2018-09-16, 11:38
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Gäller denna överdramatisering också den svenska polisen som dumpar dem på en kyrkgård?
Eller är det vanligt ute i världen att polisen använder kyrkogårdar för att dumpa även (om än äldre sjuka) levande människor?

Du menar att komma till ett främmande land och skapa en diplomatisk kris för att man inte kan uppföra sig är helt OK?

Var tror du Kinesiska polisen hade dumpat en Svensk som hade uppfört sig likadant i Kina? På ett femstjärnigt hotell?

Tror du ens den Kinesiska polisen hade varit så toleranta som den Svenska polisen var?

"Vi hörde djur". Bara en sån sak får en att skratta. Var det lejon och tigrar som gick omkring på kyrkogården? Fara för liv och lem?

Satans trams är vad det är. Både från Kinesernas sida och från dig.

Kom in i matchen istället för att sitta där och flumma omkring.
Citera
2018-09-16, 11:40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Gäller denna överdramatisering också den svenska polisen som dumpar dem på en kyrkgård?
Eller är det vanligt ute i världen att polisen använder kyrkogårdar för att dumpa levande människor?

Hur vet du att de dumpades en kyrkogård? För att nån kinesisk tidning publicerat en bild av Skogskyrkogården?
I såna fall fick polisen tillkalla stora stegvagnen från Farsta brandstation för det är höga grindar och även murar runt kyrkogården. Grindarna är stängda kvälls/nattetid. Det har flera orsaker, bland annat för att hindra nattlevande djur att ta sej in. Dit räknar jag även människor med orena avsikter.
Jag undrar vad det är för djur de hört? Det måste ju vara varg eller björn för man håller efter harar och rådjur så att de inte ska mumsa i sej av blommorna anhöriga planterar på gravarna.
Jag vill höra dramakärringen härma djuren de hörde. Jag är ju djurintresserad.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Det blir en stor politisk sak när civila/hotellpersonal inte kan bemöta turister med värdighet. Och därefter kalla in ordningsmakten för att bära och dra ut dom. Alltså vilket skitbemötande.

Löjligt... annars att generalisera som du och andra gör - när ni gemensamt öser lassvis med dynga över ett äldre par som önskar tak över huvudet - bara för att de kommer från andra sidan jordklotet.

Ok, det kanske är dumt att ta ställning till just den händelsen utan att ha förstahands information tillgänglig. Där är vi bägge skyldiga (om inte du var där).

Jag har faktiskt arbetat ganska mycket med kinesiska turister i mina dagar, och dom skiljer sig från sina asiatiska grannar en hel del. Dom är precis raka motsatsen mot japanska turister, som ju är kända för sin artighet. Man ska också komma ihåg att det inte är några vanliga "svensson"-kineser vi ser i Sverige. Numera är det överklass, och tidigare var det dessutom bara personer med speciella tillstånd (förmodligen fortfarande); egna taxibolag och bussbolag som kör dom utan rätta licenser och aldrig utan "guide" som eskorterar dom. Dom har exakt noll respekt för vakter och poliser.
När man tillrättavisar dom lyssnar dom inte, och vid ett par tillfällen har jag fått bära ut personer som inte lyssnat. Det gick så långt med deras uppförande att ett ställe jag brukade hamna på fick sätta upp skyltar som informerade om självklarheter - på kinesiska. Själv blev jag förvånad då jag levde i någon slags tro att kineser skulle vara kuvade från hemlandet och ha respekt för uniformer åtminstone. Icke. Att man heller inte kan kommunicera hjälper ju inte till direkt.

Om detta fall bara är obstinata kineser som inte anser sig behöva följa svenska regler, eller om det är en arrangerad händelse vet jag inte, men jag vet mycket väl precis hur dessa turister kan bete sig, och jag backar inte från det faktum att deras turister uppför sig illa i många fall när dom är i landet (i relation till andra turister).
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Varför i hela fridens namn skulle svenska politiker kalla det för en diktatur? Kinas styre är ju i stort sett deras vision av vad demokrati är.

Touché
Citera
2018-09-16, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tror vissa här blandar ihop kinesiska turister med japanska. Kinesiska turister kan vara extremt högljudda, påstridiga och agerar ofta synkroniserat i grupp, vilket kan upplevas som väldigt hotfullt.

Ja Kineser speciellt när dom turistar andra länder ska vara riktigt vidriga människor har man ju hört, jag tror dom betett sig riktigt illa så dom antagligen förtjäna det.
Citera
2018-09-16, 11:48
Medlem
Citat:
Det är dessutom sant.

Men svenskarna, inklusive de flesta rasister som huserar på detta forum, lever i tron att Sverige är nått slags föregångsland då det gäller mänskliga rättigheter. De är hjärntvättade. I själva verket kränks de mänskliga rättigheterna av Sverige ideligen. Men oftast händer inget. I detta fall händer saker därför att Kina är oerhört mäktigt och Sverige är i detta sammanhang en liten skit som tror att det kan behandla kinesiska medborgare hur som helst utan konsekvenser.

Du är lika fel ute som alltid. Du kan ju ingenting, lika värdelös som Merapi. De kom för tidigt och kunde inte checka in. Säger hotellpersonalen det är det bara att gå vidare. Här var det troligtvis en som trodde att han ägde stället och ställde till med en scen. Hotellet måste tänka på sina kunder och ringer polisen. Polisens instruktioner är klara. Undvik arrestering om det är möjligt, men avlägsna personen från konfliktområdet. Man har gjort helt enligt instruktionerna.
Citera
2018-09-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Snåla kineser ser man ofta när man är på hotell , frågan är vart de äter när de är ute då man aldrig ser dem på restaurangerna

En vän som arbetade på hotell vittnade om att de ofta använder rummens vattenkokare för att laga Mat

Ja, det är vanligt i Kina också.
Citera
2018-09-16, 11:56
Medlem
Citat:
Eller är det vanligt ute i världen att polisen använder kyrkogårdar för att dumpa även (om än äldre sjuka) levande människor?

Man kan tolka det som någon form av hot, att i detta fallet dumpa levande människor på en kyrkogård.
Citera
2018-09-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
herregud vakna, att Kinesiska är världen jävla idioter är en världsomspännande uppfattning idag, fasta jävla termiter, se bara hur dom förstört Sihanoukville i Cambodia med sina jävla baddagar penga, ett folk som till 100 % skiter i andra folkslag, ett folk totalt förgiftade av girighet. Res o titta hur fan dom uppför sig utomlands , skrikande spottande idioter på varje flygplats o land, tvi....

Upplever inte kineser som mer störande än några andra. Du har olika typer av kineser precis som alla andra folkslag, alltifrån motsvarigheten till den dräggiga engelska fotbollshulliganen till mycket artiga personer.
Att ett område förstörs av omfattande utveckling till chartermål är också ett generellt problem.

Jag misstänker iofs att kinesen ifråga inte förstod att det är inte läge att tjafsa med snuten. I Kina uppfattar jag att polisen är mer öppen för diskussion än i Sverige. Polisen i Sverige är mer benägna att utnyttja sitt ”våldsmonopol” i ett tidigt läge om man inte gör som polisen vill och verkar obstinat, även om svensk polis är betydligt bättre att ha att göra med än väktare och ordningsvakter.
Citera
2018-09-16, 12:03
Medlem
Någon som vet var man kan få tag i hela filmklippet och inte bara den biten som blivit redigerad av aftonbladet?

I övrigt är det helt självklart att det bara är jävla tjafs från kineserna som tror att man kan få vad man vill bara man uppträder som jävla jättebebisar.

Dock är det lite oklart varför polisen körde dom till djurkyrkogården av alla ställen och inte istället tog med dom till häktet eller lämpade av dom i city någonstans.
Citera
2018-09-16, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du menar att komma till ett främmande land och skapa en diplomatisk kris för att man inte kan uppföra sig är helt OK?

Var tror du Kinesiska polisen hade dumpat en Svensk som hade uppfört sig likadant i Kina? På ett femstjärnigt hotell?

Tror du ens den Kinesiska polisen hade varit så toleranta som den Svenska polisen var?

"Vi hörde djur". Bara en sån sak får en att skratta. Var det lejon och tigrar som gick omkring på kyrkogården? Fara för liv och lem?

Satans trams är vad det är. Både från Kinesernas sida och från dig.

Kom in i matchen istället för att sitta där och flumma omkring.

Hur hade du själv känt om blivit dumpad utanför stan brevid en kyrkogård första gången du äri Peking?! Skandlöst. Kineserna ligger helt klart före oss när det gäller service (finns alltid rötägg som vill luras men inte de kända hotell etc)
Dessutom är vi bara en myra jmf m Kina, det är bara att acceptera att de är annorlunda. Vilka nötter till personal, tror att alla är som svenskar som säger "ja förlåt"och bugar och vågar inte säga ett knyst. Det finns annan kultur i världen.
Detta hände i Stockholm, vad är det för bönder som jobbar på hotellen där?
Senast redigerad av popll 2018-09-16 kl. 12:12.
Citera
2018-09-16, 12:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Man kan tolka det som någon form av hot, att i detta fallet dumpa levande människor på en kyrkogård.
Jomenprecissåattteh......

Nästa gång blir det Kronohäktet i tolv timmar. Bra så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in