2018-09-16, 01:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag har berört tanken om syra i begynnelsen av denna tråd. Koncentrerad syra i ögonen ger ögonblicklig blindhet och oerhörd smärta, vilket då kan förklara skriken. Har inte riktigt klart för mig under hur lång tid skrikvittnet säger sig hört skriken. GM kan därefter ha haft full kontroll och fortsatt med slag mot huvudet och/eller stryptag. Skulle BO mot förmodan varit vid medvetande efter att GM lämnat platsen har hon nog haft instinkten att inte krypa ner mot motorvägen för att inte utsätta sig för risken att bli påkörd. Kanske levde hon när GM lämnade? Usch och tvi för hur det än har gått till....

OM HD är den skyldiga så kan det mycket väl
ha varit planerat.
Och då kan hon ha använt syra för att förstöra
rivalens ansikte.
Citera
2018-09-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM HD är den skyldiga så kan det mycket väl
ha varit planerat.
Och då kan hon ha använt syra för att förstöra
rivalens ansikte.
HD är bedragen inte bara av en person... sin man som är otrogen och dessutom LW som hon nog sett som en vän. Dubbelt bedragen...

Funderar på var i tidslinjen hon fick reda på LW:s kontakt med polisen ang SD, var det i samband med mordet eller innan?

Om innan, hade SD berättat för HD och så klart sagt att det inte var hans fel utan att det var LW som var påstridig och HD började mer eller mindre hata LW.

Hur som haver... om HD inte är inblandad... hur kan hon fortsätta umgås med en MGM? Och dessutom låta barnen vara i hans närhet...

Något mysko är det med både HD och JG som verkar helt obrydda vad gäller SD när han är fortsatt misstänkt GM.

Eller VET dom vem det är om annan GM...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-16 kl. 06:06.
Citera
2018-09-16, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Att åka Vasalopp, springa maraton, klättra på bergsväggar, dyka i grottor mm kräver en viss återhållsamhet med alkohol.

Lena drack aldrig, hon var nykterist, eller så nära man kan komma.
Citera
2018-09-16, 07:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD är bedragen inte bara av en person... sin man som är otrogen och dessutom LW som hon nog sett som en vän. Dubbelt bedragen...

Funderar på var i tidslinjen hon fick reda på LW:s kontakt med polisen ang SD, var det i samband med mordet eller innan?

Om innan, hade SD berättat för HD och så klart sagt att det inte var hans fel utan att det var LW som var påstridig och HD började mer eller mindre hata LW.

Hur som haver... om HD inte är inblandad... hur kan hon fortsätta umgås med en MGM? Och dessutom låta barnen vara i hans närhet...

Något mysko är det med både HD och JG som verkar helt obrydda vad gäller SD när han är fortsatt misstänkt GM.

Eller VET dom vem det är om annan GM...

Jag tror att om HD varit inblandad i mordet hade detta framkommit så här långt in i utredningen. Men inget pekar på det.
Håller med dig om att JG och HD:s agerande förbryllar.
Men HD ska ju vara totalt övertygad om SD:s oskyld och helt oförstående till varför han är misstänkt.
Men efter allt som framkommit på senare tid så vet vi ju faktiskt inte vad hon innerst inne tänker och funderar.
Hon måste ju precis som vi se att snaran dras åt för SD
Citera
2018-09-16, 07:35
Medlem
Det är 4st saker jag saknar med SD:

1. Vissa användare här skrev att det finns mer om SD som LW berättat om. Att han har på ett eller annat sätt trakasserat henne. Men jag har inte sett konkreta exempel och inte när i tiden detta skedde.

2. Polisens tidslinje verkar vara viktig. Varför? Känns som det är på håret att han skulle hinna med mordet.

3. Dessa "jätte mycket bevis" och "Intressanta fynd i bilen" som åklagare och polis gick ut med. Vart tog dessa vägen. Jag tror inte att dom får jobba hur länge som helst med att bygga ett vattentätt fall, utan när det finns tillräckligt för att kunna väcka åtal, så ska han in. Detta tillsammans TR:s linje och att han inte fick ens restriktioner.

4. Motiv, som jag skrev tidigare om. Det skulle vara mer logiskt att han snäppte tidigare och inte nu. Fast han fick byxorna neddragna (jaja, även bokstavligen ) av LW med händelsen i bilen, så fortsatte dom umgås. Tror skridskoturen skedde innan han visste om anmälan. Men sen... Det många bygger sitt resonemang på är hans kontroll av LW. Jag känner som han tappat den och gått vidare känslomässigt, men fortfarande träffat/kontaktat henne i smyg.

Till punkt 1 vill jag inflika att dessa inlägg bygger på LW:s ord. "SD är överjävlig, han säger si och så...." Dessa inläggare hör bara ena sidan, LW.
Det här till sin natur att förstärka och lägga ut upplevelser för att få stöd för sitt uttalande. Jag säger inte att så är fallet, men väldigt ofta.
Exempel: När ett par träter så pratar frun om den känslomässiga storm hennes man utsätter henne för och hur odräglig han är. "Han lämnar ALLTID toasitsen uppe", men i själva verket händer det 2-3 gånger per månad", o.s.v.
Citera
2018-09-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tror att om HD varit inblandad i mordet hade detta framkommit så här långt in i utredningen. Men inget pekar på det.
Men HD ska ju vara totalt övertygad om SD:s oskyld och helt oförstående till varför han är misstänkt.
Men efter allt som framkommit på senare tid så vet vi ju faktiskt inte vad hon innerst inne tänker och funderar.
Jag tror inte heller att det är HD som utfört mordet, spekulerar mer att hon borde veta om det är SD som är skyldig och skyddar honom. Kanske vet vem som är GM om annan än SD (JG)?
Hon kan väl inte vara blind ända tills nu och börja fundera...
Om hon inte vet något tycker jag att hon borde vara mer orolig både för sin egen del och barnen. Om hon är i självförnekelse borde hennes föräldrar hjälpa henne på traven att få upp ögonen.
Citera
2018-09-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är 4st saker jag saknar med SD:

1. Vissa användare här skrev att det finns mer om SD som LW berättat om. Att han har på ett eller annat sätt trakasserat henne. Men jag har inte sett konkreta exempel och inte när i tiden detta skedde.

2. Polisens tidslinje verkar vara viktig. Varför? Känns som det är på håret att han skulle hinna med mordet.

3. Dessa "jätte mycket bevis" och "Intressanta fynd i bilen" som åklagare och polis gick ut med. Vart tog dessa vägen. Jag tror inte att dom får jobba hur länge som helst med att bygga ett vattentätt fall, utan när det finns tillräckligt för att kunna väcka åtal, så ska han in. Detta tillsammans TR:s linje och att han inte fick ens restriktioner.

4. Motiv, som jag skrev tidigare om. Det skulle vara mer logiskt att han snäppte tidigare och inte nu. Fast han fick byxorna neddragna (jaja, även bokstavligen ) av LW med händelsen i bilen, så fortsatte dom umgås. Tror skridskoturen skedde innan han visste om anmälan. Men sen... Det många bygger sitt resonemang på är hans kontroll av LW. Jag känner som han tappat den och gått vidare känslomässigt, men fortfarande träffat/kontaktat henne i smyg.

Till punkt 1 vill jag inflika att dessa inlägg bygger på LW:s ord. "SD är överjävlig, han säger si och så...." Dessa inläggare hör bara ena sidan, LW.
Det här till sin natur att förstärka och lägga ut upplevelser för att få stöd för sitt uttalande. Jag säger inte att så är fallet, men väldigt ofta.
Exempel: När ett par träter så pratar frun om den känslomässiga storm hennes man utsätter henne för och hur odräglig han är. "Han lämnar ALLTID toasitsen uppe", men i själva verket händer det 2-3 gånger per månad", o.s.v.
Din punkt 4:
Hur får Du ihop att han gått vidare känslomässigt och fortfarande träffat/kontaktat henne i smyg?

Har Du som känner dom någon känsla av när HD fick reda på polisanmälan från LW? Verkar hon inte ha någon kontakt med verkligheten att det kan vara SD som är GM?
Citera
2018-09-16, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Håller inte med om att snaran dras åt, snarare att han slinker ur snaran,
om han nu ens har varit där.

Att man går ut och söker vittnen till ett mord på det viset man har gjort med en
GM på fri fot tycker jag tyder på desperation snarare än att det inger förtroende.
Citera
2018-09-16, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Varför tycker du att han fick byxorna neddragna av LW?

Det var inte LW som på något sätt gjorde en obehaglig handling (låt oss kalla den det så att vi inte igen startar en diskussion om det var ett brott eller inte). Alla borde i alla fall vara överens om att huvudgnuggning inte är ok.

Skulle LW ha hemlighållit hans beteende? Skjut inte budbäraren.
Citera
2018-09-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din punkt 4:
Hur får Du ihop att han gått vidare känslomässigt och fortfarande träffat/kontaktat henne i smyg?

Har Du som känner dom någon känsla av när HD fick reda på polisanmälan från LW? Verkar hon inte ha någon kontakt med verkligheten att det kan vara SD som är GM?
Jag tror och fått känslan att det handlade mer om sex än känslor.

Hon är medveten om att han är fortfarande skäligen, men lever i den världen att det kommer lösa sig. Hon tror sig vet att han är oskyldig.
ALLT DETTA ÄR SPEKULATION
Citera
2018-09-16, 08:21
Medlem
Citat:
Jag tror och fått känslan att det handlade mer om sex än känslor.

Hon är medveten om att han är fortfarande skäligen, men lever i den världen att det kommer lösa sig. Hon tror sig vet att han är oskyldig.
ALLT DETTA ÄR SPEKULATION
Så länge HD är så naiv borde någon närstående hjälpa henna att få upp ögonen. Både otrohet och MGM och umgås fortfarande med den mannen! Hur säker är hon (och barnen)? Ett litet tips vore på sin plats till henne att hålla sig långt borta tills GM är fast!

Mer sex än känslor... är detta ok för HD?
Citera
2018-09-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tycker du att han fick byxorna neddragna av LW?

Det var inte LW som på något sätt gjorde en obehaglig handling (låt oss kalla den det så att vi inte igen startar en diskussion om det var ett brott eller inte). Alla borde i alla fall vara överens om att huvudgnuggning inte är ok.

Skulle LW ha hemlighållit hans beteende? Skjut inte budbäraren.

Hon gjorde en polisanmälan ju... (byxorna neddragna)
Som SD erkände och berättade hans syn och input för polisen. Han tog inte ens in en försvarare. Hans uppgifter stämde i sak vad LW anmält. Det var inte ord mot ord.

Jo, LW gjorde en obehaglig handling, medan SD agerade obehagligt (leker med ord, ordvalen är metaforiska).
Detta lede ju till att deras affär avslöjades för HD, för 1,5 år sedan. Känns so att han borde hunnit besinna sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in