Citat:
Ursprungligen postat av
neverhorse
Vad SD har för utbildning i botten vet jag ej. Han jobbar på Tyréns i Karlskoga. Han är kontrollansvarig för Kvalificerade Objekt. Man använder ett geografiskt informationssystem: GIS för att mäta upp geografi och implementera dessa data i en ny databas.
Förut har det varit ett mischmasch av gamla kartor och lantmäterimätningar o dyl. Nu används ett matrissystem med digitala parametrar.
Det intressanta är att SD är inblandad i olika användares tillgänglighet till databasen. Det finns sk Restriktionsområden i terrängen som man inte ska nå med en enkel sökning t ex på vandringsleder inom en kommun.
Så SD har (om jag förstått dig rätt) bl.a. haft som arbetsuppgift att begränsa viss allmänt tillgänglig terränginformation på nätet? Allemansrätten har härigenom gissningsvis då varit nödvändig att bortprioritera vad gäller vissa områden?
SD skulle möjligtvis via arbetet kunna ha vetskap om ett antal geografiska arealer som allmänheten inte förstår existerar?
Detta var märkligt intressant på något vis, erkänner jag. Finns det någon möjlighet att några av dessa eventuellt hemliga platser utgjort mötesplatser för LW och SD genom åren, undrar jag?
Det bör givetvis tilläggas att jag kan ha missförstått det hela totalt.