Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Jag har en envis fråga som jag burit på länge men inte vågat ställa. Nu väljer jag att ändå lätta mitt hjärta, hu
Finns det någon som helst möjlighet att det ibland (av vissa fanatiker) nyttjas droger inom geocaching för att t.ex. kunna prestera flera dygn i streck?
Jag vill tydligt poängtera att jag aldrig någonsin tänkt på LW när jag undrat över detta!
Däremot har jag funderat kring om ett eventuellt kontinuerligt (hemligt) droganvändande kan ha gjort GM (vem hen än är) än mer explosiv och paranoid än hen kanske redan var?
Vilka droger tänker du på då? För att prestera flera dygn i sträck skulle jag föreslå amfetamin eller kokain. Brukaren blir glad, pigg och envis och klarar sig utan sömn och mat. Ingen av dessa droger gör dock användaren explosiv eller paranoid. Det står bara i socialstyrelsens informationsmaterial från 70-talet. Däremot kan brukaren få hallucinationer efter många dygns vakenhet. Det brukar vara auror av ljusblixtar eller glittrande fjärilar t ex. Då bör man ta lite druvsocker och dricka en öl eller två och lägga sig att vila.
De sk. "knarkare" som sitter med en nål i armen på Plattan och är själva sinnebilden av en missbrukare, använder heroin vilket ingen geocachare skulle få för sig. Vad gäller Cannabis. Man blir seg, dum och glad samt hungrig. Inget bra för prestation. Vår kära partner alkohol går också bort. Dålig balans, dålig syn, man vill hellre ta ett glas till än att ge sig ut.
Antar att du skippar GHB och LSD om det inte gäller cacher på Venus eller Mars. Glada nunor med E gör att geocacharen hör bra dansrytmer i alla ljud och älskar alla levande ting runt sig. Inte effektivt.
Återstår Benzo som är det enda jag vet förutom alkohol, som kan göra folk helt waikko. Känns inte som om frisksportande geocachare tar benzo som nummer ett. Dock kan en idrottsskada med förskriven benzo leda till snabbt beroende.
Vad gäller paranoia så är det väl crack, men i Örebro... nja