2018-09-16, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Och varför har den här personen ändrat sig i polisförhören? Varför har han en "lämplig minneslucka" från cirka 02:00 och framåt? (Men nog f*n minns han vad han gjorde precis innan Stadt stängde och vad han gjorde lite senare under natten …) Varför ses han på stan vid en tid SENARE än den som han har angivit i förhören? Han säger att han inte har varit i närheten av Helena inne på Stadt, men vittnen säger motsatsen! VARFÖR STÄMMER INGENTING I FÖRHÖREN? Vem som helst förstår ju att personen är inblandad! Så klart att han var på bron med Helena.

Det är kanske inte så konstigt att förhören skiljer sig åt, är ju trots allt 6 år mellan första förhören ´92 och nästkommande förhör ´98.
Personligen hade jag nog blivit mer misstänksam om han hade berättat precis samma historia ´98 som ´92.

Angående den här "minnesluckan" varifrån kommer uppgifterna om den?
Jag kan ha fel, men jag tror inte jag har hört/läst att den misstänkte mannen själv ska ha hävdat "minneslucka"
Likaså din parentes "(Men nog f*n minns han vad han gjorde precis innan Stadt stängde och vad han gjorde lite senare under natten …)"
Varifrån kommer det?
Vad är det han minns att han gjorde precis innan stadt stängde, och lite senare under natten?

Du skriker! "VARFÖR STÄMMER INGENTING I FÖRHÖREN?"
Hur vet du att att ALLT som alla vittnen säger stämmer?
Han kanske inser att han var lite "klängig" på HA inne på stadt, då är det inte så konstigt att han försöker snacka bort det, antagligen skraj att sambon ska få reda på det, förmodligen har han inte en tanke på att han ska ses som misstänkt till försvinnandet.
Citera
2018-09-16, 23:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Det är kanske inte så konstigt att förhören skiljer sig åt, är ju trots allt 6 år mellan första förhören ´92 och nästkommande förhör ´98.
Personligen hade jag nog blivit mer misstänksam om han hade berättat precis samma historia ´98 som ´92.

Jag kan ha fel, men jag tror inte jag har hört/läst att den misstänkte mannen själv ska ha hävdat "minneslucka"
Likaså din parentes "(Men nog f*n minns han vad han gjorde precis innan Stadt stängde och vad han gjorde lite senare under natten …)"
Varifrån kommer det?
Vad är det han minns att han gjorde precis innan stadt stängde, och lite senare under natten?

Han kanske inser att han var lite "klängig" på HA inne på stadt, då är det inte så konstigt att han försöker snacka bort det, antagligen skraj att sambon ska få reda på det, förmodligen har han inte en tanke på att han ska ses som misstänkt till försvinnandet.

Ja du, varifrån kommer minnesluckan ...
Citera
2018-09-16, 23:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Angående "Hanna", ja. Men i fallet med "mannen med pilotglasögon" är det något annat, han försöker lura polisen och komma undan! Han är inblandad.
Kul, förresten, att du dök upp …

Det vet vi inte med säkerhet ännu. Det här är fortfarade endast ett antagande från din sida. DU utgår ifrån att "pilot" är inblandad och att han försöker lura polisen, själv är jag långt ifrån säker på att så är fallet.

Var det en av dina vapendragare som dök upp?

Du kunde ha varit tyst i tråden men valde istället att offentligt visa att du vet vem 'VertikaltPiano' är, varför gjorde du det?
Citera
2018-09-16, 23:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det vet vi inte med säkerhet ännu. Det här är fortfarade endast ett antagande från din sida. DU utgår ifrån att "pilot" är inblandad och att han försöker lura polisen, själv är jag långt ifrån säker på att så är fallet.

Var det en av dina vapendragare som dök upp?

Du kunde ha varit tyst i tråden men valde istället att offentligt visa att du vet vem 'VertikaltPiano' är, varför gjorde du det?

Du förstår precis vad menade angående "VertikaltPiano". Jag har ingen aning om vem detta är, men han/hon kommer till någons hjälp - och det är INTE till min hjälp. Du har länge försökt få mig avstängd nu, men det kommer du inte att lyckas med!
Citera
Medlem
Citat:

Varifrån kommer det?

Okey, du har lite svårt for dej forstår jag, minns du detta då ?

Ska han komma undan genom att säga att han inte minns vad han gjorde, det är helt obeskrivligt, säger Helenas syster Gabriella Andersson - Publicerad 12 dec 2017 kl 19.37 https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fler-forsvinner-sparlost-helenas-syster-om-sorgen/

För P4 Skaraborg berättar han nu att han varken har alibi eller något minne av vad han gjorde vid tidpunkten för försvinnandet – men slår i från sig anklagelserna om att han ska vara en mördare.

– När han säger att han inte minns, det köper jag inte. Det är det här mellantinget som är oerhört frustrerande. Antingen är han skyldig eller inte, säger Gabriella Andersson, Helenas syster. https://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-oskyldig/

– Jag vet att jag uppfört mig konstigt och svävat runt med olika uppgifter i förhören. Jag vet inte varför och kan inte förklara det, har han sagt till dem. http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/helenas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-har-kontaktat-advokat-1.4792018

Du skriker: "Du skriker! "VARFÖR STÄMMER INGENTING I FÖRHÖREN?"ehmm....du skriker med stora bokstaver, inte jag
Senast redigerad av eeqaz 2018-09-17 kl. 00:31.
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja du, varifrån kommer minnesluckan ...

Som GW sa: "när folk intervjuas flera år senare så minns dom inte vad dom gjorde den aktuella natten - och än värre är det då för den som var packad säger jag.
Citera
2018-09-16, 23:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Som GW sa: "när folk intervjuas flera år senare så minns dom inte vad dom gjorde den aktuella natten - och än värre är det då för den som var packad säger jag.

Då är vi där igen: "Mannen med pilotglasögon" vet att hans enda räddning är att hävda minneslucka. Han visste vad han gjorde strax före 02:00 och senare på natten när han ringde sin nattarbetande sambo. Ingen idé att du försöker.
Citera
2018-09-16, 23:58
Medlem
Citat:

Att den här mannen säger att han inte minns vad som hände kan inte vara nog.https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/07/21/helenas-familj-frustrerad-over

Hur många ganger må man repetera fakta i den her tråden ? Någon som minns ? Ugglan el Krokfot minns møjligens eler dom er kanskje bara troll som vil avleda tråden, någon som minns ?
Citera
2018-09-17, 00:05
Medlem
Citat:

han intervjuas den gang och senara, joda kan blanda i hop, många år sedan, just another day liiksom, kan ha veldigt lite minne borte på aktuelle tidspunkten, lite olycketreff at det var några få timmar han inte minns då, exact akkurat då liksom, at han inte bare stupte hjem i seng men ble observerad av andre i mariestad ochså..men han promenerade nog bare lit rundt før han gikk hem, inte tenk på det . .
Senast redigerad av eeqaz 2018-09-17 kl. 00:07.
Citera
2018-09-17, 00:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Att den här mannen säger att han inte minns vad som hände kan inte vara nog.https://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/07/21/helenas-familj-frustrerad-over

Hur många ganger må man repetera fakta i den her tråden ? Någon som minns ? Ugglan el Krokfot minns møjligens eler dom er kanskje bara troll som vil avleda tråden, någon som minns ?

Jag försöker hela tiden att referera till radioprogramserien i P4, Mariestadstidnigren och andra källor, men jag motarbetas hela tiden. Det har TYDLIGT rapporterats om att "mannen med pilotglasögon" har hävdat "minneslucka"!
Citera
2018-09-17, 00:08
Medlem
Citat:
Jag försöker hela tiden att referera till radioprogramserien i P4, Mariestadstidnigren och andra källor, men jag motarbetas hela tiden. Det har TYDLIGT rapporterats om att "mannen med pilotglasögon" har hävdat "minneslucka"!
Forlåt, da missforstod jag deg jag trodde du hevdet det motsatte, men alla medier skriver jo om det
Citera
2018-09-17, 00:18
Medlem
Citat:

Varifrån kommer det?

Han minns:
Han var den som hjälpte Helena att ringa till systern från en telefonautomat, vilket han själv berättat, enligt P4 Skaraborg.

När Stadshotellet stängde påstår mannen att han gick och ringde sin sambo vid torget i Mariestad.

Det sår i andra tidingar han ochså minns han ringde sin sambo da han kom hjem.

Mannen ska ha burit pilotglasögon när han var på stadshotellet. https://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-oskyldig/

För P4 Skaraborg berättar den misstänkte mördaren nu att de, misstankarna som är på sannolika skäl, "finns i hans huvud 24/7". - tror inta han har glømd hva som hende fordi det var en normal dag i hans liv som han inte minns, om du vilja forandra på en kveld hvor en i din krets forsavnn så deg om det, du er da et typ jævlå dårligt vittne, ocj møjlig dårlig person, deg om det Krukfot
Senast redigerad av eeqaz 2018-09-17 kl. 00:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in