2018-09-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Vet du. Fb är ingen sida du någonsin kommer kunna härja på och skrämma folk till tystnad. Här finns idioter som skriver vad för skit som helst, du får acceptera det eftersom du aldrig kommer kunna få tyst på dom.
Men det du bör veta om Fb är att här finns gott om människor som faktiskt hjälpt till att lösa konkreta fall förut. Här finns mycket erfarenhet att dra nytta av. Jag vet att polisen hämtar mycket information från Fb eftersom många väljer att skriva anonymt här istället för att kontakta polisen med sin information.
Jag är duktig på eftersök och har stor kunskap i ämnet. Du hade hjälpt till väldigt mycket om du hade svarat på frågor folk ställt här. Istället härjar du bara och är otrevlig istället för att själv försöka bidra med något.
Jag kommer vara med och leta imorgon, om jag är frisk, och då hade det hjälpt att få så mycket information som möjligt innan.
Nu verkar ingen av oss få det av dig och det enbart för att du är en tjurskalle som skriver skit i affekt.
Skärp dig och skriv något vettigt istället för att bara klaga.
En människa är försvunnen och du sitter här och gormar.

Du är inte den enda som är duktig på eftersök av personer eller djur, men här inne, ja detta är ett forum, alltså en elektronisk anslagstavla och jo det som skrivs härinne kan bli ett brott, nej flashback har inte yttrandefrihet/åsiktsfrihet utan censur, lagar och paragrafer gäller här inne också.
Om du är så bra på eftersök av personer bör du veta det också.

När man letar efter försvunna personer så är det inte relevant hur en del av er anser om den försvunne.
Letar man efter en försvunnen person så letar man efter en värdefull person som är försvunnen och tar hänsyn till anhöriga, släkt och vänner.

En del av er härinne bör gå en charmkurs.
Citera
2018-09-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Du är inte den enda som är duktig på eftersök av personer eller djur, men här inne, ja detta är ett forum, alltså en elektronisk anslagstavla och jo det som skrivs härinne kan bli ett brott, nej flashback har inte yttrandefrihet/åsiktsfrihet utan censur, lagar och paragrafer gäller här inne också.
Om du är så bra på eftersök av personer bör du veta det också.

När man letar efter försvunna personer så är det inte relevant hur en del av er anser om den försvunne.
Letar man efter en försvunnen person så letar man efter en värdefull person som är försvunnen och tar hänsyn till anhöriga, släkt och vänner.

En del av er härinne bör gå en charmkurs.

Missförstod du det jag skrev med flit eller har du lässvårigheter?
Vem fan har påstått att jag är den enda med kusnkaper om ämnet??
Vad har lagar och paragrafer med saken att göra? Varför tror du att Fb är registerat utomlands? Gissa en gång.
Vad jag vet och kan om lagar och paragrafer har noll med saken att göra. Jag försöker förklara för dig vad Fb är för ställe, du fortsätter bara snyfta.
All information är värdefull vid ett försvinnande och hänsyn för anhöriga är inte alltid prio.
Hänsyn är inte direkt prio här inne. Du kommer inte kunna styra någon här inne, du kan polisanmäla vad du vill hur mycket du vill, du är inte den förste som försökt och inte den förste som kommer misslyckas.

Du svamlar ju mest. Förbättra din läsförståelse och ge dig ut och leta istället för att härja här.
Citera
2018-09-16, 12:55
Medlem
Citat:
Missförstod du det jag skrev med flit eller har du lässvårigheter?
Vem fan har påstått att jag är den enda med kusnkaper om ämnet??
Vad har lagar och paragrafer med saken att göra? Varför tror du att Fb är registerat utomlands? Gissa en gång.
Vad jag vet och kan om lagar och paragrafer har noll med saken att göra. Jag försöker förklara för dig vad Fb är för ställe, du fortsätter bara snyfta.
All information är värdefull vid ett försvinnande och hänsyn för anhöriga är inte alltid prio.
Hänsyn är inte direkt prio här inne. Du kommer inte kunna styra någon här inne, du kan polisanmäla vad du vill hur mycket du vill, du är inte den förste som försökt och inte den förste som kommer misslyckas.

Du svamlar ju mest. Förbättra din läsförståelse och ge dig ut och leta istället för att härja här.

Svamlar skriver alltid de som själva har en jävligt låg kunskap och utbildning:

Vet du, jag skiter i dig men alla ska hålla sig till detta:

https://www.flashback.org/regler
Citera
2018-09-16, 17:57
Medlem
Om ni som finns här har nåt tips så snälla kontakta polisen . Det verkar som några av er kanske träffat Tess,nyligen?
Vi är många som nåt dåligt pga ovissheten om vart hon finns eller hur hon har det...
Citera
2018-09-17, 10:09
Medlem
Spelar ingen roll om hur galen kvinnan var. Hon var snäll ändå och skulle aldrig vid nyktert tillstånd vara elak. Hon pluggade och var väldigt lycklig över det för tillfället.

Onykter ja, då var hon inte trevlig, det var inte många av de hon hängde med heller.
Hon var en människa som gärna satt och sjöng högt på restauranger och retade gallfeber på människor runt sig. Hon var "bannad" på ett flertal hak i Jakobsberg och Kallhäll bland annat ett jag jobbar på då hon slagits, spottats och provocerat både mat/drick gäster. Hon har även åkt på stryk ett flertal gånger för sitt beteende.

Hon började på slutet hänga med helt fel människor som inte bara gillade att dricka varje dag.
Så om hon försvann ofrivilligt så är de garanterat dem eller hennes galna ex hon ofta pratade om hur han förföljde/trakasserade mm.
Tror att hon kommer att dyka upp och undra varför vi varit oroliga hon är väl lite så.
Citera
2018-09-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twall
Spelar ingen roll om hur galen kvinnan var. Hon var snäll ändå och skulle aldrig vid nyktert tillstånd vara elak. Hon pluggade och var väldigt lycklig över det för tillfället.

Onykter ja, då var hon inte trevlig, det var inte många av de hon hängde med heller.
Hon var en människa som gärna satt och sjöng högt på restauranger och retade gallfeber på människor runt sig. Hon var "bannad" på ett flertal hak i Jakobsberg och Kallhäll bland annat ett jag jobbar på då hon slagits, spottats och provocerat både mat/drick gäster. Hon har även åkt på stryk ett flertal gånger för sitt beteende.

Hon började på slutet hänga med helt fel människor som inte bara gillade att dricka varje dag.
Så om hon försvann ofrivilligt så är de garanterat dem eller hennes galna ex hon ofta pratade om hur han förföljde/trakasserade mm.
Tror att hon kommer att dyka upp och undra varför vi varit oroliga hon är väl lite så.

Men så bra att du tror hon bara helt random
kommer dyka upp.. det tror varken Vi som står henne nära polisen eller missing People.
Din bild av Tess stämmer inte med min .Men som de visa säger genom sig själv känner man andra
Citera
2018-09-17, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Men så bra att du tror hon bara helt random
kommer dyka upp.. det tror varken Vi som står henne nära polisen eller missing People.
Din bild av Tess stämmer inte med min .Men som de visa säger genom sig själv känner man andra

Jag tycker beskrivningen stammer ratt bra.
Citera
2018-09-17, 13:19
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twall

Det fetade är, enligt min mening ett tips om i vilket väderstreck man skall börja leta.

Det har inte framgått att någon egentlig skallgång eller letande förekommit i omgivningarna. Där finns väl bl a lite grönområden och, som jag ixat om, vatten.
Det finns väl MPS-are i trakten? Har det letats något? Har polisen kollat med "fel människor", galna ex och motsvarande?

Ingen sådan aktivitet har framgått i tråden i alla fall.
Citera
2018-09-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det fetade är, enligt min mening ett tips om i vilket väderstreck man skall börja leta.

Det har inte framgått att någon egentlig skallgång eller letande förekommit i omgivningarna. Där finns väl bl a lite grönområden och, som jag ixat om, vatten.
Det finns väl MPS-are i trakten? Har det letats något? Har polisen kollat med "fel människor", galna ex och motsvarande?

Ingen sådan aktivitet har framgått i tråden i alla fall.

MPS höll skallgång i Kalhäll i söndags. Utan framgång verkar det som.
Citera
2018-09-17, 21:35
Medlem
Alternativ1s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPEgJA/dod-person-hittad-i-sjo

Död person hittad i Dreviken, kan det vara hon?
Citera
2018-09-17, 21:42
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
MPS höll skallgång i Kalhäll i söndags. Utan framgång verkar det som.
Men i alla fall ett livstecken från MPS. I morgon är det ju en månad sedan hon försvann.

Polisen har säkert kollat om det gjorts uttag på hennes konton.

Vad säger väninnorna; är hon en sådan person, som skulle kunna hålla sig helt passiv och inte ge sig till känna på något sätt en hel månad; inte ens fråga hur katten har det?

Polisen förresten, vad gör de? De har nog mer resurser än MPS för att dragga eller göra husis hos ex t ex.
Citera
2018-09-17, 21:50
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPEgJA/dod-person-hittad-i-sjo

Död person hittad i Dreviken, kan det vara hon?

"Redan död" står det i artikeln. Det låter ju inte som en person som legat i vattnet en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in