2018-09-16, 13:40
Avstängd
konstapels avatar
Det här är helt klart en del av en kinesisk påverkansoperation mot Sverige.
Citera
2018-09-16, 13:54
Medlem
sittmuskelns avatar
Vissa av Sveriges kommuner har länge hjälpt Kina med ett "Children left behind och åldringsutbildning" genom ett SIDA/vänortsutbyte. Man kanske skulle se över detta samarbete?
Citera
2018-09-16, 14:00
Medlem
Reste inrikes i Kina tillsammans med en Kinesisk kollega. När han såg min blick var hans kommentar
"We have nice cloths but no manners".
Citera
2018-09-16, 14:05
Medlem
kanelipullas avatar
hahaha.. fy satan va jag skrattar lika mycket varje gång när jag hör sonen skrika och slänga sig på marken.
Citera
2018-09-16, 14:11
Medlem
Tråkigt bemötande av hotellpersonalen. Men i Kina kan jag säga att det är såhär:

Man måste registrera sig hos polisen i varje stad man besöker
Man får som västerlänning ALDRIG bli medborgare i deras land
Många hotell tillåter inte västerlänningar, speciellt i mindre städer (om man reser runt)
Om hotellet kan godkänna att man stannar där måste man ha ett intyg från polisen om det inte är en av de större kedjorna
Glöm att surfa på Google, Facebook, Youtube osv, det är blockerat
Var beredd att bli kidnappad och sedermera mördad om du reser i västra Kina.
Var också beredd att på dö av elektrisk chock när du duschar eller bli mosad av en rulltrappa eller hiss.
Senast redigerad av sampanl 2018-09-16 kl. 14:16.
Citera
2018-09-16, 14:23
Medlem
carminaburanas avatar
Kineser är arroganta, och har superiörskomplex. Jobbar inom turism och det är generell konsensus.
Citera
2018-09-16, 14:30
Avstängd
konstapels avatar
Kinesiska trollfabriker jobbar för fullt på den här fake news storyn i syfte att påverka. Det märks redan i den här tråden och annorstädes.
Citera
2018-09-16, 14:32
Bannlyst
klippte in lite google translate fran kinesiska

Citat:
The boy is a foreign immigrant who is not Chinese. His parents are Chinese, and the embassy is only responsible for his parents.
Any middle-aged and elderly people can be undoubtedly protested when they are rushed to the street in the middle of the night.
In fact, the search for the so-called hostel can tell from the pictures that it is a very large hotel, there are a lot of seats on the first floor, even if there is no empty room, it will not affect the service.
They are experiencing the situation of not providing them with services in an uncomfortable environment.
Customer is God? There is no God at all. Everything is a propaganda of traitors and Western hypocrisy. It is enough to understand this.

det anses vara ett propagandatrick fran Sverige i kina
Citera
2018-09-16, 14:33
Medlem
Dessutom är det väl tveksamt om det var vanliga kinesiska turister. Så illa som turisterna betedde sig så antar jag att de gjort det på uppdrag från Kina.

Tydligen körde poliserna dem till skogskyrkogården eftersom det ofta kan finnas lediga rum där på ett motell ( invid ett mc donalds i närheten).
Citera
2018-09-16, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Dessutom är det väl tveksamt om det var vanliga kinesiska turister. Så illa som turisterna betedde sig så antar jag att de gjort det på uppdrag från Kina.

Tydligen körde poliserna dem till skogskyrkogården eftersom det ofta kan finnas lediga rum där på ett motell ( invid ett mc donalds i närheten).

fint strandade turister köres i fortsättningen till skogskyrkogarden, utan vettiga kommunikationsmöjligheter att kunna transportera sig nagonstans
Citera
2018-09-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelpundet
Kan vi få en video som inte ligger hos aftonhoran? Går ju inte ens se på videon som länkats tidigare i tråden.

Förmodar att det är denna videon. Dock tyvärr inte hela videon. Här finns videon från Aftonbladet (men länk till YouTube).
Senast redigerad av yokisuci 2018-09-16 kl. 14:40.
Citera
2018-09-16, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Tråkigt bemötande av hotellpersonalen. Men i Kina kan jag säga att det är såhär:
Citat:
Man måste registrera sig hos polisen i varje stad man besöker
nej
Citat:
Man får som västerlänning ALDRIG bli medborgare i deras land
och?? ingen mänsklig rättighet att bli kines
Citat:
Många hotell tillåter inte västerlänningar, speciellt i mindre städer (om man reser runt)
har jag ej upplevt
Citat:
Om hotellet kan godkänna att man stannar där måste man ha ett intyg från polisen om det inte är en av de större kedjorna
nej
Citat:
Glöm att surfa på Google, Facebook, Youtube osv, det är blockerat
ja delvis sant
Citat:
Var beredd att bli kidnappad och sedermera mördad om du reser i västra Kina.
i xinjang bor det ett lömskt religiöst turkfolk som polisen haller i schack
Citat:
Var också beredd att på dö av elektrisk chock när du duschar eller bli mosad av en rulltrappa eller hiss.
trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in