2018-09-15, 19:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Håller med. Det är hönor av fjädrar. En person utanför LW, kommer från tråden. Att det skulle vara SD kommer från ingenstans. Den gråhåriga damen har mest substans eftersom infon om henne kommer från polisen, låt vara att det är hörsägen för dem. Hon har dessutom aldrig sagt att det var utanför LW's hus som hon hörde en person. Väldigt mycket som fylls i och blir som Draifos skriver: Standard.

En person utanför LW:s hus kommer från MV som enligt de flesta i tråden är trovärdig och har insyn i utredningen.
Och det vet de med säkerhet.
Att det var SD som väntade utanför är en teori man jobbar efter. Det finns mer som talar för att det var han än emot.
Citera
2018-09-15, 19:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag läser bara det jag har hittat på Internet av de protokoll som uppdragsgivare har skrivit gällande SD's utförda arbete.
Har du möjlighet att länka några av protokollen?
Citera
2018-09-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Dessa uppgifter är de nya? Har missat dem om de skrevs i början av tråden.
Det jag har fått veta och det har även delats i tråden är att kroppen var hårt åtgången.
Om det var av misshandel eller att den legat ute i naturen i flera dagar är inte klarlagt.
Om nu skriken kom från Lena som Daalan
hörde så kan man ju ana att hon blev misshandlad innan hon dödades...
Denna information är ett tidigt inlägg i tråden..
Citera
2018-09-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Dessa uppgifter är de nya? Har missat dem om de skrevs i början av tråden.
Det jag har fått veta och det har även delats i tråden är att kroppen var hårt åtgången.
Om det var av misshandel eller att den legat ute i naturen i flera dagar är inte klarlagt.
Om nu skriken kom från Lena som Daalan
hörde så kan man ju ana att hon blev misshandlad innan hon dödades...
Om man klickar två gånger på ovanstående inlägg, upptäcker man att det inte finns några nya uppgifter. Rosaelefant skrev inlägget den 30/5. Varför det tas upp nu, förstår jag ej. Dock kan det skapa enn trådsanning i och med ditt inlägg. Någon läser Nya uppgifter och sen är det sant. Lika sant som MV's inlägg.
Inget nytt men det som jag tycker var intressant är att det tog ett tag innan kroppen identifierades, samt innan dödsorsaken fastställdes. Polisen har inte sagt något om våld mot huvudet eller strypning. Det kan ju vara våld mot halsen.
Citera
2018-09-15, 19:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Det finns ju även teorier om syra.
Så otäckt att jag inte vill tänka på det.
Men det skulle säkert resultera i fruktansvärda
skrik.

Det borde även kunna förklara skriken för EGT
som hävdar att man inte kan skrika under en attack.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-15 kl. 19:34.
Citera
2018-09-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du möjlighet att länka några av protokollen?
Jag ska försöka, det var ett tag sedan jag hittade dem. Ett arbete var beställt från Karlskoga Kommun, just gällande vandringsleder. Återkommer ASAP
Citera
2018-09-15, 19:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Vad SD har för utbildning i botten vet jag ej. Han jobbar på Tyréns i Karlskoga. Han är kontrollansvarig för Kvalificerade Objekt. Man använder ett geografiskt informationssystem: GIS för att mäta upp geografi och implementera dessa data i en ny databas.
Förut har det varit ett mischmasch av gamla kartor och lantmäterimätningar o dyl. Nu används ett matrissystem med digitala parametrar.
Det intressanta är att SD är inblandad i olika användares tillgänglighet till databasen. Det finns sk Restriktionsområden i terrängen som man inte ska nå med en enkel sökning t ex på vandringsleder inom en kommun.

Så SD har (om jag förstått dig rätt) bl.a. haft som arbetsuppgift att begränsa viss allmänt tillgänglig terränginformation på nätet? Allemansrätten har härigenom gissningsvis då varit nödvändig att bortprioritera vad gäller vissa områden?

SD skulle möjligtvis via arbetet kunna ha vetskap om ett antal geografiska arealer som allmänheten inte förstår existerar?

Detta var märkligt intressant på något vis, erkänner jag. Finns det någon möjlighet att några av dessa eventuellt hemliga platser utgjort mötesplatser för LW och SD genom åren, undrar jag?

Det bör givetvis tilläggas att jag kan ha missförstått det hela totalt.
Citera
2018-09-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Så SD har (om jag förstått dig rätt) bl.a. haft som arbetsuppgift att begränsa viss allmänt tillgänglig terränginformation på nätet? Allemansrätten har härigenom gissningsvis då varit nödvändig att bortprioritera vad gäller vissa områden?

SD skulle möjligtvis via arbetet kunna ha vetskap om ett antal geografiska arealer som allmänheten inte förstår existerar?

Detta var märkligt intressant på något vis, erkänner jag. Finns det någon möjlighet att några av dessa eventuellt hemliga platser utgjort mötesplatser för LW och SD genom åren, undrar jag?

Det bör givetvis tilläggas att jag kan ha missförstått det hela totalt.
Alltså, själva begreppet Restriktionsområden kan du själv googla på. Det handlar om vem som har rätt att få detaljkartor om vissa områden. Att områdena finns är ju svårt att dölja. Har nog ingenting med LW att göra.
Citera
2018-09-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är det någon i tråden som har tagit del av liknande uppgifter om tillvägagångssättet LW bragts om livet?

Jag har inte fått veta något speciellt tillvägagångssätt, bara att hon var illa tilltygad av mördaren.
Citera
2018-09-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, jag tror till skillnad från dig att om LW med sitt intensiva sociala leverne varit alkis skulle någon känt till det.
So shoot me

Att åka Vasalopp, springa maraton, klättra på bergsväggar, dyka i grottor mm kräver en viss återhållsamhet med alkohol.
Citera
2018-09-15, 19:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Alltså, själva begreppet Restriktionsområden kan du själv googla på. Det handlar om vem som har rätt att få detaljkartor om vissa områden. Att områdena finns är ju svårt att dölja. Har nog ingenting med LW att göra.

Tack för förklaring Jag slängde just mina felaktiga spekulationer kring detta i min mentala soptunna!
Citera
2018-09-15, 19:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det förutsätter inte jag.
Jag tror definitivt att med "man" i den här situationen menar MV utredningen.
Självfallet är det meningen annars uttrycker man sig inte på det sättet.
Förändrar inte min åsikt att upprördhet över LWs är stundande norgeresa är ett för enkelt motiv för mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in