2018-09-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du kommer aldrig att snitta 1% om dagen.

Jag kan bara hålla med, 1% om dagen skulle betyda att man på ett år 12-faldigar sina pengar. Det är helt orimligt så länge man håller sig till lagliga verksamheter.
Citera
2018-09-16, 23:46
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Men jag tänker runda av genom att berätta om mina tre veckor.
Den första förlorade jag 50 000kr.
Den andra med ett nytt konto förlorade jag ca 15-20 000kr
Den tredje gick jag vinst på 10 000kr

Nu skalar vi ner detta.
Att hitta aktierna som ger små, procentuella ökningar är inga problem. Ser jag enbart på de som gav vinst förra veckan så landade jag på 3-5000kr/dag. Allt jag gjorde var att vara på hugget kl 9.00 samt 15.30 när USA öppnar.
Mitt problem är inte att hitta de som ökar utan mitt problem är att undvika för stora förluster samt att sälja i tid.
Likaså måste jag lära mig tecken på hur en aktie kan utvecklas under börsens stängda tid.
Nu påstår jag inte att jag någonsinn kommer lära mig detta o då får jag helt enkelt söka ett enklare skitjobb o invänta en gyllene pension som även den kommer bli högre än vad jag någonsinn haft i lön.
Det kommer du inte någonsin att göra.
Helt enkelt eftersom det inte går att förutspå kursrörelserna hur du än försöker.
Lika lite som du någonsin kommer kunna förutspå om det ska bli rött eller svart vid nästa spinn på roulettebordet.

Citat:
Jag har hållt på i över 20 år.

Du kommer aldrig att snitta 1% om dagen.

Den eller de som lurat i dig att det är möjligt ljuger arslet av sig.
Det finns en del som ljuger för att försöka imponera.
De berättar om perioder när det gått bra med "glömmer" att berätta om andra perioder då de förlorat lika mycket.

Sedan finns det förstås folk som har ekonomisk vinning av att ljuga också. Sådana som säljer nyhetsbrev i ämnet eller tar betalt för kurser i trading.
Det senare är ett intressant fenomen. Om någon kom på ett träffsäkert sätt att förutspå kurser, vore det obotligt dumt att ge bort den kunskapen mot en simpel kursavgift.

Citat:
Sitter du dagligen o analyserar 13 timmar om dagen då?
Du kan analysera 18 timmar om dagen, det kommer inte hjälpa.
Eller låta datorer göra det åt dig med AI (artificiella neurala nätverk) 24 timmar om dygnet. Sådant har förstås redan provats.
Men inte ens det hjälper.
Senast redigerad av ksv 2018-09-17 kl. 00:11.
Citera
2018-09-17, 00:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det kommer du inte någonsin att göra.
Helt enkelt eftersom det inte går att förutspå kursrörelserna hur du än försöker.
Lika lite som du någonsin kommer kunna förutspå om det ska bli rött eller svart vid nästa spinn på roulettebordet.

Det finns en del som ljuger för att försöka imponera.
De berättar om perioder när det gått bra med "glömmer" att berätta om andra perioder då de förlorat lika mycket.

Sedan finns det förstås folk som har ekonomisk vinning av att ljuga också. Sådana som säljer nyhetsbrev i ämnet eller tar betalt för kurser i trading.
Det senare är ett intressant fenomen. Om någon kom på ett träffsäkert sätt att förutspå kurser, vore det obotligt dumt att ge bort den kunskapen mot en simpel kursavgift.

Du kan analysera 18 timmar om dagen, det kommer inte hjälpa.
Eller låta datorer göra det åt dig med AI (artificiella neurala nätverk) 24 timmar om dygnet. Sådant har förstås redan provats.
Men inte ens det hjälper.
Förklara i stället varför vissa kan leva på daytrading än att bara nedvärdera alla andra.
För att det finns skrävlare var ingen nyhet. Just nu så känns det som jag svarar en.
Citera
2018-09-17, 00:58
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Förklara i stället varför vissa kan leva på daytrading än att bara nedvärdera alla andra.
Det är du som påstår att det finns folk som gör det, inte jag.

Det finns naturligtvis folk som lever på avkastningen från sina börsinvesteringar. Är bara kapitalet tillräckligt stort, går det t.o.m. att leva på avkastningen från passivt förvaltade fonder.

Däremot finns det inte någon som lever på avkastningen av 100000 kr.
Lika självklart finns det inte heller någon som klarar av att prestera en avkastning 1 % per dag - d.v.s. årsavkastning på över 1100 %.
Senast redigerad av ksv 2018-09-17 kl. 01:22.
Citera
2018-09-17, 08:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Sitter du dagligen o analyserar 13 timmar om dagen då?
Usch vad jobbigt det låter. Vem skulle vilja hålla på med sånt?

Och med din tusenlapp om dagen blir det 77 kr i timmen.

Jag har redan önskat dig lycka till, du får det igen: Lycka till.
Citera
2018-09-17, 09:10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Usch vad jobbigt det låter. Vem skulle vilja hålla på med sånt?

Och med din tusenlapp om dagen blir det 77 kr i timmen.

Jag har redan önskat dig lycka till, du får det igen: Lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det är du som påstår att det finns folk som gör det, inte jag.

Det finns naturligtvis folk som lever på avkastningen från sina börsinvesteringar. Är bara kapitalet tillräckligt stort, går det t.o.m. att leva på avkastningen från passivt förvaltade fonder.

Däremot finns det inte någon som lever på avkastningen av 100000 kr.
Lika självklart finns det inte heller någon som klarar av att prestera en avkastning 1 % per dag - d.v.s. årsavkastning på över 1100 %.
Hittills i dag, 11 000kr plus på H&M. Varför? Jo, grafen i fredags tydde på en uppgång. Däremot - 500kr på Swedish Match. Så den får jag nu ha ögonen på.
Resten av helgens satsningar ligger i USA.
Frågor på det?
I princip så har jag nu elva dagar räddade vilket då kommer spricka då jag kommer fortsätta testa strategier.
Att sedan hitta en aktie som går 1% är inte svårt under dagen.
Citera
2018-09-17, 09:45
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Jo, det är det. Att med hyfsad säkerhet göra det är så gott som omöjligt.
Citera
2018-09-17, 09:50
Medlem
Citat:
Hittills i dag, 11 000kr plus på H&M. Varför? Jo, grafen i fredags tydde på en uppgång. Däremot - 500kr på Swedish Match. Så den får jag nu ha ögonen på.
Resten av helgens satsningar ligger i USA.
Frågor på det?
I princip så har jag nu elva dagar räddade vilket då kommer spricka då jag kommer fortsätta testa strategier.
Ingen snittar 1% avkastning om dagen. Efter 5 år skulle 100 000 kr förvandlats till nästan 6 miljarder. Inom 10 år skulle du ha mer pengar än hela jordens tillgångar.
Citera
2018-09-17, 11:19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Jo, det är det. Att med hyfsad säkerhet göra det är så gott som omöjligt.
Det är då man får kompensera vinster med förluster.
Gjorde det precis nyligen när Swedish Match hade gått med förlust. Då fångade jag KLM i en uppgång o sedan sålde jag båda efter en halvtimme med en mindre gemensam vinst.
När detta skrivs så ligger jag på en exakt vinst på 3000kr. Svaret under skrevs innan detta.
Detta är då vad jag ligger på här o nu.
Hade jag haft riktiga pangar så hade jag nog cashat in. Men nu sitter jag o lär mig. Då kan jag ta förluster som en lärdom utan att det kostar.
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Ingen snittar 1% avkastning om dagen. Efter 5 år skulle 100 000 kr förvandlats till nästan 6 miljarder. Inom 10 år skulle du ha mer pengar än hela jordens tillgångar.
Tja. Efter dagens start så skulle jag just nu ligga på 4000kr plus om jag sålde av det jag har aktivt nu.
Att jag lyckades så pass i morse var ren tur.
Men att fånga ett par aktier på uppgång o sälja efter en kvart är faktiskt inte svårt alls.
Det svåra är att hitta rätta lägen för att både köpa o sälja
Som jag skrivit tidigare i tråden så hade jag efter tre veckor legat på ett rejält plus om jag räknar bort både stora vurpor samt stora uppgångar som jag gjorde på H&M.
Genom analyser så ser man även sina misstag. Mina största misstag hittills är att jag haft stora pengar i rörelse medan jag inte kunnat ha koll på dem. Men samma sak där. Jag kollar bakåt o inser att de hade ökat om jag bara väntat.

Men, jag säger samma sak nu som jag sagt tidigare i tråden.
Förklara gärna bort att det redan finns människor som lever på daytrading. För de finns.
Citera
2018-09-17, 11:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Förklara gärna bort att det redan finns människor som lever på daytrading. För de finns.
Men finns det de som har ett kapital på 100.000:- och får in en tusenlapp varje bankdag?
Citera
2018-09-17, 12:02
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men finns det de som har ett kapital på 100.000:- och får in en tusenlapp varje bankdag?
Har du missat ordet, snitta?
Jag själv har redan kommit upp i den summan kl 9.05 i dag o då så pass mkt att jag hade kunnat vara helt passiv i elva dagar.

Exakt här o nu så ligger jag på plus minus noll på de aktiva aktier jag har o då har jag hunnit sälja av lite till med en vinst.
Självklart var detta en bra dag som då kompenserar kommande förluster. För det kommer dagar med minus på samma sätt det kommer dagar med plus. Detta ger ett snitt.
Citera
2018-09-17, 12:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Har du missat ordet, snitta?
Jodå, jag har förstått att det handlar om ett snitt.

Anser ändå att det är osannolikt att du eller någon annan klarar det i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in