaste 25 åren? Jobb? Jag vet med säkerhet att några av er här i tråden vet vem den här personen är.

PM går också bra.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-09-18 kl. 03:56.
Citera
2018-09-18, 06:16
Medlem
Citat:
Min fetning: Ja, så verkar det vara. Dock ska polisen ha tänkt typ "Aha" när de sex år senare hittade brovittnets vittnesmål. Brovittnets vittnesmål passade nämligen in på en person inne på Stadt, en person med pilotglasögon och som hade varit besvärande för Helena. Plus allt det där andra som vi nu vet.
Någon ska ha hävdat att brovittnet har varit i kontakt med polisen "face-to-face" (personligen) och att hon till och med med namn ska ha pekat ut vem som var "mannen med pilotglasögon", alltså han på bron. Dock har jag inte kunnat få detta bekräftat från fler håll, så jag därför lämnar denna information med stor reservation. Dock kan kanske detta sporra andra av er att höra er för.

Ursäkta min snabba "comeback"!

Ugglans uppgifter (och FedupFlorence uppbackning) om att "brovittnet" ska ha pekat ut "mannen med pilotglasögon" med namn fick mig att tänka lite.
Enda anledningen jag ser till att polisen inte har kommit längre med den man som hålls som misstänkt och att "brovittnet" ses som "ytterst osäkert" måste vara att signalementet stämmer in på "mannen på festen och stadt", och vittnesmålen från stadt om den "klänginga" mannen passar in på honom, men, och ett stort MEN namnet som "brovittnet" uppgett matchar inte! Men där har man absolut inget att gå på i övrigt!
Citera
2018-09-18, 06:49
Medlem
Ejsidisis avatar
En tjafsig, snårig diskussion full av deadends där samma personer verka skriva under flera nicks...är det bara jag som känner att den här tråden urartat och blivit oerhört tråkig att följa?
Väldigt sorgligt med tanke på de journalister och andra faktadrivna personer som försökt vända på stenar på riktigt och väckt intresse kring det här fallet som förtjänar bättre, kanske till och med gått att-om inte lösa- så iaf reda ut det mest sannolika. Men de personerna har kanske gett upp det här forumet vid det här laget?
Citera
2018-09-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
En tjafsig, snårig diskussion full av deadends där samma personer verka skriva under flera nicks...är det bara jag som känner att den här tråden urartat och blivit oerhört tråkig att följa?
Väldigt sorgligt med tanke på de journalister och andra faktadrivna personer som försökt vända på stenar på riktigt och väckt intresse kring det här fallet som förtjänar bättre, kanske till och med gått att-om inte lösa- så iaf reda ut det mest sannolika. Men de personerna har kanske gett upp det här forumet vid det här laget?
Helt enig. Man kan vara borta från tråden i flera veckor utan att missa något väsentligt, orkar man läsa tillbaka på alla de sidor man missat under tiden är det bara massa skvaller som vanligt, väldigt trist.
Citera
2018-09-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, det finns ingen skillnad med andra ord. Grundtanken, tillvägagångssättet och metoden är exakt densamma - same but different.

Eller så börjar du ge mig lite under bordet...
Det är faktiskt hög tid att du börjar göra rätt för dig
Du vill alltså ha cred för att du lanserat idéen om att göra "marksök", stämmer det? Och sen ska cred också delas ut för att någon kommer på den fullkomligt unika idén att sammanfoga olika teorier för att skapa en ny, är det korrekt uppfattat?
Citera
2018-09-18, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Fick nyligen ett intressant tips om en person.
Initialerna är FJ.
Han är aldrig tidigare nämnd i tråden.
Kan någon berätta mer om den här killen, vad pysslar han med nuförtiden? Vad har han haft för sig under dom senaste 25 åren? Jobb? Jag vet med säkerhet att några av er här i tråden vet vem den här personen är.

PM går också bra.
Ja du får liksom tips midt på natten i helena fallet 25 år etter...inte særskilt sannsynelig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in