2018-09-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men rör dom sig inom samma mast så syns ju inte rörelserna?! Dessa loggas väl inte, bara mastväxlingar och senaste händelse.

Varför skulle nu SD ned till Apelvägen och vända (som polisens efterlysning gör gällande)?
Då blir det ju än snävare med tid, som jag fortfarande inte blir klok på, varför klockas han?

Vad är det som placerar honom att han rört sig längs motorvägen, annat än LGWP:s inslag om hur mördare generellt alltid går motsols?
Om det är att någon sett honom i den riktiningen, skulle inte TR släppt honom, garanterat!
Är det ett mordvapen som hittats?

Det kan vara så att SD påstår sig befunnit sig på Apelvägen och inte på mordplatsen.

Mastens område överlappas av varandra vilket kan bidra att mobilsignaler hoppar mellan två master vid rörelse.

Det finns vittnen som kommit fram efter TR förhandlingar som styrker polisens teorier.
Citera
2018-09-16, 22:01
Medlem
Citat:
Då är jag riktigt imponerad av polisens kapacitet, om dom har hunnit kolla alla personer med mobiler på en mast i ett tätbebyggt område.
Nä, det tror jag bara inte på.

Nää, det behöver du inte göra heller.
Citera
2018-09-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det gör det.

Att inte ha fullständig kontroll och tystnad kan vara högst plågsamt för vissa personer.

En del brukar vara aktiva i MPS-sök, kontakta polisen med uppgifter mm, numera syns dom ofta aktiva på nätet ... syftet är det samma men tekniken möjliggör andra sätt att återfå kontrollen trots riskerna. Men ofta finns ett moment av spänningssökande med i bilden också.

Inte ovanligt har jag märkt.
Citera
2018-09-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då tillrättavisar jag dig en aning. Min sista mening hade ingenting med SD att göra utan var en generell fråga gällande dömda mördare och deras lallande i det fria under förundersökning. Därav styckeindelningen. Jag är intresserad av om något annat mordfall har praktiserat frigång för mgm under så här lång tid och om det har burit någon frukt.

1. Han är skäligen misstänkt. Dömda mördare finns i fängelse, undantag för RPV.

2. Ja, tyvärr har det "fenomenet" ökat. Vilket det finns mängder av dokumentation kring. Googla får du göra själv.
Citera
2018-09-16, 22:28
Medlem
Citat:
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.
Auch, olika uppgifter brukar inte sluta bra för MGM. ”Att tala sanning är att slippa tänka” 😉
Citera
2018-09-16, 22:31
Medlem
Citat:
Hoppsan, där ser man!
Det är ju faktiskt kritiskt nya uppgifter!

Då måste historien om cykelvittnena hittats på när SD satt häktad eller kanske redan när han var anhållen? Då slänger han ut att han sett två tjejer leda sina cyklar nere vid Apelvägen?
Så det dalaan skriver stämmer inte. Frågan är då om skriken stämmer?

Hur kommer det sig att du antog att han var hemma?
Och intressant att du förvränger andras vittnesmål. Hur mycket vet du egentligen om det och hur involverad är du med SD/HD/JG?
Citera
2018-09-16, 22:36
Medlem
Citat:
Du försöker krångla till någonting som inte behöver vara så osannolikt.
Om man spårar mobiltelefoner så är det självklart inte bara i kvarteret utan man tar omkring liggande master med för att se ett rörelsemönster på samtliga som rört sig i området. Sen kan polisen kontakta var och en i efterhand för att kontrollera vad dom gjorde i området och om dom uppmärksamma någonting annorlunda eller avvikande.

Nu har inte polisen kunnat spåra dessa två tonårstjejer och man har inger spår på två mobiler som man inte identifierat så då blir min naturliga tanke att detta inte stämmer utan det kan vara ett villospår.
Det var kanske SD själv som ringde in om skriket?
Citera
2018-09-16, 22:40
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag flyttade fetningen lite åt dig så kanske du läser med andra ögon.
Jag skrev samma sak med med andra ord. "Stämmer i sak", betyder inte att allt stämmer.
Ska du gå in och märka ord igen. Vad vinner du på detta?

Du hävdar att det INTE stod ord mot ord. I nedläggningsbeslutet står det att deras berättelser skiljer sig delvis åt. Knappast samma sak, eller hur?

Anklaga inte mig för att märka ord när du inte ens begriper vad orden betyder.
Så fort dina påståenden ifrågasätts så kontrar du med personangrepp. Oseriöst och tyder enligt mig på att du inte har några belägg för mycket av det du påstår.
Citera
2018-09-16, 22:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag kan inte gå in mera i detaljer på varför jag har den här hypotesen. Då jag samtidigt skulle röja saker som endast mördaren vet. Men vi får avvakta om dessa två tonårstjejer ger sig till känna. Det är isåfall några som väljer att röra sig ute mitt i natten utan sina mobiler.

Efter en utekväll skulle mobilerna kunna vara urladdade också.

Det var skrikvittnet dalaan som enligt egen utsaga sett tjejerna och hen placerat dem på Apelvägen, gåendes upp på Videvägen.
Vart de sedan tagit vägen är svårt att sia om. Min teori är att de har varit på väg mot Baronbackarna.

Men om de skulle ha sneddat ner mot Dammvägen och gång/cykelbron skulle SD möjligen kunnat se dom?

Då borde dock SDs tid för att komma hem blivit förlängd eftersom dalaan åkte ut efter skriken, dvs de såg tjejerna en stund efter; ca 23:45 – 00:15. enligt polisen. Min teori om en snabb 5 minuters språngmarch hem för att fixa sig ett alibi på datorn faller då
Citera
2018-09-16, 22:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.

Det behövs tillförlitliga uppgifter så jag är tacksam att du delar med dig!
Citera
2018-09-16, 23:00
Medlem
Info som jag säkert missat. Är den polaren som står SD nära (JG?) sambo/gift?
Citera
2018-09-16, 23:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Du drar slutsatser till sin spets och utan att tänka på om det skulle kunna vara flera vittnen och flera tonåringar som rör sig ute den tidpunkten. Vilket inte är helt osannolikt.
Om polisen jobbade på samma sätt som du tänker skulle inte mycket bli rätt. Jag vet inte syftet med dina frågor. Jag försöker svara dig begripligt men du säger att det är fel åt alla håll. Då ska du veta att om vi har 5 olika vittnen som sett samma tjejer så kan vi få fem olika vittnesmål. Så det kan skilja i ålder, klädsel eller kön. Så dra inga slutsatser på en enskild text. Jag vet ju en hel del mera än vad jag delar just nu så vi får se vad det slutar.
Jag är ödmjuk ifall jag har fel i slutändan.
Det viktigaste är att någon blir lagförd.

Vi är flera som förstår det du skriver och som har någorlunda koll på hur en utredning bedrivs 👍.

Det hedrar dig att du inte släpper alla detaljer i det här skedet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in