Citat:
Ursprungligen postat av
TheRiddle-
Jo, det är det. Att med hyfsad säkerhet göra det är så gott som omöjligt.
Det är då man får kompensera vinster med förluster.
Gjorde det precis nyligen när Swedish Match hade gått med förlust. Då fångade jag KLM i en uppgång o sedan sålde jag båda efter en halvtimme med en mindre gemensam vinst.
När detta skrivs så ligger jag på en exakt vinst på 3000kr. Svaret under skrevs innan detta.
Detta är då vad jag ligger på här o nu.
Hade jag haft riktiga pangar så hade jag nog cashat in. Men nu sitter jag o lär mig. Då kan jag ta förluster som en lärdom utan att det kostar.
Citat:
Ursprungligen postat av
gaggzi
Ingen snittar 1% avkastning om dagen. Efter 5 år skulle 100 000 kr förvandlats till nästan 6 miljarder. Inom 10 år skulle du ha mer pengar än hela jordens tillgångar.
Tja. Efter dagens start så skulle jag just nu ligga på 4000kr plus om jag sålde av det jag har aktivt nu.
Att jag lyckades så pass i morse var ren tur.
Men att fånga ett par aktier på uppgång o sälja efter en kvart är faktiskt inte svårt alls.
Det svåra är att hitta rätta lägen för att både köpa o sälja
Som jag skrivit tidigare i tråden så hade jag efter tre veckor legat på ett rejält plus om jag räknar bort både stora vurpor samt stora uppgångar som jag gjorde på H&M.
Genom analyser så ser man även sina misstag. Mina största misstag hittills är att jag haft stora pengar i rörelse medan jag inte kunnat ha koll på dem. Men samma sak där. Jag kollar bakåt o inser att de hade ökat om jag bara väntat.
Men, jag säger samma sak nu som jag sagt tidigare i tråden.
Förklara gärna bort att det redan finns människor som lever på daytrading. För de finns.