2018-09-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Riktig det.

Og 100 000 er rikt på landsbygda i Kina, ikke i byene.

Då hade de endast råd med billigt vandrarhem.
Citera
2018-09-16, 20:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den här historien måste utredas ordentligt.
Hur kom dom till detta hostel?
Är det tre som rymt ur flocken på nåt vis?
Har de verkligen tagit sej från Arlanda och till detta hostel på egen hand?
Jag har bara sett dom i form av busslast eller i ankflock med barsk ankmamma som ledare.
En gång såg jag en ankmamma med visselpipa utanför Arlanda som hade örnkoll på flocken.
Jag talar förstås inte om pekinganka här.
Om det är så att dessa trasslat omkring på egen hand så är det ett bevis för att det inte går. De behöver en flockledare!
Haha, Du är bäst!
Citera
2018-09-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Då hade de endast råd med billigt vandrarhem.

De har penger i banken, og de har familie og venner. De har definitivt råd til å betale for et dyrere hotell.

Det handler mer om reisebyrået som reklamerer en ganske rimelig tur til Europa, og for å spare penger velger de billige hoteller.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Fy fan vilket jävla skämt och agerande av poliserna.

Hur jävla svårt hade det varit att bara låtit dom vänta i lobbyn? Eller kört dom till ett annat hotel? Handlar om gamla människor. Denna storm kommer dessutom skada turistnäringen i Sverige, så sjukt onödigt.

Kul att våra Svenska poliser dessutom vågar ta i hårdhandskarna mot små svaga turister. Men när blattar tänder eld på förorterna så tittar man på. Man skäms

Skäms? Vad skulle poliserna göra tänkte du? Hotellet ville inte ha personerna i lobbyn och eftersom de vägrade lämna blev polisen kontaktad. Sedan ställa till med en scen mitt i natten, skrika och kasta sig på gatan som en jättebebis. Poliserna var till slut tvungna att agera för att få väck dem från allmän plats. Du kan inte ha skrikande människor på gatan bland hyreshus mitt i natten.

Edit: Du vet ingenting hur kineserna uppförde sig på hotellet innan polisen tillkallades. Troligtvis har de fört ett j-a liv alternativt betett sig olämpligt på annat sätt.
Senast redigerad av Passepartout 2018-09-16 kl. 20:56.
Citera
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
"kyrkogården" (en UNESCO Världsarv-park) är stängd på natten. När de säger att de blev körda till "en kyrkogård" menar de alltså en sömnig närförort i söderort som kallas Skogskyrkogården. 9 hållplatser med gröna tunnelbanelinjen tillbaka till t-centralen (tar 13 minuter) eller 5 hållplatser (7 minuter) till Södermalm. Alternativt en taxiresa till ett av hundratals alternativa hotell inom en radie av en 15-20 minuter max.

Låter superenkelt för kineser som förmodligen varken kan svenska eller engelska (alternativt inte ens det latinska alfabetet).
Citera
2018-09-16, 20:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Reisebyrået prøver å spare penger ved å bestille billige hotell. De hadde definitivt valgt et mer kjent sted om de hadde bestilt selv.

Og husk på at gjennomsnittinntekten på landsbygda er rundt 10000 kroner i året. Hvis de tjener 100,000 kroner i året så er de rike sammenlignet med resten av bygda.

Vad är det med dig? Du sitter ju bara och gissar.
Citera
2018-09-16, 20:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hur ställer sig kineser till att bli hanterade av kvinnliga poliser?

Det måste ha varit en ganska klen kines som bråkade. För detta är nog första gången jag sett något exempel på när två 50-kilos blonderade hästsvanspoliser lyckats med att använda våld.
Citera
2018-09-16, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kineser reser i flock vanligtvis om vi nu ska generalisera ja.

Gällande svensk polis gjorde i detta fall inget fel i form av övervåld.
Att hänvisa till statlig kinesisk media känns sådär objektivt.

ja vi vet ju inte om resten av sällskapet övernattade pa detta hostel eller kanske ett hotel i närheten, det e bara spekulationer.

jag haller inte med om alla invektiv kinesisk media skriver om svensk polis, men när jag i en översättning läste att swedish police is the dregs of the people ja da kan jag bara instämma
Citera
2018-09-16, 20:53
Medlem
Finns massor av yngre kineser som reser på egen hand. Många städer i europa är nedlusade av dem. Få av dem är särskilt rika utan väldigt snåla och tråkiga. Inte särskilt förvånande att de försökt tjäna in en natt genom att övernatta i receptionen. Den typen av turister konsumerar minimalt och förstör bara upplevelsen för mer lönsamma turister.
Citera
2018-09-16, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Låter superenkelt för kineser som förmodligen varken kan svenska eller engelska (alternativt inte ens det latinska alfabetet).

Inget är superenkelt, för någon människa, om man är mentalt oberäknelig och vägrar att kommunicera sansat med omgivningen.
Senast redigerad av Passepartout 2018-09-16 kl. 20:57.
Citera
2018-09-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det med dig? Du sitter ju bara och gissar.

Det er ikke gjetting. Det er fakta at de fleste kinesere som reiser til Europa gjør det igjennom et reisebyrå. Det er også fakta at kinesiske reisebyråer velger billige hoteller for å spare penger.

Og hadde de vært blant minoriteten som reiste uavhengig, så hadde de sannsynligvis valgt et kjent sted ikke et vandrehjem. I kinesisk kultur er kjennskap og anbefalinger viktig.
Citera
2018-09-16, 21:02
Medlem
Citat:
De har penger i banken, og de har familie og venner. De har definitivt råd til å betale for et dyrere hotell.

Det handler mer om reisebyrået som reklamerer en ganske rimelig tur til Europa, og for å spare penger velger de billige hoteller.

Vsrken du eller jag vet något om ev pengar på banken.
Det enda vi vet är att de valde ett billigt vandrarhem och ville ha en natt gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in