2018-09-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag har inte fått veta något speciellt tillvägagångssätt, bara att hon var illa tilltygad av mördaren.
Mot ansiktet? Du nämnde tidigare i tråden att "mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts"... Något du vet mer om och kan utveckla?
Citera
2018-09-15, 19:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag har inte fått veta något speciellt tillvägagångssätt, bara att hon var illa tilltygad av mördaren.
Vad har du fått dessa uppgifter från?
Citera
2018-09-15, 19:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Är det en säker uppgift?
Naturen och värmen hade säkert gjort sitt med kroppen.
Ifrågasätter inte ditt inlägg, vill bara veta om du vet med säkerhet att GM gått hårt åt kroppen?
Citera
2018-09-15, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Genomskinligt värre. Fler ville alltså komma på besök denna tid denna kväll.

Köbiljett?

Gäller bara att bevisa det (att han träffade henne)...
Hur genomskinlig lögnen än är...
Citera
2018-09-15, 19:48
Medlem
[quote=notknapparen|65272766]Haha, letade efter just samma inlägg!

Moralensväktare svarade på Rosamunds inlägg:

"Har vänner och bekanta till LW delgett polisen information om att SD utsatt henne för hot, trakasserier och våld förut (mer än det som anmäldes)?"

Jag kan bekräfta att det finns vittnesmål som kommit utredningen till del om ytterligare hot/trakasserier från SD mot LW. Inget jag hört ryktesvis, utan från LW:s omedelbara närhet. Kan tyvärr inte delge mer detaljer, men det viktiga i sammanhanget är att polisen har sett till att få dem.
Citera
2018-09-15, 19:57
Medlem
flixa81s avatar
[quote=18carat|65276250]
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, letade efter just samma inlägg!

"Har vänner och bekanta till LW delgett polisen information om att SD utsatt henne för hot, trakasserier och våld förut (mer än det som anmäldes)?"

Jag kan bekräfta att det finns vittnesmål som kommit utredningen till del om ytterligare hot/trakasserier från SD mot LW. Inget jag hört ryktesvis, utan från LW:s omedelbara närhet. Kan tyvärr inte delge mer detaljer, men det viktiga i sammanhanget är att polisen har sett till att få dem.

Du behöver inte delge mer detaljer.
De räcker att du delar med dig av det du vet.
Citera
2018-09-15, 19:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Som jag läser det jobbar han på Tyréns i Örebro.
Och jobbar med:

"kvalificerade projekt

Örebro
"

Nu undrar jag om du inte läser in "lite väl mycket" i hans arbetsområde.
Personligen tror jag inte att hans utbildning eller arbete har ett dugg med mordet att göra. Inget med säkerhetsklassning eller dylikt heller...

Dessa uppgifter är de som vi i tråden sedan länge har utgått ifrån.
Jag vill minnas att en postare ringde till SDs arbetsplats under hans USA-resa och fick till svar att han var på semester. Denna arbetsplats var Tyréns i Örebro.

Jag delar din uppfattning att varken SDs utbildning eller arbete har med mordet att göra.

Det finns två postare i tråden som har en fallenhet att läsa in mer än övriga. Apropå att ömsa skinn.
Citera
2018-09-15, 19:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det finns ju även teorier om syra.
Så otäckt att jag inte vill tänka på det.
Men det skulle säkert resultera i fruktansvärda
skrik.

Det borde även kunna förklara skriken för EGT
som hävdar att man inte kan skrika under en attack.

Intämmer att det skulle förklara skriken, usch!
Kan inte föreställa mig syra har används eftersom GM sannolikt berövat LW livet i hastigt uppkommet mod, förutsatt GM inte tagit risken att återvända till BP i avsikt att att med syra utplåna spår. Frågan har också undertill berörts av MV.

MV: 2018-07-31, 04:53
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag har läst i tråden att man spekulerat i att det varit klorin, syra eller lut. Men jag kan bara bekräfta att kroppen var illa åtgången.
Men i den värmen och under en sådan pass lång tid så blir kroppen först uppsvälld och sen spricker den upp och vävnader blottas. Kan liknas med vad folk sammankopplar med bild på någon som blivit attackerad av syra i ansiktet. Men efter motorvägen så samlas naturens asätare till smörgåsbordet av blandade delikatesser som fåglar, katter, grävling o,s,v. Och en människokropp som ligger livlös i detta område blir snart upptäckt och kalas för dessa djur. Så jag tror att uppgifterna om detta kommer från någon som möjligen fick en skymt av kroppen på fyndplatsen.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Kanske bör läggas till även detta inlägg som också berör kroppens status:
Citat:
Vilket vi väl kan bortse från som oriktiga uppgifter?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-15 kl. 20:05.
Citera
2018-09-15, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Dessa uppgifter är de nya? Har missat dem om de skrevs i början av tråden.
Det jag har fått veta och det har även delats i tråden är att kroppen var hårt åtgången.
Om det var av misshandel eller att den legat ute i naturen i flera dagar är inte klarlagt.
Om nu skriken kom från Lena som Daalan
hörde så kan man ju ana att hon blev misshandlad innan hon dödades...

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Denna information är ett tidigt inlägg i tråden..

Flashback är så fiifigt att om man klickar på den lilla grå pilen på det citerade inlägget, kan man få upp själva inlägget. Så det var redan 30/5 detta inlägg av rosaelefant kom upp.
Citera
2018-09-15, 20:06
Medlem
LimeTimes avatar
[quote=18carat|65276250]
Citat:
Haha, letade efter just samma inlägg!

Jag minns att du delade detta tidigt i tråden och att det framkom liknande uppgifter ifrån andra postare.
Min övertygelse är att det stämmer, det fanns mer. Bra att polisen är informerad.

Edit: Något knas med citeringen. Mitt inlägg är ett svar på ett inlägg ifrån 18carat.
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-15 kl. 20:35.
Citera
2018-09-15, 20:07
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag har en envis fråga som jag burit på länge men inte vågat ställa. Nu väljer jag att ändå lätta mitt hjärta, hu

Finns det någon som helst möjlighet att det ibland (av vissa fanatiker) nyttjas droger inom geocaching för att t.ex. kunna prestera flera dygn i streck?

Jag vill tydligt poängtera att jag aldrig någonsin tänkt på LW när jag undrat över detta!

Däremot har jag funderat kring om ett eventuellt kontinuerligt (hemligt) droganvändande kan ha gjort GM (vem hen än är) än mer explosiv och paranoid än hen kanske redan var?
Citera
2018-09-15, 20:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Flashback är så fiifigt att om man klickar på den lilla grå pilen på det citerade inlägget, kan man få upp själva inlägget. Så det var redan 30/5 detta inlägg av rosaelefant kom upp.

Just det. Vilket leder oss fram till detta inlägg postat 2018-05-30, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Inte ens rättsläkarna har kunnat ge definitiv orsak enligt min källa då L både vart kraftigt misshandlad mot skalle och det funnits tecken på strypning också med svullnader osv. Ingen bekräftad källa dock så vill inte det spekuleras allt för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in