2018-09-16, 22:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Og der feilet du.
1. Du er ikke lett å få taxi midt på natten, du trenger å laste ned didi og bestille taxi.
2. Taxisjåføren vil spørre deg på kinesisk hvor du skal. Du sier "I want to go to hotel", han forstår ikke hva du mener og kjører vekk.

Du kommer til å fryste på gata og det vil være spesielt ille for dine syke foreldre.

Du har aldrig varit i Kina vilket jag har varit många gånger.

Precis som jag framförde att de sällan kan engelska.
Man har givetvis en lapp med adressen på kinesiska att ge taxichauffören.
Alla de gånger jag åkt taxi i Kina med taxi där man alltid har med adressen till dit man ska.

Är du trög eller?

Fortsätt du att åka taxi i Østfold där övriga förståndshandikappade bor.
Citera
2018-09-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Något borde göras åt polisutbildningen, för det är väl där man lär sig att kasta ut sjuka och gamla från andra sidan jorden ut i en skog mitt i den höstkalla natten?

Å andra sidan, Sverige kan knappast få bättre reklam än detta. Det ser vi ju nu.

De släpptes inte av mitt i en skog, har du ens varit vid Skogskyrkogården? Att döma av bilderna släpptes de av nära en av huvudentréerna som ligger 50 meter från tunnelbanan mot Sockenvägen. Utöver just Skogskyrkogården, finns det en jävla massa villor, lägenhetshus, restauranger och liknande i området.
Dessutom är det gångavstånd till Globen och Gullmars. Så att de skulle släppts av "mitt i skogen" där de hört "vilda djur" är bara rent skitsnack. Helt omöjligt att de har hört något annat än typ en gråsparv eller uggla.

Hela grejen är så överdriven och uppenbart förstorad.
Citera
2018-09-16, 22:23
Medlem
Tonyos avatar
Ja, kineser är inte kända för att vara särskilt behagliga som turister men hur motiverar polisen beslutet att ta 3 personer som uppenbarligen inte har koll på någonting och dumpa dem vid Skogskyrkogården? Hade jag varit på semester i Peking med mina föräldrar och vi blivit utslängda från en hotellobby och bortkörda till en kyrkogård utanför stan hade jag knappast tyckt att det var en behaglig upplevelse.
Citera
2018-09-16, 22:23
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Oärligt.

Det är helt ärligt. Sverige har inte fått sådan här publicitet i Kina på mycket länge och dem vi skall tacka för detta är den svenska polisen och dess utbildning.

Vad gäller diagnosen får du ta kontakt med den kinesiska ambassaden eller försöka kontakta de turister som blev misshandlade av polisen.
Citera
2018-09-16, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Alla de gånger jag åkt taxi i Kina med taxi där man alltid har med adressen till dit man ska.

Är du trög eller?

Fortsätt du att åka taxi i Østfold där övriga förståndshandikappade bor.
ja blir ju svart för kineserna när de har en lapp pa hotellet där de nyss blivit brutalt utkastade ifran,
Citera
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Har en polare som flyttat till Kina pga jobb.

När hans företag tog honom till IKEA (vad annars) för att hjälpa han handla möbler så blev han helt försummad vid sängavdelningen.
Där låg folk och sov. I varenda säng.

Han frågade hur detta var möjligt. Svaret var att det var inte olagligt att prova sängen hur länge man vill eller på vilket sätt.
Vilket en del fattiga utnyttjade. Typ hemlösa.

Så ja, dom är nog vana med att aldrig bli tillsagda och få som dom vill.

Kan personligen intyga detta efter en del rundresor i just Kina.
Kinesiska turister har inte så himla bra rykte. Australiensare, Nya Zeeländare och många andra länder i Oceanien kan acceptera kinesiska turister enbart för att de har pengar.
Men visst, det finns givetvis trevliga och artiga kinesiska turister.

Vet inte om detta klipp har postats tidigare men här kastar sig bokstavligen en kines på backen.
Check out @gugufan1’s Tweet: https://twitter.com/gugufan1/status/1041152101517189120?s=09
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Av första sidan i tråden att döma (har inte läst hela tråden) alla agerade helt fel.

- Hotellet som behandlar sina kunder så illa
- Polisen som behandlar harmlösa människor så illa
- Turisten som inte lyssnar på tillsägelse

Hade en enda part i det hela agerat respektfullt gentemot de övriga så hade det hela nog slutat väl

Turisten hade kunnat be om hjälp, hotellet och polisen hade kunnat tillgodose det, och polisen hade kunnat ge hotellet en tillsägelse för att de behandlar sina kunder så illa och utsätter folk för risker

(Och ni som framför argumentationsfel genom att jämföra med Kina, vare sig det är för eller emot någonting, är så jävla jobbiga)
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-09-16 kl. 22:35.
Citera
2018-09-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ännu värre. Du påstod att just de här personerna har pengar på banken och kontaktnät. Detta vet du inget om.

Jo, det er et krav for å få visum.
https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Visiting-Sweden/Tourists-visas.html

Og selv fattige familier har oppsparte midler, tydlig at du ikke vet noe særlig om kinesisk kultur.
Citera
2018-09-16, 22:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det är helt ärligt. Sverige har inte fått sådan här publicitet i Kina på mycket länge och dem vi skall tacka för detta är den svenska polisen och dess utbildning.

Vad gäller diagnosen får du ta kontakt med den kinesiska ambassaden eller försöka kontakta de turister som blev misshandlade av polisen.

Det var du som påstod att de hade kastats ut i en skog. Detta är lögn.

Du har inte varit i kontakt med någon ambassad, påståendet att någon i gruppen är sjuk är endast en uppgift från den här gruppen av människor och med tanke på allt annat de hävde ur sig när de blev avhysta kan man på goda grunder hävda att ingen av dem har någon värre sjukdom.
Citera
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det finns inget än så länge som säger att polisen inte agerat lagmässigt eller hanterat situationen moraliskt tvivelaktigt. Återkom när det gör det eller gå och dra något gammalt över dig.

Det finns heller inget som tyder på att kineserna brutit mot någon lag, blivit arresterade, åtalade och dömda - men trots detta så blev de brutalt behandlade av den svenska polisen som tyckte det var en utmärkt idé att köra ut gamla och sjuka ut i periferin och dumpa dem vid en kyrkogård mitt i den kalla höstnatten i en omgivning som för dem är totalt främmande.

Den kinesiska ambassadören fortsätter att med rätta ställa den svenska regimen och dess polis till svars. Detta är från den kinesiska ambassadens hemsida och det är ambassadörens, kamrat Gui Congyous, ord:

"We find it shocking and hard to understand that the three Chinese tourists were treated in such a brutal manner in a country that always talks about human rights and justice. The three Chinese tourists did not break any Swedish law. Even if they did, the Swedish police should have handled the case according to law and informed the Chinese Embassy.//As I stressed repeatedly, did the Chinese tourists break any law?! If they did, why did the police and hotel not contact the Chinese Embassy immediately? Had the Embassy been contacted, we would have provided assistance to the three Chinese tourists immediately. At midnight, for the police to toss the defenseless tourists at a graveyard in a desolate place is too much!"
http://www.chinaembassy.se/eng/gdxw/t1595611.htm
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Jo, det er et krav for å få visum.
https://www.migrationsverket.se/English/Private-individuals/Visiting-Sweden/Tourists-visas.html

Og selv fattige familier har oppsparte midler, tydlig at du ikke vet noe særlig om kinesisk kultur.

Som sagt: en ren gissning av dig.
Citera
2018-09-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Om du har en adresse så kjører de naturligvis dit, men om du går inn i en taxi og sier "I want to go to nearest hotel" så forstår de ingenting.

Det er heller ikke lett å få taxi midt på natten om du venter på veikanten.

Jeg har reist med taxi flere hundre ganger i Kina. Jeg trenger ikke engang en lapp.
Senast redigerad av Camlon 2018-09-16 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in