2018-09-15, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Om man klickar två gånger på ovanstående inlägg, upptäcker man att det inte finns några nya uppgifter. Rosaelefant skrev inlägget den 30/5. Varför det tas upp nu, förstår jag ej. Dock kan det skapa enn trådsanning i och med ditt inlägg. Någon läser Nya uppgifter och sen är det sant. Lika sant som MV's inlägg.
Inget nytt men det som jag tycker var intressant är att det tog ett tag innan kroppen identifierades, samt innan dödsorsaken fastställdes. Polisen har inte sagt något om våld mot huvudet eller strypning. Det kan ju vara våld mot halsen.

Inte fel att läsa tråden från början som några tipsat om.
I början finns flera användare som tyvärr lämnat tråden. Några verkar bo i området eller känna de inblandade.

Rosaelefant har skrivit flera inlägg som visar att hen bor i området och har intressanta uppgifter.
Den som hittade kroppen (en privatperson med hund) måste ha blivit otroligt chockad av vad hen hittade.
Om kroppen börjat visat tecken på förmultning eller om det verkligen var skador från mordet är nog svårt att säga för en privatperson i chock.
Citera
2018-09-15, 20:28
Medlem
notknapparens avatar
[quote=18carat|65276250]
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, letade efter just samma inlägg!

Moralensväktare svarade på Rosamunds inlägg:

"Har vänner och bekanta till LW delgett polisen information om att SD utsatt henne för hot, trakasserier och våld förut (mer än det som anmäldes)?"

Jag kan bekräfta att det finns vittnesmål som kommit utredningen till del om ytterligare hot/trakasserier från SD mot LW. Inget jag hört ryktesvis, utan från LW:s omedelbara närhet. Kan tyvärr inte delge mer detaljer, men det viktiga i sammanhanget är att polisen har sett till att få dem.

Tack för att du delar med dig.
Minns att du i ett tidigt skede i tråden beskrev detta.
Det är viktiga bitar i utredningen.

EDIT:

Nu blev det fel i citeringen igen. Felet hänger med sedan tidigare. Viktigt när man citerar att man får med alla klamrar.
Detta är ett svar till 18carat (som förmodligen nu inte får upp ett meddelande om att jag svarat hen)
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-15 kl. 20:47.
Citera
2018-09-15, 20:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Intämmer att det skulle förklara skriken, usch!
Kan inte föreställa mig syra har används eftersom GM sannolikt berövat LW livet i hastigt uppkommet mod, förutsatt GM inte tagit risken att återvända till BP i avsikt att att med syra utplåna spår. Frågan har också undertill berörts av MV.

MV: 2018-07-31, 04:53

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Kanske bör läggas till även detta inlägg som också berör kroppens status:
Vilket vi väl kan bortse från som oriktiga uppgifter?

Hade syra använts så tyder det på att mordet var planerat. Jag tror dock att vi har att göra med ett bråk som eskalerade. Det var alltså inte planerat att det skulle leda till mord.
Citera
2018-09-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har en envis fråga som jag burit på länge men inte vågat ställa. Nu väljer jag att ändå lätta mitt hjärta, hu

Finns det någon som helst möjlighet att det ibland (av vissa fanatiker) nyttjas droger inom geocaching för att t.ex. kunna prestera flera dygn i streck?

Jag vill tydligt poängtera att jag aldrig någonsin tänkt på LW när jag undrat över detta!

Däremot har jag funderat kring om ett eventuellt kontinuerligt (hemligt) droganvändande kan ha gjort GM (vem hen än är) än mer explosiv och paranoid än hen kanske redan var?
Vilka droger tänker du på då? För att prestera flera dygn i sträck skulle jag föreslå amfetamin eller kokain. Brukaren blir glad, pigg och envis och klarar sig utan sömn och mat. Ingen av dessa droger gör dock användaren explosiv eller paranoid. Det står bara i socialstyrelsens informationsmaterial från 70-talet. Däremot kan brukaren få hallucinationer efter många dygns vakenhet. Det brukar vara auror av ljusblixtar eller glittrande fjärilar t ex. Då bör man ta lite druvsocker och dricka en öl eller två och lägga sig att vila.

De sk. "knarkare" som sitter med en nål i armen på Plattan och är själva sinnebilden av en missbrukare, använder heroin vilket ingen geocachare skulle få för sig. Vad gäller Cannabis. Man blir seg, dum och glad samt hungrig. Inget bra för prestation. Vår kära partner alkohol går också bort. Dålig balans, dålig syn, man vill hellre ta ett glas till än att ge sig ut.
Antar att du skippar GHB och LSD om det inte gäller cacher på Venus eller Mars. Glada nunor med E gör att geocacharen hör bra dansrytmer i alla ljud och älskar alla levande ting runt sig. Inte effektivt.
Återstår Benzo som är det enda jag vet förutom alkohol, som kan göra folk helt waikko. Känns inte som om frisksportande geocachare tar benzo som nummer ett. Dock kan en idrottsskada med förskriven benzo leda till snabbt beroende.
Vad gäller paranoia så är det väl crack, men i Örebro... nja
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-15 kl. 20:59. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-15, 20:54
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Vilka droger tänker du på då? För att prestera flera dygn i sträck skulle jag föreslå amfetamin eller kokain. Brukaren blir glad, pigg och envis och klarar sig utan sömn och mat. Ingen av dessa droger gör dock användaren explosiv eller paranoid. Det står bara i socialstyrelsens informationsmaterial från 70-talet. Däremot kan brukaren få hallucinationer efter många dygns vakenhet. Det brukar vara auror av ljusblixtar eller glittrande fjärilar t ex. Då bör man ta lite druvsocker och dricka en öl eller två och lägga sig att vila.

De sk. "knarkare" som sitter med en nål i armen på Plattan och är själva sinnebilden av en missbrukare, använder heroin vilket ingen geocachare skulle få för sig. Vad gäller Cannabis. Man blir seg, dum och glad samt hungrig. Inget bra för prestation. Vår kära partner alkohol går också bort. Dålig balans, dålig syn, man vill hellre ta ett glas till än att ge sig ut.
Antar att du skippar GHB och LSD om det inte gäller cacher på Venus eller Mars. Glada nunor med E gör att geocacharen hör bra dansrytmer i alla ljud och älskar alla levande ting runt sig. Inte effektivt.

Tack för dina utförliga beskrivningar/förklaringar vilka nu gjort att jag kan sluta fundera i dessa banor.
Citera
2018-09-15, 20:59
Medlem
Citat:
Om man klickar två gånger på ovanstående inlägg, upptäcker man att det inte finns några nya uppgifter. Rosaelefant skrev inlägget den 30/5. Varför det tas upp nu, förstår jag ej. Dock kan det skapa enn trådsanning i och med ditt inlägg. Någon läser Nya uppgifter och sen är det sant. Lika sant som MV's inlägg.
Inget nytt men det som jag tycker var intressant är att det tog ett tag innan kroppen identifierades, samt innan dödsorsaken fastställdes. Polisen har inte sagt något om våld mot huvudet eller strypning. Det kan ju vara våld mot halsen.
De har inte nämnt något alls om hon blivit utsatt för våld eller hur hon bragts om livet.. Därav frågan..
Citera
2018-09-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns ju även teorier om syra.
Så otäckt att jag inte vill tänka på det.
Men det skulle säkert resultera i fruktansvärda
skrik.

Det borde även kunna förklara skriken för EGT
som hävdar att man inte kan skrika under en attack.
Jag har berört tanken om syra i begynnelsen av denna tråd. Koncentrerad syra i ögonen ger ögonblicklig blindhet och oerhörd smärta, vilket då kan förklara skriken. Har inte riktigt klart för mig under hur lång tid skrikvittnet säger sig hört skriken. GM kan därefter ha haft full kontroll och fortsatt med slag mot huvudet och/eller stryptag. Skulle BO mot förmodan varit vid medvetande efter att GM lämnat platsen har hon nog haft instinkten att inte krypa ner mot motorvägen för att inte utsätta sig för risken att bli påkörd. Kanske levde hon när GM lämnade? Usch och tvi för hur det än har gått till....
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-09-15 kl. 21:13.
Citera
2018-09-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
De har inte nämnt något alls om hon blivit utsatt för våld eller hur hon bragts om livet.. Därav frågan..
mjaa... det är som sagt intressant. Först hittades en kropp av privatpersoner. Inte med hund. Hundägaren som intervjuades hade haft sin hund stretande i kopplet på insidan av planket dagen innan fyndet. Innan dess inget stretande.
Sedan bekräftades att det var en kvinna. Därefter att det var LW. Därefter att dödsorsaken fastställts.
Utöver detta har ingen officiell information kommit. Resten är spekulationer eller "läckt information" till exempelvis MV och andra.
Jag funderar som du på avsaknaden av enkla ord om våld och dödsorsak. Ibland är tystnaden mer talande än det sagda.
Citera
2018-09-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
JH? En av dem.
= BeholderX?

Eller är jag ute och cyklar?

Sannolikt bara i SDs svartsjuka hjärna. Han var inte mer engagerad än andra bekanta när hon saknades. Bara för att det sannolikt var motivet för MGM så behöver vi inte göra det till en trådsanning. Tycker MGM kan låta det sjunka in att han ”straffade” LW helt utan anledning.
Citera
2018-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för dina utförliga beskrivningar/förklaringar vilka nu gjort att jag kan sluta fundera i dessa banor.
Fast nu när du säger det. Kombinationen benzo/opioider och anabola, är ganska vanlig hos elitidrottare. Den här kombon är känd för att generera vandrande granater.
Citera
2018-09-15, 21:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sannolikt bara i SDs svartsjuka hjärna. Han var inte mer engagerad än andra bekanta när hon saknades. Bara för att det sannolikt var motivet för MGM så behöver vi inte göra det till en trådsanning. Tycker MGM kan låta det sjunka in att han ”straffade” LW helt utan anledning.

Helt klart.
Gm motiv är helt enkelt bara hans motiv i hans sjuka hjärna.
Och oavsett vad, vem, hur, när så har ingen med det att göra.
LW hade rätt att leva sitt liv exakt hur hon ville, resa vart hon ville och med vem/vilka hon ville.
Döds"straff" för att vilja bestämma över sitt eget liv, det finns väl bara i diktaturer?
Citera
2018-09-15, 21:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag har berört tanken om syra i begynnelsen av denna tråd. Koncentrerad syra i ögonen ger ögonblicklig blindhet och oerhörd smärta, vilket då kan förklara skriken. Har inte riktigt klart för mig under hur lång tid skrikvittnet säger sig hört skriken. GM kan därefter ha haft full kontroll och fortsatt med slag mot huvudet och/eller stryptag. Skulle BO mot förmodan varit vid medvetande efter att GM lämnat platsen har hon nog haft instinkten att inte krypa ner mot motorvägen för att inte utsätta sig för risken att bli påkörd. Kanske levde hon när GM lämnade? Usch och tvi för hur det än har gått till....

Tänker du att mordet var planerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in