Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Du har inte jobbat med service va?..Har du det hoppas jag inte stöter på dig..
Detta är vardagsmat för en receptionist på hotell. Man löser det på smidigast sätt.I värsta fall betalar hotellet övernattningen el skickar räkningen till resebyrån, ett billigt pris för att behålla gott rykte o gästerna får en positiv bild de sprider vidare till andra.
Men snälla..
Detta var ett hostel i Vasastan. Inte en jättehotellkjedja med flera hotell i varje storstad.
Det här var ett mindre, billigare turistboende - och det var denna helgkväll fullbokat.
Kineserna hade inget bokat rum för den natten.
Antagligen har receptionspersonalen hänvisat kineserna till flera andra hostel/hotell i stan, det är normalt förfarande. Kanske erbjudit sig att ringa och förmedla bokning. Men naturligtvis måste kineserna själva stå för kostnaden för det andra hotellet och för taxin dit.
Att sova över i lobbyn, förutom att det ger dåligt intryck på andra gäster, är också direkt otillåtet ur brand- och säkerhetssynpunkt. Eller tycker du att hostel och hotell ska ha lobbyn öppen för uteliggare och hemlösa eller varför inte för alla som vill spara kostnaden för en hotellnatt någonstans...?
Kineserna
ockuperade sofforna i lobbyn mitt i natten. Det får de inte göra. Varken i en hotellobby, på ett advokatkontor eller hemma hos dig eller mig.
Därför måste polisen avbryta detta.
Om poliserna körde kineserna till Skogskyrkogården har jag ingen aning om. Dock finns det ett billigt budgethotell där, vid en 24-timmars öppen stor McDonalds bredvid Skogskyrkogården. Detta budgethotell brukar ha lediga små rum, oklart dock om reception var öppen för nya gäster mitt i natten, men inte omöjligt.
Vill man av olika skäl ha kalabalik kan man skapa den för vad som helst.