2018-09-16, 00:38
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Skön seger mot Brynäs. Trots all spets som inte fanns med på isen (Cehlin, Larsson, Lundeström) vann Luleå rättvist. Fabbe och Foppa kliver in och tar ansvaret med ett karaktäristiskt GWG.

Det är ju lite oväntat att Anton Hedman ligger på delad förstaplats i poängligan.
Välförtjänt hur? Er egen spelare såg ju förvånad ut när den studsa på skridskon och in, precis efter vi sköt i stolpen.
Citera
2018-09-16, 00:45
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vad tyckte ni om dagens omgång?
Skönt med 3 pinnar.
Oerhört trevligt att ungdomskedjan
Brodecki - Lycksell - Södergran fortsätter visa framfötterna och levererar.
Sebbe kommer få slita för att ta tillbaka en bottom6-plats.
Whitney känns spontant som en Zengerle 2.0.
Citera
2018-09-16, 00:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Välförtjänt hur? Er egen spelare såg ju förvånad ut när den studsa på skridskon och in, precis efter vi sköt i stolpen.

Danielsson träffade stolpen via Lassinantti så.. Dessutom hade väl Farley (om jag minns rätt) ett avslut i ribban.

Den enda som såg förvånad ut vid 2-1 var ju Rautio. Men han ser man ju fortfarande som en egen spelare trots att han är i Brynäs.
Citera
2018-09-16, 00:51
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Danielsson träffade stolpen via Lassinantti så.. Dessutom hade väl Farley (om jag minns rätt) ett avslut i ribban.

Den enda som såg förvånad ut vid 2-1 var ju Rautio. Men han ser man ju fortfarande som en egen spelare trots att han är i Brynäs.
Glömde tillägga: https://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1907229
Citera
2018-09-16, 00:58
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Det säger inte så mycket men är kanske bra som tröst för alla brynäsare. Ett skott i magplattan är fortfarande ett skott i magplattan.
Citera
2018-09-16, 01:03
Bannlyst
Oavsett vilka lag vi håller på, visst är det underbart att det äntligen har kommit i gång! :-)
Citera
2018-09-16, 13:12
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Det säger inte så mycket men är kanske bra som tröst för alla brynäsare. Ett skott i magplattan är fortfarande ett skott i magplattan.
Jo, det säger att det var mer tur än "välförtjänt". Så ja, lite av en tröst är det.
Citera
2018-09-16, 13:52
Medlem
Citat:
Vad menar du? Att bäst stats vinner matchen? Eller att Brynäs borde få nån sorts bonuspoäng?
Citera
2018-09-16, 15:43
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad menar du? Att bäst stats vinner matchen? Eller att Brynäs borde få nån sorts bonuspoäng?
Jag låter dig fundera på saken.
Citera
2018-09-16, 17:01
Medlem
Citat:
Jag låter dig fundera på saken.
Jag behöver inte fundera alls. Jag konstaterar att Brynäs fick stryk av Luleå och att det är vinster som ger 3 poäng och inget annat.
Citera
2018-09-16, 17:44
Medlem
Hemmapremiär för en uträknad nykomling mot en nykomponerat mästarklubb som just vunnit sm-guldet i överlägsen stil. Svårare bortamatch finns inte i en premiär!!

Det viktiga är inte att vinna utan att vi kuggar i och matar på. Då kommer segrarna var det lider.

Tippar försiktigt: 3-4OT

Även malmö går in med en tuff bortamatch mot mora. Malmö känns som att de kommer leva på sin 5-6 agressiva spelare. Tror de kan få resultat ganska snabbt med det spelet till en början. Men håller det verkligen i längden?

Tippar 1-4
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-16 kl. 17:54.
Citera
2018-09-16, 21:22
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jag behöver inte fundera alls. Jag konstaterar att Brynäs fick stryk av Luleå och att det är vinster som ger 3 poäng och inget annat.
Dåså, då behöver du inte fundera på vad jag menade. För det flög tydligen högt över skallen på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in